וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה חוגגת: "ניצחון הליגה הכי גדול בתקופת ברק בכר"

19.3.2023 / 7:00

בכר הוציא את הקבוצה מהמשבר, ג'וש כהן שוב עצר פנדל מכריע, סק הסלע בהגנה והקהל שינה את המומנטום. במכבי חיפה יודעים שהניצחון על אשדוד הוא הרבה יותר מניצחון: "זה רגע ששינה את העונה". אבל יש דאגה לפני משחק העונה

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:2 על מ.ס. אשדוד/ספורט1

1

כשלוח התוצאות באצטדיון הראה על הדקה ה-17 נעמד חמודי כנעאן, שחקן שגדל במכבי חיפה, על הנקודה הלבנה, וברור היה לכולם ששער של כנעאן יפרק את הירוקים עוד לפני שעברו במשחק 20 דקות. חיפה, שרק כמה שבועות לפני כן הפסידה לאשדוד, ראתה איך שוב המערך איתו עלתה לא עובד לה. בדקות האלה הכל נראה היה שחור, אלא שאז ג'וש כהן עצר את הכדור של מספר 10 בכחול והיציעים בחיפה התפוצצו כאילו הירוקים כבשו בעצמם גול בתוספת הזמן. המומנטום השתנה מיד. התחושה הייתה שהאווירה באצטדיון היא זו שמרימה את השחקנים, בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית. מרימה אותם כל כך, עד כדי מהפך בעשרה שחקנים עוד במחצית הראשונה. "הייתה אווירה שאפילו ביחס לסמי עופר היא חריגה", קבע שחקן בקבוצה, "פשוט הרגשת על הדשא שלא משנה כמה אנחנו שבורים, אנחנו חייבים למצוא את הכוחות כדי לנצח את המשחק הזה. יש רגעים שמשנים משחק ואולי עונה. הרגע שהאיצטדיון רעד במצב של פיגור הוא רגע כזה".

ואכן הירוקים חגגו בגדול את הניצחון על מ.ס אשדוד כאשר בסיום המשחק נשארו השחקנים וכן כל אנשי הצוות המקצועי ורקדו אל מול הקהל במחזות שמזכירים אליפות או לכל הפחות ניצחונות במשחקי עונה מול מכבי תל אביב והפועל באר שבע. "זה היה ניצחון ליגה הכי גדול בתקופת ברק בכר בקבוצה", קבע גורם במועדון, "אולי לא הניצחון הכי מרשים מבחינת יכולת אבל אין ספק שבמכלול של מה שקרה במגרש זה הניצחון הכי גדול בתקופה של ברק וכנראה גם הרבה מאוד שנים".

השבוע בכר בעצמו נכח כידוע באירוע של ארגון האוהדים הקופים הירוקים, זכה לשמוע קריאות דוגמת "ברק לא יזוז ממכבי" ו"תישאר" אך גם נאם בפני הקהל והבהיר שאמר לשחקנים אחרי המשחק מול הפועל חדרה שגם אם הקבוצה תגרום לאוהדים לחזור מאוכזבים זה יקרה רק אחרי מלחמה. אמש הנאום של בכר התאים במיוחד שכן בחיפה ציינו בעיקר את ההתלהבות והתשוקה של השחקנים, גם במצב קשה מאוד של פיגור בתוצאה וכן חיסרון מספרי על כר הדשא מהדקה העשירית. "הוכחנו אופי של אלופים", קבע שחקן בקבוצה, "אם מישהו חיפש הוכחה סופית שאנחנו אחרי המשבר, זו ההוכחה, כי בתקופה האחרונה ברור לכולם שסיטואציה כזו הייתה מפרקת אותנו והפעם יצאנו חזקים יותר ממנה".

מי שזכה למחמאות אדירות הוא כמובן ג'וש כהן שעצר את הפנדל וכן רשם משחק מצוין. זוהי לא הפעם הראשונה שכהן עוצר פנדל ברגע קריטי ובחיפה שיבחו את השוער שהגיע על תקן שוער שני לפני כמה שנים והפך לאחד השחקנים החשובים במערך של הקבוצה.

עבדולאי סק לצד רמי גרשון מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ווינרים. מכבי חיפה חוגגת/מאור אלקסלסי
עבדולאי סק מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
סלע בהגנה. סק/מאור אלקסלסי
ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ניצחון שנותן כוח וביטחון. בכר/מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
הקהל הרים אותם. שחקני חיפה/מאור אלקסלסי

2

כאשר בוגדאן פלאניץ' עזב את מכבי חיפה בקיץ אחרי המפגשים מול הכוכב האדום בלגרד, היו כאלה בחיפה שחששו שמדובר במכה ממנה הירוקים לא יוכלו להתאושש. במהלך מהיר במיוחד החליטו ברק בכר וגל אלברמן להחתים שני בלמים זרים וזאת כדי להתגבר על החלל העצום שהשאיר הסרבי. בתוכנית העבודה עבדולאי סק היה הבלם הבכיר כאשר דילן סטובנסיקה היה אמור לשמש "כזר השישי" וכגיבוי. בעוד שסק לא היה בכושר משחק, בטובנסיקה הגיע בכושר טוב וקיבל את המקום בהרכב. הצרפתי לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ולמרות שסק הגיע על תקן הבכיר מהר מאוד היוצרות התהפכו.

בתחילת דרכו במדים הירוקים עוד היו כאלה שחשבו שסק בניגוד לבטובנסיקה לא מוכיח את עצמו אלא שאז הבלם הסנגלי נכנס לעניינים ומהר מאוד הוכיח מדוע אלברמן את בכר ראו בו כבלם הבכיר. אתמול סק זכה למחמאות והוגדר כמעט על ידי כל אנשי המועדון כאיש המשחק. "אין ספק שפגענו בול בשני הבלמים", קבע גורם בחיפה, "שניהם ברמה הכי גבוהה שיש ביחס לכדורגל בישראל. לא סתם סק זומן לנבחרת סנגל".

בניגוד לבטובנסיקה עליו צריך לממש אופציה בגובה של 1.3 מיליון יורו, הרי שלסק חוזה לעונה נוספת במדים הירוקים, דבר שמעורר שמחה גדולה במועדון. אגב בחיפה שיבחו גם את רמי גרשון ששיחק לצידו של סק. גרשון מוערך מאוד על ידי הצוות המקצועי ולתחושת אנשי המועדון הציג יכולת מצוינת אתמול. הבלם צפוי לקבל הצעה לחוזה גם בעונה הבאה כאשר הוא מוערך מאוד גם מקצועית וגם בפן המנהיגותי כשבמועדון היו רוצים לראות את גרשון ממשיך בחיפה גם לאחר שיחליט לפרוש. הבלם עצמו לא צפוי לפרוש בעונה הבאה וכאמור יקבל הצעה להישאר במועדון.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
הנה זה מגיע. בחיפה מרגישים את האליפות/מאור אלקסלסי
ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הצלה ששינתה מומנטום. כהן/מאור אלקסלסי

האזינו: שלמה וייס על הניצחון של מכבי חיפה

3

כעת בחיפה ייצאו למנוחה כאשר מלבד ארבעה שחקנים שאמורים לשחק בנבחרות השונות (מחמוד ג'אבר ודולב חזיזה בנבחרת ישראל, עבדולאי סק בנבחרת סנגל וצ'ארון שרי בנבחרת סורינאם) השאר יוכלו לנוח מעט, דבר שמעודד את הירוקים, בייחוד לאור המשחק אתמול והעומס של 90 דקות כולל תוספות הזמן בחיסרון מספרי. עלי מוחמד הפצוע צפוי לחזור לאחר פגרת הנבחרת וישנה אופטימיות זהירה שהוא יהיה כשיר למשחק מול הפועל באר שבע. הבעיה הגדולה מבחינת בכר היא העובדה ששון גולדברג בספק גדול למפגש מול באר שבע ובצל ההרחקה של בטובנסיקה עושה רושם שאם גולדברג לא יוכל לשחק צמד הבלמים יהיו סק וגרשון. ישנה במקרה כזה אופציה שבכר יחליט לפתוח עם שלושה בלמים ביחד עם דניאל סונדגרן וישחק עם דולב חזיזה על הקו הימני. בחיפה מבינים שהמשחק מול באר שבע יכול לתת להם מקדמה שיהיה קשה להדביק אותה לאחר מכן. "באר שבע הוכיחו שהם יריבה ראויה וחזקה על התואר", אמרו במועדון, "עכשיו ננוח אבל ברור שבבית שלנו אנחנו רוצים לנצח במשחק העונה ולהראות שאנחנו ראויים ובדרך לאליפות שלישית".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully