וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר זוהר בהשקת קיר הטיפוס הלאומי במכון וינגייט

הקיר, שהוקם בהשקעה של 2.5 מיליון שקל, נחנך היום ורשמית הפך את המכון לבית הלאומי של ענף הטיפוס. המטפס אלכס חזנוב: "מקפצה משמעותית מאוד לקראת המשחקים האולימפיים"

קיר טיפוס. זאב ינאי, בייסברג טים,
טקס חניכת קיר הטיפוס/זאב ינאי, בייסברג טים

היסטוריה לענף הטיפוס, כשהיום באופן רשמי הוא החל את פעילותו בביתו הלאומי, במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט והבית של הספורט ההישגי בישראל. טקס חנוכת מתקן האימונים והקיר הלאומי הראשון בישראל התקיים בהשתתפות שר התרבות והספורט, הנהלות המכון והתאחדות הטיפוס ומטפסים מוכרים כמו אלכס חזנוב, איילה כרם ונמרוד מרקוס, שהשתתפו גם כן ב"נינג'ה ישראל".

מכון וינגייט, שהפך לביתו הלאומי של התאחדות הטיפוס, בנה את המתקן הלאומי הראשון לענף בסיוע משרד התרבות והספורט בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. קיר הבולדר מיועד לשימוש הנבחרת הלאומית, וישמש גם להכשרת סגל עתודת המאמנים של הענף. הקיר נבנה בשטח של כ-300 מטר מ"ר באולם נורמן ההיסטורי, ששופץ מהיסוד. כמו כן, נרכש קיר טיפוס בולדר נייד לתחרויות ולפעילויות חוץ.

"בפעם הראשונה יש לענף הטיפוס מתקן אימונים מקצועי בלעדי. עכשיו הטיפוס הוא חלק ממכון וינגייט, והנבחרת תתאמן לצד ענפים אולימפים אחרים ותזכה למעטפת המלאה והייחודית של המכון, שתאפשר לענף להתקדם ולהגיע לעוד ועוד הישגים", אומר מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי. "מדובר בהצלחה של התאחדות הטיפוס שעבד שנים רבות על החדרת הענף ללב הספורט הישראלי".

השר מיקי זוהר גוזר את הסרט. זאב ינאי, בייסברג טים,
השר מיקי זוהר גוזר את הסרט/זאב ינאי, בייסברג טים

יו"ר מכון וינגייט, ד"ר יואב הלר, אומר: "הקמת מתקן זה ומתקנים נוספים שבדרך, מגיעה בעקבות מהלך 'הבתים הלאומיים' של איגודי הספורט האולימפיים, שהצטרפו למכון במודל בתים לאומיים ובמסגרתו משכנם ומרכז פעילותם יהיה במכון וינגייט. המהלך יגיע בשיאו בסוף השנה כשנמנה 19 איגודים במכון. בהם איגודי הטניס, האתלטיקה, כדורעף החופים, איגוד ההתעמלות והסיוף".

"המטפסים הישראלים טיפסו את כל הדרך אל המיינסטרים הישראלי", אמר בטקס שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "אנחנו שמחים לחגוג איתם ביומם הגדול, מתוך ידיעה שהקיר הזה יוביל אותם להישגים רבים. לתפיסתי, הקיר יעשה טוב לא רק לנבחרת שתטפס עליו, אלא גם לכל ילדה וילד במדינה. הרי הספורט ההישגי הוא מגדלור המאותת למרחקים. מווינגייט ועד לנתיבות ולכרמיאל. שם יש ילדים, שרואים את התשוקה, הנחישות וההתמדה ומאמצים אותה לחייהם שלהם".

יו"ר התאחדות הטיפוס בישראל, גידי הולנדר: "הקמת קיר הטיפוס כאן בבית הלאומי החדש שלנו במכון וינגייט היא הגשמת חלום עבור כל הענף. סוף סוף ישנו בית אמיתי עבור נבחרות ישראל. כזה שיכול לדחוף קדימה את המטפסים והמטפסות אל קריירות מוצלחות, ואל עבר המשחקים האולימפיים. המשמעות היא אדירה, וזהו שלב חשוב והיסטורי עבור ענף הטיפוס בישראל. אני משוכנע שהקיר והשותפות עם מכון וינגייט יביאו להשגים רבים, ושמח עבור הספורטאים והספורטאיות שלנו".

אלכס חזנוב, מטפס נבחרת ישראל ואלוף ישראל בטיפוס בולדרינג שבע פעמים, עלה לנאום בשם המטפסות והמטפסים: "אני מתרגש לראות את השינוי והצמיחה של הענף בשנים האחרונות. כשהתחלתי לטפס בתור ילד, אנשים לא הכירו ולא הבינו את הענף. היום יש קירות טיפוס בכל רחבי הארץ, וילדים קטנים שרק מחכים לסיים את יום הלימודים ולהגיע לטפס".

"אנחנו, הספורטאים, חיכינו הרבה זמן לבית לאומי ולקיר משלנו. אנחנו שמחים מאוד שלנבחרת יהיה מקום ייעודי לאימונים עם מעטפת של רפואת ספורט ותזונה ייעודית, ואני בטוח שהקיר והמתקן יהיו מקפצה משמעותית מאוד לקראת המשחקים האולימפיים".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully