וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שני נציגים לחיפה, באר שבע מעל כולן: הרכב מצטייני העונה הסדירה

14.3.2023 / 13:00

האלופה נראית בדרך לעונה היסטורית, אבל רוב השחקנים לא שמרו על יציבות. הקבוצה של ברדה הוציאה מעצמה כמעט את המקסימום, במכבי ת"א רק שניים הבריקו ויש נציגות גם לנתניה, הפועל ירושלים, אשדוד ובית"ר. 11 הטובים ביותר אחרי 26 מחזורים, כולל השחקנים שכמעט נכנסו

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי חיפה 1:0/ספורט1

העונה הסדירה הסתיימה וזה הזמן לסיכום ביניים. מכבי חיפה מתקרבת להישג היסטורי אך הדרך הייתה רחוקה מלשכנע, רוב השחקנים לא היו יציבים ועל כן יש לה נציגות דלה באופן יחסי בהרכב המצטיינים. לעומתה, הפועל באר שבע הוציאה מעצמה כמעט את המקסימום, סחטה את הלימון אם תרצו, ועל כן היא הקבוצה ששלחה את מספר השחקנים הגבוה ביותר. מכבי תל אביב המקרטעת עם שני יחידי סגולה שהצליחו לבלוט, בית"ר ירושלים פספסה את הפלייאוף העליון אבל הבריקה לפרקים, ויש גם נציגים למכבי נתניה, הפועל ירושלים ומ.ס. אשדוד המרעננות.

עומרי גלזר, שוער הפועל באר שבע. דני מרון
הרוויח גם מקום בנבחרת? גלזר/דני מרון

הבוקר שאחרי סיום העונה הסדירה

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

הרכב העונה הסדירה

עומרי גלזר - הוא ספג ארבעה שערים יותר מדניאל פרץ, אך הוציא רק שני כדורים מהרשת בשמונת המחזורים האחרונים ושמר על 14 רשתות נקיות ב-25 הופעות (אריאל הרוש שיחק ב-1:1 מול נס ציונה). היציבות, ההצלות ברגעים החשובים והעובדה שקבוצתו עדיין נמצאת במאבק האליפות, העניקו לגלזר את תואר שוער העונה הסדירה וככל הנראה גם את האפודה במדי נבחרת ישראל.

שגיב יחזקאל - מאחד השחקנים הכי מושמצים בארץ לשחקן לגיטימי בסגל הנבחרת. אחרי שנים שלא מצא את עצמו ולא הצליח לממש את הפוטנציאל, אליניב ברדה החייה מחדש את הקריירה של יחזקאל, שהבין שזו אולי ההזדמנות האחרונה והפך משחקן התקפה לא מספיק טוב למגן הימני הטוב בליגה. רביעי בטבלת מלך השערים של באר שבע ושני בבישולים. אם לא אלי דסה, סביר שהיה פותח בהרכב של אלון חזן מול קוסובו.

רז שלמה שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
הבלם הישראלי הטוב בליגה. רז שלמה/ברני ארדוב

רז שלמה - מי שצופה במשחקים של מכבי נתניה העונה לא מופתע מהבחירה בשלמה, שהפך העונה למניה הכי בטוחה בהגנה של היהלומים ואולי גם לבלם הישראלי הטוב בליגה. הוא מוביל את הליגה בחילוצי כדור ובחילוצי כדור בחצי שלו, שני במאבקי אוויר מוצלחים ורביעי בתיקולים מוצלחים ובמסירות מדויקות. אם יצליח לשפר את הריכוז, יהפוך לבלם הבכיר של נבחרת ישראל בשנים הקרובות.

אנריק סבוריט - למרות שתי טעויות שעלו בשערים (איבוד כדור רשלני מול מכבי חיפה והכשלה סתמית ברחבה מול הפועל ירושלים), הספרדי של מכבי תל אביב הוא כנראה השחקן הטוב ביותר בקבוצה והמספרים שלו (שלושה שערים ושישה בישולים) יוצאי דופן לשחקן הגנה. הוא מוביל את הליגה במסירות מדויקות ובחילוצי כדור בחצי היריבה, ורביעי באסיסטים ובמסירות מפתח מדויקות. שחקן שכל מאמן היה רוצה.

אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הכי טוב במכבי תל אביב. סבוריט/דני מרון

הלדר לופס - הייתה התלבטות גדולה בינו לבין פייר קורנו הנהדר שבישל כבר ארבעה שערים, אך הפורטוגלי הבקיע ארבעה שערים (כולל שני שערי ניצחון), שיחק יותר מהצרפתי והיה שותף בכיר לכך שקבוצתו ספגה פחות שערים ממכבי חיפה .בגיל 34, לופס משחק עם תשוקה של שחקן שרק עלה מהנוער ומעצבן כמעט את כל מי שלא אוהד או משחק בקבוצה שלו, אבל איזה כייף שהוא בצד שלך. למזלו, השער העצמי המשונה מול ק":ש לא הכריע, ואיזה ביצים (סליחה על הביטוי) היו לו לקחת את הפנדל בדקה ה-96.

חמודי כנעאן -רן בן שמעון טען ש"הגדולות בישראל הן הרצפה שלו והתקרה היא טופ אירופי". עדין מוקדם לומר אם הוא דייק, אבל כנעאן היה ה-כוכב של מ.ס. אשדוד במסע העלייה לפלייאוף העליון, ואפשר להגדיר אותו כישראלי הבכיר ביותר שלא משחק באחת משלוש הגדולות. הוא מוביל את הליגה במאבקי קרקע, דריבלים, דריבלים מוצלחים ואיומים מחוץ לרחבה, אולם חמישה שערים ושלושה בישולים הם קצת מעט מידי עבור שחקן עם איכויות כמו שלו.

שחקן מ.ס. אשדוד מוחמד כנעאן מול שחקן הפועל פתח תקוה ג'ימי אלכסיס. לירון מולדובן
צריך יותר מספרים. כנעאן/לירון מולדובן

צ'ארון שרי - כהרגלו בשנים האחרונות הוא סבל מעליות וירידות לאורך העונה, אבל הבקיע שמונה שערים, בישל שישה וסיפק את המספרים ברגעים שהקבוצה שלו הייתה הכי צריכה אותם. מעבר ליכולת, שרי הוא המנהיג של מכבי חיפה על המגרש ומחוצה לו, והאיש שמאזן את "הרוע" ואיבוד העשתונות של שחקנים כמו מוחמד אבו פאני ודולב חזיזה. מופת של שחקן.

גיא בדש - המספרים שלו פחות מרשימים משל דנילו אספרייה, שבהחלט היה ראוי להיכלל בהרכב המצטיינים, אבל בדש הוא השחקן הבולט ביותר של מועדון שפוי שרשם הישג אדיר. הוא מוביל את הפועל ירושלים בשערים (9), אבל גם שני בליגה בדריבלים מוצלחים, רביעי במאבקי קרקע מוצלחים ונמצא בעשירייה המובילה במסירות מפתח מדויקות. מאמנו זיו אריה טען ש"הוא לא נופל בכישרון מעומר אצילי", ואף אחד לא יפול מהכיסא אם בעונה הבאה בדש ישחק במועדון יותר גדול.

גיא בדש, שחקן הפועל ירושלים חוגג. ברני ארדוב
בדרך למועדון גדול? בדש/ברני ארדוב

עומר אצילי - מלך השערים, סגן מלך הבישולים (רחוק אסיסט אחד מדאבל-דאבל עונה שנייה ברציפות) ומוביל את הליגה במסירות מפתח מדויקות. למרות בצורת שבמהלכה מצא את עצמו על הספסל, כוכב מכבי חיפה הוא מהבודדים בליגה שמסוגל להכריע משחק בכל רגע נתון ומועמד בכיר לתואר שחקן העונה בפעם השנייה ברצף, אולי בדרך לאליפות חמישית (!) ברציפות. שחקן הכרעה אמיתי, מצרך נדיר בישראל.

יאן ניקולאסקו - לצערו זה לא הסתיים עם מקום בפלייאוף העליון, אבל ניקולאסקו כבש 14 שערים על אף ששיחק פחות מזהבי (15) ואצילי (16), ומצא את הרשת באחוזי דיוק יותר גבוהים מהם. הוא הצטרף כשהחבורה של יוסי אבוקסיס הייתה אחרונה בטבלה, סיפק גם ארבעה בישולים והיה אחד האחראיים לכך שלפרקים בית"ר הציגה את הכדורגל המלהיב בליגה. בהצלחה לברק אברמוב ויוסי אבוקסיס בניסיון להשאיר אותו בבירה לעונה נוספת.

יון ניקולאסקו, שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
בהצלחה בניסיון להשאיר אותו. ניקולאסקו/מאור אלקסלסי

ערן זהבי - התחושה היא שזהבי הישן והטוב היה מפציץ בשלב הזה 20 או 25 שערי ליגה העונה, אבל זהבי הנוכחי מוכיח שכוחו עוד במותניו וגם בגילו (מתקרב ל-36), אין בכדורגל הישראלי חלוצים יותר טובים ממנו. עם 15 שערים (רק אחד בפנדל), שלושה בישולים, צמד בלתי נשכח מול מכבי חיפה והרבה מנהיגות על המגרש ומחוצה לו, זהבי הוא אחת מנקודות האור הבודדות בעונה העגומה של הצהובים.

כמעט נכנסו: דניאל פרץ, עבדולאי סק, מיגל ויטור, פייר קורנו, רועי גורדנה, שי אליאס, בוריס אנו, דנילו אספריה, ג'ורג'ה יובאנוביץ'.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully