וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוצה האגדי של הפועל תל אביב, יחזקאל חזום, הלך לעולמו בגיל 76

21.3.2023 / 8:55

סגן מלך השערים של האדומים בכל הזמנים שיחק בקבוצה לאורך כל הקריירה. זכה איתה בשתי אליפויות, גביע המדינה וגביע אסיה

תקציר ניצחונה של הפועל תל אביב 1:3 על בית"ר ירושלים/ספורט1

שחקן העבר האגדי של הפועל תל אביב, יחזקאל חזום, הלך לעולמו בגיל 76. חלוץ העבר שיחק בהפועל תל אביב לכל אורך הקריירה וזכה איתה בשתי אליפויות, גביע אחד ובאליפות אסיה לקבוצות. הוא כבש 97 שערים ב-324 הופעות בליגה ולבש את מדי נבחרת ישראל 9 פעמים.

חזום נולד בעיראק ועלה לישראל עם משפחתו בגיל צעיר. הוא ערך בכורה בהפועל תל אביב בדרבי נגד מכבי תל אביב ב-1964 ושיחק בקבוצה 13 שנים. בסך הכול לבש את מדי הקבוצה ב-383 משחקים בכל המסגרות ובהם כבש 133 שערים. עד היום הוא נותר במקום השני בטבלת מלך השערים של הפועל תל אביב בליגה (97), סגנו של שייע פייגנבוים, בן גילו ששיתף איתו פעולה במשך שנים ארוכות.

חזום היה חלק מהסגל של נבחרת ישראל למונדיאל 1970, היחיד אליו עלו הכחולים-לבנים, אבל לא שותף בטורניר. הוא לבש את מדי הנבחרת 9 פעמים.

שחקן הפועל תל אביב לשעבר יחזקאל חזום. ויקיפדיה,  ארכיון דן הדני, Creative Commons
יחזקאל חזום ז"ל/Creative Commons, ויקיפדיה, ארכיון דן הדני

בהודעה הרשמית של המועדון נכתב הבוקר: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מרכין ראש על לכתו בטרם עת של אחד מגדולי החלוצים של המועדון בכל הזמנים, יחזקאל חזום זכרו לברכה. יחזקאל חזום (1947-2023) שיחק בהפועל 13 עונות ונחשב לאחד מגדולי החלוצים של המועדון בהיסטוריה. זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות בשנות השישים וגביע המדינה (1972). בנוסף זכה עם הקבוצה באליפות אסיה (1967). חזום שיחק בהפועל 383 משחקים בכל המסגרות בהם כבש 133 שערים ובישל 22".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully