וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר "שווים בכדורגל" יתקיים ביום שישי בירושלים

פרויקט "שווים בכדורגל" מאגד יחדיו קבוצות יוניפייד - קבוצות המורכבות מאוהדים וספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית - המתאמנות יחד פעם בשבוע במועדונים של שתי הליגות הראשונות

טורניר שווים בכדורגל. יחצ,
טורניר שווים בכדורגל/יחצ

טורניר "שווים בכדורגל" אותו מוביל ארגון ספיישל אולימפיקס ישראל יחד עם מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל, התאחדות הספורט לבתי הספר, משרד הספורט ועיריית ירושלים. פרויקט "שווים בכדורגל" מאגד יחדיו קבוצות יוניפייד - קבוצות המורכבות מאוהדים וספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית - המתאמנות יחד פעם בשבוע במועדונים של שתי הליגות הראשונות.

ספיישל אולימפיקס הינו הארגון הבינלאומי המוכר והיחיד בעולם לספורט משלב עבור אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית (הנמכה קוגניטיבית, תסמונת דאון, מוגבלות שכלית- התפתחותית, אוטיזם) הוועד המקצועי מספק הכשרות, קורסים ומוביל אתיקה מקצועית לצד פלטפורמ רב ענפית של תחרויות, בארץ ובחו"ל הארגון העולמי מקיים כל ארבע שנים את האולימפיאדה היחידה בעולם עבור אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית המוכרת תחת הIOC - משחקי העולם של ספיישל אולימפיקס, בענפים אולימפיים שונים.

פרויקט "שווים בכדורגל" של ספיישל אולימפיקס, מאגד יחדיו קבוצות יוניפייד (קבוצות משולבות). בפרויקט שווים בכדורגל, כל קבוצה מורכבת מספורטאי "ספיישל אולימפיקס" ספורטאים מיוחדים, כאשר הספורטאים ללא מוגבלויות, הנם אוהדי הקבוצות השונות והם גם מתפקדים כמנהלי הקבוצות בהתנדבות מלאה ומתוך חיבור לחזון ושילוב אותו מובילה ספיישל אולימפיקס ישראל. כיום, הליגה כוללת 10 קבוצות וכ-360 שחקנים הפעילים כיום בליגה.

קיימים מספר עקרונות ייסוד במשחקי היוניפייד. הראשון שבהם מאפשר לכל השחקנים להשתתף במשחק - שחקן עולה למינימום 6 דק על המגרש • לכל שחקן בקבוצה יש תפקיד מוגדר • כל שחקן מקבל הזדמנות שווה להראות את כישוריו • הצוותים מורכבים מכמעט 50% שחקנים עם ו - 50% שחקנים ללא מוגבלות. • אין אימונים נפרדים כל חברי הקבוצה מתאמנים יחד.

ייתרון קבוצות היוניפייד ברור, דרך כוחו של הספורט ויצירת פלטפורמה תחרותית ניתנות מספר הזדמנויות שונות עבור ספורטאים עם וללא מוגבלות. הליגה מקנה לספורטאים המיוחדים אפשרות להראות חוזקות, יכולות, כישורים והצלחה והכי חשוב הכרה ותחושת שייכות. בנוסף, הקהילות בחברה/ האוהדים בליגה נחשפים דרך הספורט ליכולתיהם של ספורטאי ספיישל אולימפיקס, באמצעות הליגה אנחנו שוברת מוסכמות, דעות קדומות ומנפצת תקרות זכוכית בחברה הישראלית.

בימים אלו עובדת ספיישל אולימפיקס עם מועדני כדורגל מהפריפריה להקמת ליגה משולבת לנוער. מדובר בפרויקט חדש בשיתוף בית הנשיא במסגרתו 15 מועדוני כדורגל מהפריפריה יתאגדו תחת דגל השילוב של בית הנשיא בשיתוף משרד הספורט- עמותת ערכים בספורט- התאחדות לכדורגל.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זוהי זכות גדולה ומרגשת עבורנו, לקיים בירושלים הבירה את טורניר 'שווים בכדורגל' המיוחד. מדובר בטורניר של ספורט שיוויוני וערכי, אותו אנו מטפחים בעיר לאורך השנים כחלק בלתי נפרד מהאירועים המגוונים והגדולים של ירושלים, בשלל תחומי הספורט. נמשיך להשקיע את כל המאמצים בכדי לאפשר למגוון רחב של אוכלוסיות להיות חלק בפעילויות ובמסגרות הספורט השונות שאנו מובילים, ולהיות בירת הספורט של ישראל בכל המובנים".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully