וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטאית פראלימפית ומחנכת: הסיפור המרגש של עתליה נבו

בבוקר מחנכת ומלווה תלמידים עם מוגבלויות לבגרות ואחה"צ מתאמנת בענף הטריאתלון כספורטאית פראלימפית. המטרה שלה ברורה: היא תגיע לאולימפיאדה

עתליה נבו. יחצ,
דוגמה ומופת. עתליה נבו (במרכז)/יחצ

ספורטאית פראלימפית וגם מחנכת בכפר נוער? כך בדיוק עתליה נבו מלמדת את התלמידים שלה לדהור לחלומות בכל התנאים. נבו נסעה לארה"ב לנאום על דרך החינוך הייחודית בכפר הנוער ויצו נהלל, בו מחנכת שנים והציגה: "הפרויקט של הבוגרת המוכשרת שחיה לצד ניוון שרירים מציע לאנשים עם מוגבלויות לעסוק באופנה".

נבו היא אשת חינוך שעברה דרך ארוכה, עתירת אתגרים ושבירת סטיגמות. היא ספורטאית בענף הטריאתלIן, מתאמנת בקביעות כדי להגיע לאולימפיאדה ובעיקר מחנכת בכפר נוער ויצו נהלל שמהווה בית לנערים מרקעים ותרבויות מגוונות. צוות החינוך בכפר מאמין בכל תלמיד שאם רק ירצה - יגיע ליעד שהציב לעצמו וכך המורים והמחנכים מלווים כל אחד ואחת בדרך לפסגה.

בשבוע האחרון נבו חזרה מארה"ב אחרי שהייתה אורחת כבוד בכנס חינוך של ויצו שם הרצתה על דרך החינוך של הכפר שדוגל בלפתח מיומנויות של תלמידים לצד כל אתגר. הפרויקט אותו הציגה הוא של נועה גרץ, בוגרת הכפר וכמי שליוותה אותה בשנים האחרונות, שלצד ניוון שרירים התקדמה ללימודי עיצוב אופנה. הפרויקט נקרא "גם אני יכולה" והוא מציע שילוב אנשים עם מוגבלויות, מחלות וצרכים מיוחדים בענף עיצוב האופנה. למרות האתגרים נועה לומדת כיום עיצוב אופנה ומביאה ביצועים מרשימים ורעיונות מחוץ לקופסא כמו הפרויקט שנסע יחד עם עתליה לארה"ב והביא מחיאות כפיים וגאווה עצומה בנועה.

עתליה ונועה היו מחוברות מאוד כמחנכת ותלמידה, עתליה הייתה מחנכת של נועה כשנתיים. לימים הזמינו את עתליה כדי לספר לספר על החינוך בכפר בישראל, אז מיד עתליה חשבה על נועה ועל הדרך הנהדרת שעברה והציעה להקרין סרט עליה - וכך היה.

"בכל שנה יש בניו יורק אירוע בשם "פאשן שואו" שם הצגתי את הפרויקט של נועה השנה, את הסרט עליה, סיפרתי את סיפור חייה, והצמיחה שלה בכפר הנוער שהאמין בה מהרגע הראשון. נועה היא שוברת סטיגמות, מוכשרת ושאפתנית שלא רק דאגה לעצמה אלא גם לבעלי המוגבלויות שרוצים לעסוק באופנה", מספרת עתליה על נועה בגאווה.

"אני שעה יושבת מול הפלאפון, חושבת מאיפה להתחיל לספר לכם את הסיפור", שיתפה נועה גרץ בפייסבוק אחרי הקרנת הסרט עליה בארה"ב. "עתליה שליוותה אותי בשנתיים האחרונות הייתה המחנכת שהיה לי חיבור מאוד מיוחד איתה, לפני ארבעה חודשים פחות או יותר עתליה התקשרה לאמא שלי ושיתפה כי ויצו הבינלאומי רוצים לראיין אותי וכי ראו במה שאני עושה משהו כה מיוחד שרוצים לחשוף ולספר את הסיפור דרך חיבור לסיפור של עתליה ולבית ספר שבו למדתי".

עתליה שחזרה שמחה ונרגשת הודתה לכל הגרומים המעורבים על ההזדמנות לנסוע ולייצג אותה ועל האמונה בה: "חשוב לי שוב להודות לויצו ניו יורק על פועלם למען ישראל והזכות שניתנה לי לספר את סיפור ויצו נהלל, סיפורה של נועה וסיפורי האישי".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully