וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת הרגעה: בית"ר ירושלים יצאה מהמשבר ברגע הנכון, ויש סימנים מעודדים

19.3.2023 / 8:00

הניצחון על הפועל תל אביב הוא השקט הכי גדול שבית"ר ירושלים הייתה צריכה עד לחצי גמר הגביע. במועדון ימתינו לדו"ח השופט והמשקיף, אך מעריכים שאספרייה לא יועמד לדין

תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים 1:2 על הפועל תל אביב/ספורט1

בעוד אוהדי בית"ר ירושלים חגגו בגדול את הניצחון 1:2 על הפועל תל אביב, בקרב הצוות המקצועי, השחקנים והבעלים ברק אברמוב זאת הייתה לפני הכל אנחת רווחה. אחרי תקופה רעה בה הקבוצה לא הצליחה לנצח משחקים ופספסה את הפלייאוף העליון, המשחק אתמול (שבת) היה מוקש ברמת האנרגיות של המועדון: הפסד שני להפועל תל אביב בתוך שבועיים היה יכול להוביל לכאוס.

וזאת אולי המחמאה הכי גדולה שבית"ר יכולה לקבל על אתמול, היכולת לצאת ממשבר בפעם השנייה העונה. גם אם זה לא קרה במשחקים שהכריעו את העלייה לפלייאוף, הפסד אתמול יכול היה להוביל להידרדרות בפלייאוף התחתון ועד לכדי מאבקי ירידה, וזה היה החשש הגדול ביותר לפני המשחק. ואם על הדרך מנצחים את המשחק היוקרתי ביותר בפלייאוף התחתון ומשאירים הפועל תל אביב עמוק במאבקי התחתית, זאת עוד סיבה לשמחה בבירה.

שחקני בית"ר ירושלים, אבישי כהן, תמיר עדי. קובי אליהו
מחוברים ומאוחדים. בית"ר/קובי אליהו
שחקני בית"ר ירושלים אוראל דגני, תמיר עדי. קובי אליהו
זה יכול היה להידרדר. בית"ר חוגגת ניצחון חשוב/קובי אליהו

משחקי שבת בליגת העל

שוער בית"ר ירושלים, מיגל סילבה עם בתו. קובי אליהו
יכולת טובה. סילבה/קובי אליהו

בשער העצמי של עמית כהן הייתה תחושה שהכאוס אכן יקרה, אך דווקא החילוף של המגן, הדרך בה ניגש אליו נתנאל דלויה ולאחר מכן יוסי אבוקסיס והריצה של תמיר עדי אל המגן לאחר השער, הוכיחו שבתוך כל התקופה הזאת בית"ר נשארה ביחד ומחוברת חברתית, וזה עוזר לה לצלוח עוד משבר. בית"ר יכולה הייתה להתרסק בגול הזה אך הוכיחה עמוד שדרה וחזרה למשחק.

מיגל סילבה מפגין יכולת טובה מאוד בשער בית"ר ירושלים מאז הגיע, אך אם היה מקבל אדום בעבירה על עומר סניור והאדומים היו מקבלים פנדל, יכול להיות שהקדנציה שלו בבית"ר הייתה מסתיימת מהר מאוד. יותר מדי שחקנים בבית"ר נופלים על קטנות, נגד הפועל תל אביב פעמיים ה-VAR פיספס גם עם ניקולאסקו וגם עם סילבה, אך בסופו של דבר היה גם מזל שבלעדיו היא עלולה הייתה לשלם ביוקר.

והאמת, בית"ר כמו בית"ר, גם שהיא מובילה היא לא יכולה לשמור על היתרון בשקט. רק בית"ר ונבחרת ברזיל יכולות להוביל כמה דקות לסיום, והיריב יוצא למעברים של 4 על 3 במשך מספר התקפות. אבוי לאבוקסיס וגל כהן אם היו צריכים לחתוך את הקטעים האלה לאסיפת וידאו השבוע אחרי 2:2, זה כבר היה אכזרי מדי. גם בהתקפה שחקנים עושים משולשים על 5 מטר במקום להניע כדור או ללכת לקרן, מאבדים ויוצרים מתפרצת קלה בצד השני.

כעת יש לבית"ר שבועיים פגרה ולאחר מכן חודש עד למשחקי הגביע. עד אז אבוקסיס ירצה לשתף כמה שיותר שחקנים, גם כדי לתת מנוחה לשחקנים מובילים וגם כדי לקבל עוד כמה שחקנים שיוכלו לעזור לו בחצי הגמר נגד מכבי תל אביב. שביעות רצון הייתה אתמול מבר כהן ועדי יונה שנכנסו כמחליפים ובמועדון אמרו על השניים: "הלוואי והם יהיו יותר יציבים, כישרון יש אבל אם יהיו יציבים נקבל מהם הרבה יותר".

שחקן בית"ר ירושלים, דנילו אספרייה, ליד שחקן הפועל תל אביב אלכסנדר בולייביץ'. קובי אליהו
עלול להסתבך. אספרייה/קובי אליהו
שחקן הפועל תל אביב אלכסנדר בולייביץ', מתעמת עם שחקן בית"ר ירושלים דנילו אספרייה. קובי אליהו
שחקן הפועל תל אביב אלכסנדר בולייביץ', מתעמת עם שחקן בית"ר ירושלים דנילו אספרייה/קובי אליהו

בנוגע לאירוע בסיום, השופט רועי ריינשרייבר והצוות לא ראו את המתרחש בין אספרייה לאוהדים האדומים וציינו רק את המהומה בסיום עם הכניסה של סלים טועמה ודושאן מאטוביץ' לכר הדשא. מאטוביץ' הורחק, כאשר עדיין לא ברור אם אספרייה יועמד גם הוא לדין על סמך צילומי הטלוויזיה ועדויות. בכל מקרה, לאספרייה ישנו עונש הרחקה לשני משחקים על התגרות באוהדים, עונש שנפסק נגדו רק בשבוע שעבר בשל התגרות באוהדי הפועל תל אביב במשחק הקודם.

בנוגע להכנות לעונה הבאה, בבית"ר לא ממהרים לקבל החלטות. בנוגע לאוראל דגני, מתברר כי היו שיחות עם השחקן על חוזה לשנה ולשנתיים, אך בשל העובדה שלא הגיעו להבנות הפסיקו הצדדים את המו"מ אבל לא שוללים חזרה לשיחות בהמשך. בבית"ר מאמינים שירדן שועה יחזור לאימונים השבוע ויתלבש במשחק הבא נגד הפועל חיפה. בבית"ר מתכוונים לממש את האופציה על השחקן ונכון לעכשיו הוא יישאר במועדון היות ואין אף הצעה אטרקטיבית עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully