וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הספורט יעביר 60 מיליון שקל, איום השביתה מליגת העל הוסר

20.3.2023 / 21:11

בתום פגישה בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים בתיווך שר התרבות והספורט מיקי זוהר, הוחלט על תקצוב משמעותי של קבוצות שירשמו רק ארבעה זרים לאורך כל העונה. תקציב המינימום צפוי לעלות

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 20.3/ספורט1

הוסר איום השביתה על ליגת העל בכדורסל. בתום פגישה שנערכה הערב (שני) בין יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ונציגיו ליו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג בשיתוף שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיעו הצדדים להבנות, ואיום השביתה הוסר.

על פי ההסכם יקצה משרד הספורט סכום של 60 מיליון שקלים נוספים לקבוצות שיבחרו לרשום ארבעה זרים בטופס המשחק לאורך כל העונה. כזכור, העונה רק ארבע קבוצות נהגו כך ושמונה בחרו לרשום חמישה זרים. כמו כן, דנו הצדדים בהקדמת המועד האחרון לחילופי זרים, מלבד זרים פצועים, ובהקמת ליגת פיתוח עד גיל 22 שצפויה לקום בשיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל. כתוצאה מהזרמת הכספים, שמגיעה מהעברת רווחי הטוטו למשרד הספורט, יועלה תקציב המינימום בליגת העל החל מהעונה הבאה באופן משמעותי.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר נפגש עם ארגון שחקני הכדורסל יחד עם יו״ר מנהלת הליגה ארי שטינברג. משרד התרבות והספורט,
הפגישה הובילה לסיכום ולהסרת האיום/משרד התרבות והספורט

"כפי שהבטחנו, אנחנו מביאים בשורות אדירות לספורט הישראלי בכלל ולעולם הכדורסל בפרט", אמר שר התרבות והספורט מיקי זוהר, "רמת הליגה תעלה משמעותית בעונה הבאה והישראלים שלנו יזכו לשחק דקות נוספות לצד שחקנים איכותיים מאוד בקנה מידה עולמי שיגיעו לשחק בישראל, יחד עם זאת אנחנו לא שוכחים את טיפוח הצעירים שלנו ונקים אקדמיות יחד עם ליגות פיתוח. לתחושתי אנחנו במסלול הנכון".

"מתווה השר מהווה מהפכה אמיתית בכדורסל הישראלי ואנו בטוחים שיביא לפריחתה של הליגה ולפריחה של הישראלים המשחקים בה כיום וישחקו בה בעתיד", אמר יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג, "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם ארגון השחקנים ולפעול מקצועית לשיפור וקידום השחקנים הישראלים הצעירים. אני מודה לשר מיקי זוהר שנרתם במהירות לפתרון מצוקת השחקנים ומודה לעודד שעשוע וניר אלון שהתנהלו בצורה עניינית ומקצועית. לאחר שמתווה השר ינוסח על כל סעיפיו הוא יובא לאישור דירקטוריון המנהלת".

ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות אמר: "המתווה שהביא שר הספורט מיקי זוהר, הוא בשורה ולענף הכדורסל. הוא דואג לשחקנים הישראלים בפרט ולענף הכדורסל בכלל. בשלב הזה החלטנו להקפיא את סכסוך העבודה. אנו מודים לשר על התמיכה וליו"ר המנהלת ארי שטינברג. יחד עם מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל עודד שעשוע, נמשיך לדאוג לספורטאים בישראל".

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "אנו מברכים על המתווה שהשר הציע ובטוחים שיביא לשיפור משמעותי ברמת הכדורסל והשחקן הישראל. אנו קוראים לחברי מנהלת ליגת העל לתמוך בהצעה ונפעל לקידומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully