וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט עם אחד קבוצה אחת יצא לדרך בליון, צרפת

ברוח השבוע בסימן סובלנות ונגד גזענות שמצוין בפרלמנט האירופי, נערכו בצרפת בהשתתפות הנהלת ושחקני העבר של מועדוני הכדורסל אסבל וילרבאן ומכבי תל אביב, סדרת אירועים שמטרתם לחזק את הקשר בין מדינת ישראל והקהילות יהודיות באירופה ולהילחם בתופעת הגזענות ושיח השנאה

משלחת עם אחד. יחצ,
המשלחת בבית הספר אורט בליון בטקס לזכרון השואה/יחצ

לאורך היום, (ה'), נערכו סדרת אירועים רשמיים לציון חשיבות המאבק בגזענות ושיח השנאה דרך הספורט. האירועים התקיימו במסגרת פרויקט "קבוצה אחת - עם אחד" שמובילים המרכז לאימפקט יהודי, יחד עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב והמחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, הפועלים לקידום הספורט ככלי למאבק בשיח שנאה ובגזענות, ולחיזוק הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות באירופה, דרך משחקיה של מכבי-Playtika תל אביב ביורוליג.

בין האירועים השונים התקיים גם מפגש ושיח על קבלת השונה והמקום שהספורט נותן לקידום הסובלנות בחברה, בביה"ס וילורבן לילדים לקויי ראייה, בו השתתפו למעלה מ-50 בני נוער בין הגילאים 14 - 17 תושבי ליון. במהלך האירוע נערך פאנל בו לקחו חלק יו"ר המרכז לאימפקט יהודי רוברט זינגר, מנכ"לית המרכז לאימפקט יהודי, סוניה גומס דה מסקיטה, מנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, עדלי מרכוס, אגדת הכדורסל ליאור אליהו, כוכב העבר וכיום סמנכ"ל שיווק ומכירות של מכבי תל אביב דורון ג'מצ'י, מנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, שרית הנדקנופף, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לישראל ולהנצחת השואה גיל סגל, ונשיא ועדת הספורט ובליגה הבינ"ל נגד גזענות ואנטישמיות, אורן גוסטיו. בהמשך התקיים משחק ידידות בין השחקנים לתלמידי בית הספר.

נוסף לאירוע בבית הספר נערכו אירועים נוספים בהשתתפות משלחת "עם אחד קבוצה אחת" בבית הספר היהודי של אורט ליון בו נערך טקס לזכר 14 ילדי בית היתומים לה מרטילייה שבליון, שנשלחו באותו יום, 23 במרץ בשנת 1944 למחנות ההשמדה באושוויץ. כמו כן התקיים טקס הנחת זרים באנדרטה לזכר חסידי אומות העולם וסיור במוזאון בעיירה לה שמבון שקיבלה תואר של עיר חסידת אומות עולם על האומץ העילאי שתושבי העיירה הפגינו במהלך השואה כאשר הצילו יהודים רבים.

"מחדד את חשיבות קידום הסובלנות"

פרויקט "קבוצה אחת - עם אחד" הינו שיתוף פעולה ייחודי הנוצר מתוך ההכרה בחשיבות הרבה של הספורט לקידום ערכי הסובלנות ולמניעת שנאה בחברה, ומתוך הרצון להביע סולידריות ותמיכה בקהילות היהודיות בצל אירועי האנטישמיות הרבים המתחוללים ברחבי העולם, ובמיוחד באירופה בשנים האחרונות.

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי: "הפרויקט "עם אחד קבוצה אחת" שמובילים המרכז לאימפקט יהודי יחד עם ההסתדרות הציונית העולמית ומועדון הכדורסל מכבי תל אביב מוכיח פעם אחר פעם את החשיבות של קידום ערכי הספורט, הסובלנות וקבלת השונה, והמלחמה בגזענות ואנטישמיות. יחד יש לנו את הכוח להעביר לדור העתיד מכל רחבי העולם את המסר החשוב ולייצר השפעה משמעותית."

"בתור ישראלי, יהודי, ומי שלבש את הגופייה הצהובה של מכבי תל אביב והגופייה הכחולה לבנה של נבחרת ישראל אני גאה להיות חלק מפרויקט "קבוצה אחת - עם אחד", אמר אגדת הכדורסל ליאור אליהו. "השיח בינינו, כמי שחי בישראל ליהודים בתפוצות הוא חשוב והכרחי. הספורט הוא גשר מצוין לשיח הזה ולחיזוק הקשר ואני מברך על הפרויקט המוצלח".

גיל סגל סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "הפרויקט המבורך מחדד את החשיבות של קידום הסובלנות וקבלת האחר וזה המסר החשוב ביותר שאנו יכולים להעביר לדור הבא. החשיבות של שימור זכרון השואה ומה שעמנו עבר שם דורש מאיתנו למתן את השיח בחברה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully