וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א פתחה בחקירה רשמית של פרשת השחיתות בברצלונה

הגוף השולט בכדורגל האירופי יבדוק את החשד לפיו המועדון הקטלאני שיחד שופטים בעזרת סגן נשיא איגוד השופטים לשעבר

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 23.3/ספורט1

פרשת השוחד של ברצלונה לשופטי הליגה הספרדית, הידועה בתור "תיק נגריירה", עברה רשמית לטיפול של אופ"א. היום (חמישי) הודיעה התאחדות הכדורגל האירופי שמונו מטעמה פקחי אתיקה ומשמעת לביצוע חקירה של הפרה אפשרית של התקנון שלה על ידי המועדון הקטלאני.ת של התקנון שלה על ידי המועדון הקטלאני. "מידע נוסף בנושא יימסר בבוא הזמן", הוסיפו בהודעה.

התיק כבר הגיע לבית המשפט לאחר שבשבוע שעבר הוגשה תלונה נגד ברצלונה על ידי שופט הכדורגל לשעבר, חאבייר אסטרדה פרננדס. עד כה לא הוצגו ראיות לכך שחוסה מריה נגריירה, שכיהן כסגן נשיא איגוד השופטים הספרדי בין 1994 ל-2018, "ביצע פעולות המיטיבות עם ברצלונה בתהליך קבלת ההחלטות של השופטים במשחקי הקבוצה, ובכך השפיע על תוצאותיה במפעלים השונים", כפי שנכתב בתלונה.

ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה. Pedro Salado, GettyImages
החקירה נגד ברצלונה עולה שלב. הנשיא ז'ואן לאפורטה/GettyImages, Pedro Salado

אופ"א תבחן את המקרה לעומק ויכולה להדיח את ברצלונה ממפעליה, גם אם ההישגים הספורטיביים של הבלאוגרנה יבטיחו להם העפלה. לפי תקנון הארגון השולט בכדורגל האירופי, "אם ייקבע שמועדון היה מעורב באופן ישיר או בלתי ישיר בפעילות שנועדה להטות תוצאה של משחק במסגרת מקומית או בינלאומית, הוא ייפסל מהתחרויות. בקבלת ההחלטה שלה, אופ"א יכולה להסתמך, אך לא מחויבת לעשות זאת, על החלטה של מוסד ספורטיבי מקומי או בינלאומי, מוסד לבוררות או בית משפט לאומי".

אופ"א בקשר רציף עם התאחדות הכדורגל הספרדית שמעורבת גם היא ב"תיק נגריירה", יחד עם המועצה העליונה לספורט בספרד והנהלת "לה ליגה", שתחתיה כל קבוצות שתי הליגות הראשונות בספרד מלבד ריאל מדריד, אשר הודיעה רשמית כי תתערב בפרשה כשזו "תיפתח על ידי השופט לצדדים הנפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully