וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני העבר נפרדים מיחזקאל חזום: "הפועל תל אביב זרמה בגופו"

21.3.2023 / 10:17

שייע: "אהבתי אותו כמו אח", רחמינוביץ': "הפועל הייתה אהבתו הגדולה", טורק: "איש שאין כמוהו היום", שמואל: "אדם גדול"

תקציר ניצחונה של הפועל תל אביב 1:3 על בית"ר ירושלים/ספורט1

שחקני עבר מהפועל תל אביב קיבלו הבוקר (שלישי) בצער את הידיעה על מותו של יחזקאל חזום. חלוץ העבר האגדי, סגן מלך השערים של המועדון בכל הזמנים, נפטר בגיל 76.

שייע פייגנבויים ששיחק עם חזום לכך אורך 13 שנות הקריירה של האחרון: "הלם כללי מהידיעה העצובה הבוקר על חזום. בן הזוג היחידי שלי בהתקפת הפועל תל אביב במשך שנים. איזה שחקן ענק ובן אדם צנוע ושקט שאהבתי כמו אח. כשהיה כדור גובה ברחבה מול שוער, ידעתי לדחוף את השוער והכדור שנפל הגיע בדרך כלל לחזום שבעט לרשת. עצוב לי מאוד מאוד".

קיקו רחמינוביץ': "אני המום מהידיעה העצובה, חזום היה שחקן גדול מדור אמצע שנות ה-60. בחור זהב והפועל תל אביב הייתה אהבתו הגדולה. היא זרמה באהבה חסרת גבולות בגופו. אני עצוב מאוד".

ריפעת טורק: "יא ווראדי, חזום היה בתחילת דרכי בהפועל תל אביב. אחד האנשים שהשפיעו עלי ביותר. איש עדין נפש שאין כמוהו היום בכדורגל. שחקן כדורגל גדול, מבקיען שערים מצטיין, זה יום עצוב במיוחד".

רפי שמואל: "עוד יום עם בשורה קשה. כשחקן נערים ונוער ישבתי בשער 7 והערצתי את הפועל תל אביב הגדולה של אמצע שנות ה-60 וה-70 של חזום, קסטרו, שייע, בורבה, גוגו, קיקו והאחרים. גדלתי על החלוץ הענק הזה יחזקאל חזום, הבטתי על כל תנועה שלו באימונים ובמשחקים, איש גדול הלך לעולמו".

משה סיני: "עצוב עצוב, אין אדם בכדורגל כמו יחזקאל חזום. כילד ונער הייתי מביא כדורים לקבוצה הגדולה שלהם בשנות השישים ותחילת השבעים. חזום היה סמל ומופת של צניעות ויושר, אהבה לחברים ולהפועל תל אביב. אבדה גדולה ויום כואב במיוחד, יהי זכרו ברוך".

גיורא שפיגל שיחק נגד חזום בדרבים הגדולים ויחד איתו בנבחרת: "חזום היה שחקן טוב, אדם צנוע, וחבר טוב לאורך הדרך. יהי זכרו ברוך".

אריה בז'ראנו: "כשעליתי לבוגרים של הפועל תל אביב לפני גיל 18 חזום לקח אותי תחת חסותו, היינו יושבים באוטובוס באמצע ומדברים, חלוץ ענק מוכר עם שוער בתחילת דרכו. הוא אמר לי שהמאבק מול אבי בנימין על חולצת השוער הראשון טוב עבורי, שאמשיך והוא בטוח שאני אהיה השוער הראשון. לפני מספר שבועות ביקרתי אותו, בן אדם וספורטאי שאני לעולם לא אשכח".

שחקן הפועל תל אביב לשעבר יחזקאל חזום. ויקיפדיה,  ארכיון דן הדני, Creative Commons
יחזקאל חזום ז"ל/Creative Commons, ויקיפדיה, ארכיון דן הדני

חזום שיחק בהפועל תל אביב לכל אורך הקריירה וזכה איתה בשתי אליפויות, גביע אחד ובאליפות אסיה לקבוצות. הוא כבש 97 שערים ב-324 הופעות בליגה ולבש את מדי נבחרת ישראל 9 פעמים.

חזום נולד בעיראק ועלה לישראל עם משפחתו בגיל צעיר. הוא ערך בכורה בהפועל תל אביב בדרבי נגד מכבי תל אביב ב-1964 ושיחק בקבוצה 13 שנים. בסך הכול לבש את מדי הקבוצה ב-383 משחקים בכל המסגרות ובהם כבש 133 שערים. עד היום הוא נותר במקום השני בטבלת מלך השערים של הפועל תל אביב בליגה (97), סגנו של שייע פייגנבוים, בן גילו ששיתף איתו פעולה במשך שנים ארוכות.

חזום היה חלק מהסגל של נבחרת ישראל למונדיאל 1970, היחיד אליו עלו הכחולים-לבנים, אבל לא שותף בטורניר. הוא לבש את מדי הנבחרת 9 פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully