וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצים כנגד כל הסיכויים: ילדים עם מוגבלויות לקחו חלק במרתון ירושלים

עשרות ילדים וחניכים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית לצד אנשי צוות מ-"עדי ירושלים" הזניקו את מקצה הקהילות במרתון המסורתי שנערך בפעם ה-12. בלט בין המשתתפים רפאל אנקווה בן ה-10 שמתמודד עם תסמונת גנטית נדירה אשר שבה את לב הקהל

רצים כנגד כל הסיכויים. עמוס בוכניק,
רצים כנגד כל הסיכויים. הילדים עם המוגבלויות הזניקו את המרתון/עמוס בוכניק

עשרות משתתפים אנשי צוות, מתנדבים וחניכים של "עדי ירושלים", המרכז המעניק מעטפת טיפולית וחינוכית למאות ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית, הזניקו (שישי) את מקצה הקהילות של מרתון ירושלים 2023 לאורך 0.8 ק"מ, שיצא מדרך רופין בצומת בין כנסת ישראל למוזיאון ישראל והסתיים בחלקה המקביל של נקודת הזינוק. בנוסף להם, 65 רצים מנבחרת "עדי ירושלים" השתתפה בכלל המקצים התחרותיים של המרתון. הנבחרת הורכבה מאנשים שתרמו וגייסו כספים למען העמותה ופועלה.

בין המשתתפים מטעם המשלחת של "עדי ירושלים", בלט רפאל אנקווה בן ה-10, שמתמודד עם תסמונת גנטית נדירה CFC המשפיעה על הלב, תווי הפנים והעור. רפאל נחשב הילד היחיד בישראל שסובל מהתסמונת, וכמוהו רק כ-200 ילדים סה"כ בעולם. לראשונה , צלח רפאל את המקצה ללא הליכון כלל ובכוחות עצמו.

רצים כנגד כל הסיכויים. עמוס בוכניק,
מחממים את הלב/עמוס בוכניק

עבור "עדי ירושלים" זו השתתפות עשירית במספר במרתון ירושלים והיא בין העמותות הבולטות שלוקחות חלק באירוע המסורתי. כלל המשתתפים מטעם "עדי ירושלים" בלטו בחולצות ספורט ירוקות עליהן התנוסס לוגו העמותה, כשלצידם ומסביבם בלונים ודגלים. כדי לצלוח את המרחק, נעזרו החניכים בהליכונים וציוד שיקומי מותאם עבורם. רגע מרגש נרשם לקראת קו הסיום, עם הפרכת בלונים באוויר לצד ספירה לאחור עד חציית הקו. כל אחד מהמשתתפים ב-עדי ירושלים זכה לגמול והוקרה על השתתפותו שאינה מובנת מאליה בדמות מדליה מטעם עיריית ירושלים.

כלל המשתתפים מטעם "עדי ירושלים" היו בין אלפי רצים במרתון, ישראלים ומחו"ל, שציין את שנתו ה-12. הרצים התחרו במספר מקצים - 42 ק"מ, 21 ק"מ, 10 ק"מ, 5 ק"מ, מקצה משפחות 1.7 ק"מ וכאמור מקצה הקהילות. המרתון עבר בין רחובות ואתרים מרכזיים בבירה.

מקצה הקהילות של מרתון ירושלים נועד לעורר מודעות חברתית ע"י מפגש ספורטיבי בין משפחות, ילדים ומבוגרים, לבין חברי העמותות החברתיות השותפות למרתון. סה"כ כ-5,000 משתתפים הרצים למען הקהילה, זיכו את המרתון בתואר הלא רשמי של המרוץ החברתי הגדול בישראל.

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל עדי ירושלים, שהשתתפה אף היא במרוץ, אמרה: "תמיד מרגש אותנו ואת המשפחות לקחת חלק במרתון ירושלים. להשתתף, לרוץ, כשווים בין שווים ולצלוח אתגר כה משמעותי, כשלצידנו עשרות מתנדבים, חניכים, אנשי צוות וידידים של "עדי ירושלים", זה לא מובן מאליו. עדי ירושלים גאה הייתה להזניק ולהוביל את מקצה הקהילות המסורתי ולהראות שכולם יכולים והכל (כמעט) אפשרי. כולנו ציפייה לחזור לכאן גם בשנה הבאה."

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully