וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב איתכם: הפועל ירושלים הבטיחה מקום ברבע גמר ליגת האלופות

האדומים ניצחו בחוץ 64:73 את דיז'ון, הקבוצה האחרונה לה הפסידו, ושבו למעמד שמונה האחרונות אחרי שלוש שנים ומחזור לתום הבתים. 17 לקרינגטון

ניצחון עשירי רצוף בכל המסגרות, נקמה ביריבה האחרונה לה הפסידה וחשוב מכך - חזרה לרבע גמר ליגת האלופות של פיב"א. התקופה הנהדרת של הפועל ירושלים נמשכה הערב (שלישי) כאשר הקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' הכניעה בחוץ 64:73 את דיז'ון הצרפתית והבטיחה כי במחזור האחרון נגד שטרסבורג היא תיאבק על מיקום בלבד ולא על המשך דרכה במפעל. עבור הקבוצה מהבירה מדובר בהופעה ראשונה ברבע הגמר אחרי הדחות מוקדמות בשנתיים הקודמות.

המשחק היה הגנתי וקשה מאוד בפתיחה לשתי הקבוצות, כאשר ב-15 הדקות הראשונות לא נקלעה אף שלשה. ברנדון בראון שבר את הבצורת בצד הירושלמי, בעוד הצרפתים המתינו עד לרבע השלישי בשביל לקלוע לראשונה מחוץ לקשת. הירושלמים נראו טוב יותר ברבע השלישי ונטלו את ההובלה אחרי שפיגרו ברוב המחצית הראשונה, ובתחילת הרבע הרביעי העלו הילוך בזכות קאדין קרינגטון שלקח אחריות וקבע הפרש דו ספרתי ראשון. המארחת ניסתה לצמק במעט, אך לא ממש איימה. קאדין קרינגטון בלט אצל המנצחת עם 17 נקודות, זאק הנקינס הוסיף דאבל דאבל של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים. 24 נקודות של מרקיס מקדאפי לא הספיקו בצד השני.

כעת נקבע כי בבית הישראלי - צרפתי, שכולל גם את שטרסבורג והפועל חולון שאיבדה סיכוי להעפיל, כל מדינה תשלח נציגה אחת לרבע הגמר. בשבוע הבא תגלה ירושלים האם היא מסיימת כראש בית ועם יתרון ביתיות לרבע הגמר או שמא תסתפק בסגנות.

קלעו להפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 17, זאק הנקינס (10 ריבאונדים) 13 נקודות, ספידי סמית' 12, ליוואי רנדולף 8, מארקס מייריס 7, ברנדון בראון 6, עוז בלייזר ואור קורנליוס 4 כ"א, איתי שגב 2.

קלעו לדיז'ון: מרקיס מקדאפי 24, גרגור הרובאט 13, מאט מובלי 11, גאבין וור 8, ז'אק אלינג 4, דייויד ברמבלי ורובין דוקוטה 2 כ"א. שותפו ולא קלעו: דייויד הולסטון, ג'ונתן רוסל ועבדולאי לום.

קאדין קרינגטון הפועל ירושלים. דני מרון
ירושלים ברבע הגמר. קרינגטון/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1: דיז'ון הייתה מפוזרת בהתקפה בפתיחה, ירושלים ניצחה זאת כדי לעלות ל-2:6 מסל במתפרצת של אור קורנליוס. ליוואי רנדולף הגדיל ל-4:10, אך אז האורחת נגררה למשחק המבולגן ונתקעה בהתקפה והצרפתים ניצחו זאת כדי להפוך ל-10:12. איתי שגב קטע בצורת של כמעט ארבע דקות ללא סל שדה והשווה, אך הריצת 2:10 של דיז'ון לסיום הרבע סידרה לה 12:14 אחרי עשר דקות.

רבע 2: המארחת המשיכה בדיוק מאיפה שהפסיקה, כאשר מרקיס מקדאפי קבע הפרש שיא של 16:23 עם סל ועבירה. רנדולף הגיב מיד עם סל בצד השני, מקדאפי שוב קלע בצבע ורובין דוקוטה חתם אלי הופ שקבע 20:27. ברנדון בראון קלע מהפינה את השלשה הראשונה במשחק למי מהקבוצות והקטין ל-27:24. דיז'ון הזעיקה פסק זמן - אך זה לא עזר - ספידי סמית' נעץ שלשה שנייה ברציפות לירושלמים וקבע 27:27. דיז'ון קלעה ארבע נקודות אך בראון צלף שלשה שנייה מאותה פינה. במחצית הוליכה דיז'ון 30:33.

זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
דאבל דאבל. הנקינס/דני מרון

רבע 3: מצטיין המחצית הראשונה, מרקיס מקדאפי, קלע את השלשה הראשונה של דיז'ון במשחק. סמית' הגיב עם שתי שלשות והשווה ל-36:36. האורחת סחטה עבירה בלתי ספורטיבית ולאחר שקורנליוס דייק מהקו, מארקס מייריס קלע שלשה קשה עם הקרש בסוף שעון ה-24 והפך ל-38:41 ירושלמי. רנדוךף הגדיל ל-38:43 שהשלים ריצת 2:13 אדומה. קרינגטון הגדיל ליתרון שש עם קליעה מבחוץ, אך דיז'ון הצליחה לצמצם וירושלים סיימה רבע נהדר מבחינתה ביתרון 52:54.

רבע 4: פתיחה חלומית לרבע עבור ירושלים, קרינגטון קבע יתרון דו ספרתי ראשון דקה וחצי לתוך הרבע עם 52:62. מאז נתקעו השחקנים של אלכסנדר דז'יקיץ' עם שלוש דקות ללא סל שדה, אך הנקינס עצר זאת עם סל ועבירה בדרך ל-60:68. המארחת לא קלעה סל שדה במשך כמעט שש דקות, ובכך אפשרה לירושלים לשייט ל-64:73 בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully