וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממאמן זמני לעשור בתפקיד: סאות'גייט עשוי להמשיך גם למונדיאל

אם אחרי גביע העולם בקטאר היו ספקות בכל הנוגע לעתידו של מאמן נבחרת אנגליה, כעת הוא מודה שהצלחה ביורו 2024 עשויה להוביל להארכת חוזה

שערי השבוע, 22.3/ספורט1

גארת' סאות'גייט הוכרז למאמנה הזמני של נבחרת אנגליה בספטמבר 2016, זמן קצר אחרי שלתפקיד מונה סם אלרדייס שכיהן כמנג'ר שלושת האריות ל-67 ימים בלבד מכיוון שנחשף ניסיונו להונות את ההתאחדות. אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי, סאות'גייט יאמן את אנגליה גם באליפות אירופה בגרמניה ועד כה הסברה הייתה שיהיה זה הטורניר האחרון שלו, בוודאי אחרי גביע העולם בקטאר שבסיומו נראה היה שיעזוב, אבל כעת סאות'גייט עצמו הבהיר שלא מן הנמנע שהצלחה ביורו ב-2024 תוביל לחתימת חוזה לשנתיים נוספות, כך שהוא יסגור עשור בתפקיד.

אלרדייס הוותיק פוטר בעקבות אותה פרשה שעסקה בניסיונו "להרוויח מהצד" על ידי מעקף חוקי ההתאחדות האנגלית בכל הנוגע להעברת שחקנים, וסאות'ג'ייט שהוקפץ לתפקיד באופן זמני ותוך כשלושה חודשים זכה לחוזה קבוע, רשם הצלחה מסחררת שהגיעה לשיאה במונדיאל 2018 ברוסיה שבו שלושת האריות נעצרו רק בחצי הגמר. לאחר מכן, ביורו 2020, אנגליה הייתה רחוקה דו קרב פנדלים מול איטליה מזכייה בגביע אירופה לראשונה בתולדותיה. בקטאר הודחה אנגליה ברבע הגמר וסאות'גייט שקל אם נכון לו להמשיך לקמפיין נוסף, וכאמור נשאר גם לקמפיין יורו 2024 שאליו אנגליה תנסה להעפיל דרך משחקי המוקדמות שעבורה ייפתחו הערב בנאפולי מול איטליה (21:45, ספורט1).

גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה. רויטרס
יסגור עשור בתפקיד? סאות'גייט/רויטרס

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הערב מול אלופת אירופה, שחזור גמר יורו 2020 למעשה, סאות'גייט נשאל על כך ששקל לעזוב כבר אחרי המונדיאל והפתיע כאשר השיב לשאלה אם אליפות אירופה בקיץ הבא היא ההזדמנות האחרונה שלו לזכות בתואר עם אנגליה: "ובכן, זה תלוי אם נזכה ביורו. גם בתור כדורגלן אתה צריך לחשוב תמיד על האפשרות שתהיה לך עוד הזדמנות, אבל יש פציעות, שחקנים חדשים שיכולים לקחת לך את המקום, אי אפשר לקחת שום דבר כמובן מאליו".

כשאחד הכתבים ניסה להקשות עליו ושאל בצורה מפורשת אם יישאר במקרה של זכייה ביורו, צחק סאות'גייט והשיב: "אני מקווה שתהיה לי את ההזדמנות להיות זה שמחליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully