וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין מתן שוחד לבכיר באיגוד השופטים: כתב אישום נגד ברצלונה

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 20:28

שני הנשיאים הקודמים של הקטלאנים עלולים להישלח למאסר עקב תשלום כולל של כשבעה מיליון יורו בתמורה לשיבוצי שופטים נוחים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.3/ספורט1

כתב אישום הוגש נגד ברצלונה בגין שחיתות, הפרת אמונים וזיוף מסמכים, כך נודע הערב (שישי) לאחר דיון בבית המשפט בעיר. זו תקופה ארוכה שבתקשורת בספרד עוסקים בחשדות הקשים נגד מועדון הכדורגל של ברצלונה, שנטען כי הנשיאים האחרונים ז'וספ מריה ברתומאו וסנדרו רוסל העבירו תשלומים לסגן נשיא איגוד השופטים - אלא שכעת גם הדברים הפכו לרשמיים.

רוסל, שהיה נשיא ברצלונה בין 2010 ל-2014, וכן ברתומאו שהחליף אותו עד שבמקומו נבחר ז'ואן לאפורטה, על פי כתב האישום העבירו תשלומים לחברה שבבעלות חוסה מריס אנריקס נגריירה, שכיהן כסגן נשיא איגוד השופטים מ-1994 ועד 2018.

נשיא ברצלונה ג'וזפ מריה ברתומאו. האתר הרשמי של ברצלונה, אתר רשמי
ייכנס למאסר? ברתומאו/אתר רשמי, האתר הרשמי של ברצלונה

נשיאי ברצלונה בעבר שילמו לנגריירה כשבעה מיליון יורו לאורך השנים, והוא בתמורה סייע לבלאוגרנה עם שיבוצי שופטים נוחים. התשלום הועבר עבור "ייעוץ וידאו טכני", אך לעתים היה מועבר תשלום גבוה פי כמה בתמורה ל"הקלטת משחקים".

יש לציין שבהיבט הספורטיבי לא צפויה ברצלונה להיענש בכל הנוגע לזירה המקומית מכיוון שהאירועים עצמם לא ייחקרו בעקבות חוק התיישנות, אך לא מן הנמנע שיוטלו עונשים כספיים. מי שכן יכולה להעניש בחומרה היא אופ"א, כך שהרחקה מהמפעלים האירופיים למספר שנים נמצאת על הפרק. רוסל, ברתומאו ונגריירה עלולים לשבת מספר שנים מאחורי סורג ובריח אם יורשעו בסיום הליך שצפוי להיות ממושך.

ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה בשנתיים האחרונות, מכחיש בתוקף את מעורבות המועדון והצהיר כי ברצלונה מעולם לא קנתה שופטים ומכאן שאין בכוונתו להתפטר, חרף דרישת בכירי הכדורגל בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully