וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל כוכב עבר ענק: 90 עולים מאוקראינה נחתו בישראל מלווים בשחקני NFL

כוכב העבר שון אלכסנדר ועוד מספר שחקני NFL נחתו יחד עם העולים, בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית, אשר הגיעו להביע תמיכה בישראל במשלחת של ארגון CUFI. יו"ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג קיבל את פניהם בנתב"ג: "נמשיך לעשות הכול להציל עוד יהודים"

שחקני הפוטבול נייט בויאר, ג'יי (תומאס) פילי, שון אלכסנדר, יו״ר הסוכנות דורון אלמוג, ניק לאורי, פסטור ג'ון הייגי וסגן יו״ר ועידת הנשיאים מלקולם הונליין. שריה דיאמנט,
שחקני הפוטבול נייט בויאר, ג'יי (תומאס) פילי, שון אלכסנדר, יו״ר הסוכנות דורון אלמוג, ניק לאורי, פסטור ג'ון הייגי וסגן יו״ר ועידת הנשיאים מלקולם הונליין/שריה דיאמנט

כ 90 עולים מאוקראינה נחתו בנתב"ג בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית כשהם מלווים על ידי שחקני עבר בולטים בליגה הלאומית של הפוטבול בארצות הברית, ה-NFL. שחקני הפוטבול, בהם כוכב סיאטל סיהוקס לשעבר שון אלכסנדר, הם חלק ממשלחת של נוצרים אוהבי ישראל, אשר מגיעה ארצה ביוזמת ארגון CUFI כדי להביע תמיכה במדינת ישראל. נציגי הארגון קיבלו את טיסת העולים בנתב"ג ביחד עם יו"ר הסוכנות היהודית אלוף במיל. דורון אלמוג.

לפני הגעתם לישראל ביקרו חברי המשלחת במחנה ההשמדה באושוויץ בליווי נציג של יד ושם והשתתפו בטקס זיכרון בקרקוב, זאת במטרה ללמוד על ההיסטוריה של העם היהודי ועל זוועות השואה. לאחר מכן ביקרו במרכז הסיוע של הסוכנות היהודית בוורשה, שם למדו על מבצעי ההצלה של יהודי אוקראינה ופגשו את הפליטים היהודים שנקלטו במרכז לפני עלייתם לישראל. שלושת השחקנים שהצטרפו לטיסת העולים של הסוכנות היהודית, מלבד אלכסנדר, הם תומאס פילי, נייט בויאר וניק לאורי.

עם נחיתתם בנתב"ג, קיבלה את פניהם משלחת של CUFI הכוללת פסטורים ורבנים אמריקאים ובנוסף, בוגרי יחידות מיוחדות של צבא ארה"ב. בראש המשלחת יעמדו פסטור ג'ון האגי, מייסד ונשיא ארגון CUFI ומלקולם הונליין, סגן יו"ר ועידת הנשיאים.

מאז תחילת המלחמה לפני כשנה עלו ארצה בסיוע הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה למעלה מ 15,000 עולים מאוקראינה שנקלטו ביותר מ 170 ישובים בישראל. פעילות הסוכנות היהודית התבצעה בסיוע תרומות של יהודי התפוצות ובראשם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד ובסיוע תרומות של ידידים אוהבי ישראל.

העולים מאוקראינה. שריה דיאמנט,
העולים מתקבלים בנתב"ג/שריה דיאמנט

יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל. דורון אלמוג שקיבל את פניהם בנתב"ג: "המלחמה באוקראינה עדיין לא הסתיימה ואנו בסוכנות היהודית ממשיכים לפעול ולעשות כל שביכולתנו כדי להציל עוד ועוד יהודים, לקלוט אותם בזרועת פתוחות ובאהבה. יחד עם שותפינו במשרד העלייה והקליטה והשלטון המקומי ובסיוע יהדות התפוצות ובראשם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד נמשיך להוביל את מפעל העלייה והקליטה במדינת ישראל. אני מודה מקרב לב לשותפינו מארגון CUFI המסייעים לנו בהעלאת עולים מאוקראינה בעת המורכבת הזו".

ארגון CUFI תרם תרומה משמעותית למאמצי ההצלה והעלייה של הסוכנות היהודית עבור יהודי אוקראינה. מייסד ויו"ר CUFI הפסטור ג'ון הייגי אמר: ""מאנשי דת ועד לספורטאים מקצועיים, התמיכה בישראל משתרעת על כלל הקשת הפוליטית האמריקאית. ברגע המכונן הזה בהיסטוריה, חיוני שנמשיך לחנך ולהעצים פעילים פרו-ישראלים כדי להבטיח שלעולם לא ניקח את החירויות שלנו או את הבריתות שלנו כמובנים מאליהם".

בין 90 העולים בטיסה גם שלושה דורות בני אותה משפחה מהעיר זפרוז'יה המופגזת - הסבתא ולנטינה והסבא יורי, הבת שלהם נטליה והנכד איוון. בעלה של נטליה נאלץ להישאר באוקראינה בשל החוק המקומי האוסר על יציאת גברים מתחת לגיל 60. הסבא יורי בן ה 85 ששרד את השואה אמר: "נאלצתי לעזוב את אוקראינה כילד. בחיים לא האמנתי שזה יקרה שוב. אני מאוד רוצה לחיות חיים רגילים, שקטים. שלמשפחתי הגדולה הכל יסתדר לטובה בארץ". בתו נטליה שהשאירה מאחור את בעלה הוסיפה: "אנחנו עולים כולנו יחד, משפחה אחת גדולה. אנחנו רוצים לחיות ולהתפתח בארץ. אני מקווה שבעלי יצטרף עלינו בקרוב ושיהיה לנו עתיד טוב בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • פוטבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully