וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האתלטיקה העולמי: לא נאפשר השתתפות טרנסג'נדרים בתחרויות נשים

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 12:41

נשיא איגוד האתלטיקה העולמית סבסטיאן קו על התקנה החדשה: "היתרון לא הוגן, ההגינות לפני הזכויות". רוסיה ובלארוס עדיין בחוץ

סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית. GettyImages
החלטות הן תמיד קשות כשהן כרוכות בסתירה בין צרכים וזכויות של קבוצות שונות". קו/GettyImages

איגוד האתלטיקה העולמי הודיע על מספר החלטות חשובות בנוגע להשתתפות העתידית של רוסיה ובלארוס בתחרויות אתלטיקה, ותקנות הזכאות לאתלטים שהם טרנסג'נדרים או שיש להם הבדלים בהתפתחות מינית (DSD).

קודם כל, האיגוד הסכים להשבת רוסיה לאחר שבע שנות השעיה עקב הפרות סמים בוטה של המוסדות הרוסיים, אך עם זאת, ספורטאים, פקידים ומאמנים מרוסיה ובלארוס עדיין אינם יכולים להיכללל בתחרויות בעתיד הקרוב עקב פלישת רוסיה לאוקראינה.

בנוגע להחזרת רוסיה אחרי פרשת הסמים, היא עדיין תידרש לעמוד בשורה של 35 'תנאים מיוחדים' שנועדו להבטיח שהרפורמות של התאחדות האתלטיקה הרוסית נגד סמים יישארו במקומן וימשיכו לפעול ביעילות.

עם זאת, לאור המלחמה באוקראינה, איגוד האתלטיקה העולמי אישר את ההחלטה שקיבל במקור במרץ 2022, להחריג אתלטים רוסים ובלארוסים משתי המדינות הללו מכל אירועי האתלטיקה העולמית. המדינות לא יוכלו לארח תחרויות, ואין להן זכות להשתתף, לדבר ו/או להצביע בישיבות הקונגרס.

נשיא איגוד האתלטיקה העולמית סבסטיאן קו: "הסנקציות חסרות התקדים שהוטלו על רוסיה ובלארוס על ידי מדינות ותעשיות בכל רחבי העולם הן הדרך השלווה היחידה לשבש ולהשבית את הכוונות של רוסיה והחזרת השקט. המוות וההרס שראינו באוקראינה בשנה האחרונה, כולל מותם של כ-185 ספורטאים, רק הקשיחו את נחישותי בעניין זה".

בנוגע לתקנות טרנסג'נדרים ו-DSD: איגוד האתלטיקה העולמי מעתה לא יאפשר לטרנסג'נדרים להשתתף בתחרויות נשים. "האיגוד הסכים להחריג ספורטאים טרנסג'נדרים שעברו התבגרות גברים מתחרות נשים החל מה-31 במרץ 2023", נכתב, ונמסר שאחרי בדיקה מעמדיקה והתייעצויות, נמצא כי טרנסג'נדרים מגיעים עם יתרונות פיזיים ברורים, ו"בנסיבות אלה, החליטה המועצה לתת עדיפות להגינות".

סבסטיאן קו: "החלטות הן תמיד קשות כשהן כרוכות בסתירה בין צרכים וזכויות של קבוצות שונות, אבל אנחנו ממשיכים להתייחס לדעה שעלינו לשמור על הגינות בספורט, מעל לכל שיקול אחר. מנחה אותנו המחקר סביב ביצועים פיזיים ויתרון גברי. ככל שיהיו יותר ראיות זמינות, נסקור את עמדתנו, אך אנו מאמינים כי היושרה של קטגוריית הנשים באתלטיקה היא החשובה ביותר".

כמו כן, בכל הנוגע לספורטאי DSD, התקנות החדשות יחייבו את כל הספורטאים הרלוונטיים להפחית את רמות הטסטוסטרון שלהם מתחת לגבול של 2.5 ננומול פר ליטר למשך 24 חודשים לפחות כדי להתחרות בינלאומית בקטגוריית הנשים בכל תחרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully