וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סולומון ולא גלוך: הכוכב הכי גדול במשחק של נבחרת ישראל

קריירת האימון שלו בינונית (והוא אפילו הודח מאירופה על ידי מכבי חיפה), אבל עם כל הכבוד לליגיונרים של חזן ולנציגי קוסובו בסרייה A, אלן ז'ירס הקטן-ענק מגיע לבלומפילד. 10 עובדות מהירות על אחד השחקנים הכי טובים בעולם בשנות ה-80

מסע"ת נבחרת ישראל לקראת פתיחת מוקדמות יורו 2024/צילום: שלומי גבאי | עריכת וידאו: ניר חן

המשחק בין ישראל לקוסובו בפתיחת בית ט' במוקדמות יורו 2024, יפגיש בין כמה שחקנים מליגות או קבוצות מובילות. מנור סולומון מהפרמיירליג יתעמת עם אמיר רמאני מנאפולי, ודאט מוריצ'י ממאיורקה ינסה להתגבר על אוסקר גלוך מזלצבורג ומילוט ראשיצה מגלאטסראיי ישחק נגד ליאל עבדה מסלטיק.

רשימה מכובדת של שחקנים שרצים ובועטים בליגות טובות, אבל עם כל הכבוד לכולם, הכוכב הכי גדול יעמוד על הקווים ויחלק הוראות. אלן ז'ירס שמאמן את קוסובו בהצלחה חלקית בלבד עד כה (3 ניצחונות ו-3 הפסדים במשחקים רשמיים) היה אחד מהכדורגלנים הטובים בעולם בשנות ה-80. הנה 10 עובדות מהירות על אגדת כדורגל שמגיעה לישראל.

אלן ז'ירס במדי נבחרת צרפת, יורו 1984. GettyImages
מקום שני ב"כדור הזהב" ב-1982, לפני לא מעט שחקני על. ז'ירס/GettyImages

1. הוא היה אחד מה-Carre Magique ("ריבוע הקסם") - רביעיית הקשרים האגדית של נבחרת צרפת זוכת יורו 1984, ביחד עם מישל פלאטיני, לואיס פרננדז וז'אן טיגאנה.

2. בנבחרת צרפת רשם 47 הופעות וכבש 6 שערים. מלבד הזכייה ההיסטורית ביורו 1984 - התואר המשמעותי הראשון אי פעם של הטריקולור - הוא הגיע איתה למקום הרביעי במונדיאל 1982 ולמקום השלישי במונדיאל 1986.

3. ב-1982 הוא הגיע למקום השני בבחירת כדורגלן השנה באירופה, "כדור הזהב", כשהיחיד שמקדים אותו הוא חלוץ יובנטוס ונבחרת איטליה, פאולו רוסי. ז'ירס הקדים באותה שנה שחקנים כמו זביגנייב בונייק, מישל פלאטיני, דינו זוף, ברונו קונטי, ברנד שוסטר ואחרים.

4. הוא נבחר לכדורגלן השנה בצרפת שלוש פעמים: 1982, 1983, 1987. יותר פעמים מזינדין זידאן, מישל פלאטיני, פטריק ויירה ובינתיים גם קיליאן אמבפה.

5. ב"פראנס פוטבול" הוא דורג שביעי בבחירת "כדורגלן המאה" של צרפת, כשהמאה ה-20 הגיעה לסיום. הוא קיבל יותר קולות משחקנים כמו דידייה דשאן ואריק קאנטונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלן ז'ירס, מאמן נבחרת קוסובו. Eurasia Sport Images, GettyImages
צלע מריבוע הקסם המפורסם של נבחרת צרפת באמצע שנות ה-80. ז'ירס/GettyImages, Eurasia Sport Images

6. הוא היה פליימייקר נמוך קומה (1.63 מטר) שלא מפסיק לרוץ, לנווט ולנהל. באתר הרשמי של אופ"א נכתב על הבחירה בו ל"נבחרת הטורניר" של יורו 1984: "ז'ירס הזעיר והנלהב היה הסגן המושלם של מישל פלאטיני. הוא סרג את המשחק של נבחרת צרפת והבהיר מדוע הוא מכונה 'Moteur' ('מנוע')".

7. הוא גדול שחקני בורדו בכל הזמנים, עם כל הכבוד לשמות כמו ז'אן טיגאנה או אפילו אולריך ראמה. הוא מוביל את טבלת כל הזמנים של בורדו גם בהופעות (592) וגם בשערים (182).

8. באתר הרשמי של בורדו מספרים בין היתר: "בהיסטוריה הארוכה, העשירה, האפית של המועדון שלנו, 'ז'יז'י' הוא עדיין מספר 1 הבלתי מעורער. מונומנט, סמל, אגדה".

9. הוא שיחק במדי בורדו מ-1970 עד 1986 ועזב אותה רק בשנתיים האחרונות של הקריירה, אותן העביר במארסיי. עם בורדו זכה בשתי אליפויות וגביע אחד. ב-1989 חזר לבורדו כמנהל מקצועי ואחרי שנתיים עזב בגלל משבר כלכלי עמוק במועדון.

10. קריירת האימון שלו הייתה הרבה פחות מוצלחת מזו ככדורגלן. הוא עמד על הקווים של טולוז בשתי קדנציות שונות והדריך את פריז סן ז'רמן במשך כשלושה חודשים לא מוצלחים ב-1998. אחד המשחקים האחרונים שלו בפריז היה ההפסד 3:2 המפורסם למכבי חיפה שגרם להדחה מוקדמות מגביע אירופה למחזיקות גביע. מאז אוקטובר 2000 לא עבד בצרפת ומאז 2004 אימן רק נבחרות: גאורגיה, גאבון, מאלי (שתי קדנציות), סנגל, טוניסיה וכעת קוסובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully