וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לבעוט בדלי: העונה של בית"ר היא בכל זאת הצלחה, איך ייראה העתיד?

12.3.2023 / 6:32

על אף העובדה שלא הגיעה לפלייאוף עליון וסיימה באכזבה את הליגה הסדירה, בית"ר ירושלים החלה העונה בבנייה מחדש שתהיה חייבת להימשך בעונה הבאה עם מטרות גבוהות יותר. אחרי אברמוב, הקבוצה גם זקוקה להמשך תמיכה מהנכס הכי גדול שלה: הקהל

תקציר ניצחונה של בני סכנין 0:2 על בית"ר ירושלים/ספורט1

יוסי אבוקסיס מזכיר בכל ריאיון את הקיץ הקשה שעבר על בית"ר ירושלים השנה. הרבה פעמים זה נשמע סוג של תירוץ, אבל זה ממש לא. בית"ר השנה משלמת במזומן בכל רגע נתון על מה שעברה בקיץ, ושילמה על כך גם בהישארות מחוץ לפלייאוף העליון, שעצם המאבק על הכניסה אליו לא היה על הפרק עד לפני שלושה חודשים.

איך התחילה העונה של בית"ר? 6 הפסדים ב-7 משחקים, עם איתמר ישראלי בשער אחרי שדלויה איבד ביטחון. הרכש היחידי שעשתה הקבוצה באותם מחזורים היה ניקולאסקו, שיחד עם אספריה (שאף אחד לא ציפה לקבל ממנו את מה שנתן השנה) וירדן שועה (שבשנת חוזה החליט לתת שלושה חודשים של השקעה) הצליחו לחבר קבוצה ואת הקהל למשהו שהחזיר מעט מהכבוד האבוד של בית"ר ירושלים.

שחקני בית"ר ירושלים תמיר עדי, עמית כהן. מאור אלקסלסי
מעי שמאוכזב שאין פלייאוף עליון, כנראה שכח איך העונה התחילה. בית"ר/מאור אלקסלסי

המספרים של השלישייה לא היו ריאליים וזה היה ברור שזה יתאזן. הבעיה היא שמעבר לשלישייה ההתקפית הזו, לבית"ר אין יותר מדי מה למכור, בעיקר בקישור, שהוא הלב של הקבוצה. גם על החלון של ינואר האפילו תשלומי החובות של המועדון והרכש היה בהתאם. לא הושקעו סכומים יותר מדי גבוהים, את דור חוגי לא הצליחו לסגור והוא ברח לסכנין, גררו הושבת כבר מנובמבר ולא הגיע בזמן חלוץ במקומו. במסגרת התקציב של בית"ר בשנת תשלום חובות, היו קשיים שהביאו לזה שביום האחרון המוצא היחיד היה פרד פריידיי, הימור כושל על שחקן שבא לכאן אחרי שלושה חודשים בלי כדורגל ובלי רעב.

אברמוב עשה טעויות השנה, אבוקסיס עשה טעויות, אבל בשורה התחתונה במאזן הפלוס והמינוס, הם עשו עונה מצוינת עם בית"ר. לקחת אותה מהאשפתות של חוגג, להעמיד אותה על הרגליים, להחזיר את הקהל בכמויות אדירות לטדי ולמשחקי חוץ, להעפיל לחצי גמר גביע, והכל עם המון שקט, צניעות והתנהלות בריאה, בדיוק ההיפך מהטירלול שליווה את עידן חוגג.

עוד בוואלה!

אבוקסיס מאוכזב: "משלמים על פתיחת העונה". סדרנים של סכנין השליכו בקבוקים

לכתבה המלאה
יון ניקולאסקו, שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
היה ברור שהמספרים של השלישייה לא יכולים להימשך לאורך זמן. ניקולאסקו/מאור אלקסלסי

היחסים בין אברמוב לאבוקסיס הם עוד יתרון שיש לבית"ר ירושלים לעתיד. אברמוב רוצה רק את אבוקסיס לא בגלל שהוא חבר אלא בגלל האמונה בו כאיש מקצוע הכי מתאים עבורו. זה לא מובן מאליו. רק בקיץ האחרון הקבוצה נפרדה מבעלים שלאורך שנים נהג ללכלך על המאמנים שלו דרך התקשורת, וחשב שהוא מבין טוב יותר מהם. אפשר לראות את התופעה הזו גם במועדונים אחרים.

אבוקסיס נשאל בסיום מה יביא את בית"ר לפלייאוף העליון בשנה הבאה וענה: "איך מגיעים? מתחילים עונה נורמלי, מתחילים עונה עם מחנה אימונים, עם בעלים. אם אברמוב היה מגיע חודש וחצי לפני, היינו נראים אחרת. כשקבוצה בחודש אוגוסט על סף ירידה לליגה א' ורק אז בא בעלים, עם שחקנים שלקחנו רק כדי שיהיה לנו סגל - אז מתחילים עם 6 הפסדים ב-7 משחקים. ככה לא מתחילים עונה, זה ברור. התאוששנו, החזרנו את הקהל, אבל זה לא הספיק, זאת המציאות".

צפו בתגובות של אנשי בית"ר אחרי ההפסד

קובי רפואה לאחר המשחק נגד בית"ר ירושלים/ספורט1

אבוקסיס צודק חלקית. בעונה הבאה גם אברמוב וגם הוא יצהירו על פלייאוף עליון כמטרה, וכדי שזה יקרה בית"ר תצטרך גם למצוא את הפתרונות כדי לשלם יותר ולבנות מערכת רחבה יותר. לבית"ר מחלקת נוער מרוסקת וזה משפיע מאוד אפילו ברמת מחליפים ושחקני סגל. היא חייבת להתחיל ולאסוף צעירים מרחבי הליגה ומהליגה הלאומית שיוכלו להתפתח איתה בשנים הבאות.

היא לא תוכל להמתין למושאלים חסרי ניסיון ובוסריים, היא לא תוכל להמתין עד ליום האחרון של החלון להשאלה ממכבי של דור תורג'מן ודן ביטון. זה גם לא מתאים למועדון בסגל גודל הזה. היא תהיה חייבת למצוא את הדרך לשלם על שחקנים מנוסים יותר, שאולי לא מוצאים את הדקות במכבי תל אביב, באר שבע ומכבי חיפה, אבל בית"ר תהיה המקום הכי נכון עבורם, סטייל איתי שכטר בזמנו. חשוב לציין כי מכירה אפשרית של ליוואי גארסיה מא.א.ק אתונה (לבית"ר אחוזים ברווחים מהמכירה) עשויה להיות השפעה משמעותית על תקציב הקבוצה.

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. מאור אלקסלסי
בקיץ הבא הכל ייראה אחרת. כך לפחות אבוקסיס מקווה/מאור אלקסלסי

בית"ר עדיין בחצי גמר גביע ותוכל להשלים עונה אדירה, אך בכל מקרה, בסיום העונה תסתיים עונת ההישרדות, הנס וההצלחה של הקיץ. בשנה הבאה יהיו ציפיות וכולם יצטרכו לעמוד בהן. העניין הוא שהחודש האחרון גם ערער חלק מאוהדי בית"ר בנוגע למאמן ולבעלים, ופתאום שוב קופץ הרצון הישראלי לזעזועים מהירים. זה בדיוק ההיפך ממה שבית"ר צריכה - היא צריכה יציבות, שקט, להמשיך את מה שהתחילה, לשפר את כל מה שצריך בנושא הניהולי והמקצועי ולבוא טובה, בריאה וחזקה יותר לעונה הבאה כדי לעמוד במטרות שלה.

וכמובן, הקהל. האוהדים ששבו בכמויות היוו את ההצלחה הגדולה ביותר של בית"ר העונה - יותר מכל אספריה, ניקולאסקו או שועה. הקהל גם יהיה זה שיקבע איך תיראה העונה הבאה: עם שקט ותמיכה כמו העונה, בית"ר בעונה הבאה תמשיך את ההתקדמות ולא תהיה בפלייאוף התחתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully