וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גדלתי על מבצע אנטבה. הייתם אוהבים את אוגנדה": טימותי אוואני סוף סוף נפתח

15.3.2023 / 10:30

בלם מ.ס. אשדוד סוגר ארבע שנים בישראל ונחשב לאחד הטובים בליגה. בריאיון ראשון הוא מספר על הכניסה לפלייאוף העליון ("רן שאל: 'איך אתם רוצים שיזכרו אתכם?'), על עתידו ("הארכתי חוזה, אבל ברור שאני חושב להתקדם") ועל החיבור הישראלי לאוגנדה ("יש היסטוריה משותפת")

תקציר ניצחונה של מ.ס. אשדוד 0:2 על מכבי נתניה/ספורט1

כשטימותי אוואני בריא וכשהראש שלו נקי מדאגות, הוא מהבלמים הטובים בליגת העל. לא במקרה מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע חשבו עליו בתקופות מסויימות. בינתיים הוא במ.ס. אשדוד. בעוד חודשיים יסגור ארבע שנים במועדון אחרי שנחת בישראל כשהוא רק בן 23. שחקנים רבים הגיעו מאפריקה לכדורגל הישראלי. רובם ניגרים וגנאים, אבל היו גם ממדינות אחרות. אוואני הגיע מאוגנדה והיה הראשון שעשה את הדרך משם. כבר אז היה שחקן נבחרת. במ.ס. אשדוד יודעים לפגוע בזרים וגזרו לא מעט קופונים על שחקנים שהשתבחו כאן והמשיכו הלאה. זה תסריט שיכול לקרות להם גם עם הבלם שייצא בשבוע הבא לצמד משחקים של אוגנדה מול טנזניה במוקדמות אליפות אפריקה.

"החלטתי בקיץ שעבר לחתום על הארכת החוזה באשדוד ויש לי כעת חוזה עד קיץ 2025", הוא מגלה בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט. "אם אשאר באשדוד ואם אצא, זו קודם החלטה של המועדון. אני מרגיש חלק ממשפחה באשדוד. מ.ס. אשדוד היא המשפחה שלי. בגלל זה יהיה לי קשה לשחק במועדון אחר בישראל. אני נקשר מאוד למקום בו טוב לי ולכן עדיף לשנינו, שאשחק בחו"ל. אבל אם אשדוד תבוא ותגיד לי שהיא רוצה למכור אותי למועדון גדול בארץ והיא חושבת שזה יהיה נכון לה ולי, אז אתקדם הלאה. בינתיים אני באשדוד ולא בוער לי דבר".

טימותי אוואני, שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"יהיה לי קשה לשחק במועדון אחר בישראל". אוואני/לירון מולדובן

מה קרה לכם בארבעת המחזורים האחרונים? עשיתם 10 נקודות מתוך 12 ונכנסתם לפלייאוף העליון. זה היה מסע מדהים.

"אחרי ההפסד לבית"ר ירושלים לפני כחודש, היתה לנו שיחה ארוכה עם רן באחד האימונים. הוא שאל אותנו איך אנחנו רוצים לסיים את העונה הזו. איך אנחנו רוצים שיזכרו אותנו אחרי העונה הזו. השיחה הזו עשתה את השינוי. כולנו הרמנו את עצמנו בארבעת המשחקים האלה ועשינו כמעט מקסימום נקודות ולשמחתי אנחנו בפלייאוף העליון. זה הישג גדול".

איך ייראה הפלייאוף העליון שלכם?

"אני מאוד מקווה שניראה טוב כי אנחנו רוצים להחזיק את הקבוצה בכושר טוב גם כדי לעשות מקום רביעי וגם לקראת חצי גמר גביע המדינה. יש לנו שתי משימות חשובות מאוד ואנחנו צריכים לעמוד בהן".

מה ההבדל בין אשדוד של העונה לזו שהיתה לכם לפני שנתיים כשסיימתם במקום השלישי?

"אז זו היתה קבוצה עם שחקנים מנוסים כמו רועי גורדנה, שלומי אזולאי ושגיב יחזקאל. קבוצה חזקה שנהנתה משחקנים שעברו הרבה בכדורגל. שיחקו איתנו גם דין דוד ובחצי העונה האחרונה אפילו רמזי ספורי. העונה היתה קבוצה קצת יותר צעירה, אבל ידענו להתעלות ברגעים החשובים. שתי הקבוצות מאוד חזקות".

בשתיהן שיחק חמודי כנעאן.

"אני אוהב מאוד את חמודי. הוא שחקן כשרוני בצורה יוצאת דופן שאיכפת לו מאוד מהקבוצה שלו. הוא לא חושב רק על עצמו ועל הקריירה שלו אלא על הקבוצה. אני בטוח שהוא ימשיך הלאה לקריירה גדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מוחמד כנעאן, קשר מ.ס. אשדוד מול בלם בית"ר ירושלים, אוראל דגני. דני מרון
"בטוח שהוא ימשיך הלאה לקריירה גדולה". חמודי כנעאן/דני מרון

בישראל גדלים על מורשת מבצע אנטבה במהלכו נפל יוני נתניהו, האח של ראש הממשלה. אתה מכיר את הסיפור מ-1976 עם שחרור החטופים מהמטוס?

"בוודאי שמכיר. אני מכיר היטב עוד לפני שהגעתי לישראל על מבצע אנטבה. אבא שלי סיפר לנו הרבה על מה שהיה ועל התקופה של אידי אמין דאדא. כשידעתי שאני טס לשחק בישראל, זה היה עוד יותר מיוחד על רקע הסיפור הזה שהכרתי מילדות. יש לנו היסטוריה משותפת".

הרבה שנים קודם בתחילת המאה ה-20 היתה גם הצעה ליישב יהודים באוגנדה. עד היום מזכירים את זה כאן. מה היינו מוצאים אצלכם במדינה?

"אני מכיר גם את זה ויודע שהיה רעיון כזה בעבר. אני בטוח שהייתם נהנים מאוד באוגנדה. ישראל היא המדינה שלכם, אבל אם היה יוצא לפועל רעיון כזה ליישב יהודים באוגנדה, הייתם רואים איזו מדינה מדהימה זו אוגנדה. לא סתם קוראים לאוגנדה הפנינה של אפריקה".

שחקן כמוך שחוזר לאוגנדה בתום הקריירה שלו, נחשב לעשיר שם?

"עושר מבחינתי זה להיות בריא ושהמשפחה שלך תהיה בריאה. יש לי שני ילדים קטנים והם בראש הדאגות שלי. להיות עשיר זה לקום בבוקר ולדעת שכל המשפחה שלך בסדר".

קבלת הפנים לחטופים ממבצע יונתן (אנטבה) 04.07.76. אבי שמחוני ומיקי צרפתי, במחנה, ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
קבלת הפנים לחטופים ממבצע יונתן (אנטבה) 04.07.76/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, אבי שמחוני ומיקי צרפתי, במחנה

מ.ס. אשדוד היא המשפחה שלך כאן אבל העונה היתה לך תקרית אחת שהעיבה על האהבה העצומה שאתה מקבל מכל השחקנים. באחד האימונים סטרת לאדיר לוי הצעיר. זה לא מאפיין אותך.

"הרגשתי רע מאוד עם האירוע הזה. היה לי מאוד קשה ומייד התנצלתי בפניו. אין טעם לחזור על פרטי האירוע כי אני לא הייתי צריך להגיב כך וזה לא אני. עברתי באותם ימים משהו אישי שכנראה השפיע עלי והוצאתי את זה עליו. זו התקרית הראשונה שלי בקריירה ואני בטוח שגם האחרונה. אני אוהב את כל החברים שלי לקבוצה ואני יודע שהם מעריכים אותי בחזרה".

בעבר היה לך בקבוצה את באיו פאהד האוגנדי וגם קיזיטו שיחק בליגה. הם חסרים לך?

"ברור שזה כיף כשיש לך חבר בקבוצה מאותה המדינה או כשיש לך חבר לנבחרת שמשחק בקבוצה אחרת בישראל, אבל באיו עזב והוא משחק בליגה השנייה בצ'כיה וקיזיטו באזרבייג'אן היכן שמשחק פיראס אבו עקל ששיחק איתנו. אני אוהב את החברה, אבל גם אוהב את השקט שלי. אין לי בעיה לבלות עם עצמי ובאשדוד יש לי את הים, כך שאני הולך הרבה להירגע ולנוח בים. טוב לי ככה כי זו באמת קבוצה משפחתית שאני מרגיש בה מאוד טוב אחרי כמעט ארבע שנים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully