וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון תשיעי ברצף להפועל ירושלים, הפועל ת"א התאוששה בכפר בלום

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 21:18

הנקינס (18 נק') את דז'יקיץ' ל-74:84 על הפועל באר שבע. קאמבק של גליל עליון בניצוחו של בוקר (29 נק') לא הספיק ב-84:89 של האורחת מתל אביב, טימור (18 נק') בלט מנגד

המחזור ה-19 בליגת העל המשיך הערב (שבת). הפועל ירושלים, הקבוצה החמה בישראל, המשיכה במומנטום עם ניצחון תשיעי ברצף, הפעם על חשבון הפועל באר שבע. הפועל תל אביב עצרה את רצף ההפסדים עם ניצחון חוץ דחוק בגליל עליון.

בר טימור, הפועל תל אביב. דני מרון
כיכב למרות הפציעה. טימור/דני מרון

הפועל גליל עליון - הפועל תל אביב 89:84

ללא תומר גינת הפצוע וג'ייקובן בראון שקיבל מנוחה, האורחת מתל אביב לא התקשתה יותר מדי בביקור בכפר בלום עד הרבע האחרון, שם היא איבדה יתרון דו ספרתי, אבל הצליחה לחזור, ואחרי שני הפסדים - מול בודצ'נוסט והפועל ירושלים - הצליחה לחזור לעניינים במסגרת הליגה עם ניצחון דחוק על הפועל גליל עליון.

אחרי פתיחה טובה של המארחת בראשותו של רועי הובר (14 נק'), שחקניו של דני פרנקו העלו הילוך, ופתחו את הרבע השני עם ריצת 1:15 בדרך ליתרון דו ספרתי משלהם ברצף שלשות של אדם אריאל (13 נק'). הריצה התל אביבית המשיכה עד סיום החצי הראשון שהסתיים ב-11:32 ברבע השני ובמחצית האורחת ירדה ביתרון 34:48, רגע לפני שג'ורדן מקריי הורחק עם עבירה בלתי ספורטיבית על לוטן אמסלם.

המומנטום המשיך גם בחצי השני, אבל המארחת נראתה טוב יותר ועל אף שההפרש של הפועל תל אביב צמח ל-20 בשיא, ברייס וושינגטון (21 נק' ו-7 ריב') הצליח להשאיר רבע שלישי צמוד שהסתיים ב-55:69 לאורחת. הרבע האחרון נפתח בריצת 3:9 אדומה בזכות יכולת אדירה של דיישון בוקר (29 נק', 5/5 מהשלוש) שחתך את ההפרש ל-2 בלבד בריצת 11:27. ג'יילן הורד (15 נק' ו-8 ריב') קבר שלשה גדולה במאני טיים ובר טימור (18 נק', 5 אס' ו-4 ריב') שהעניקו יתרון תל אביבי שנשמר עד הסיום בניצחון חוץ יקר.


קלעו לגליל עליון: דיישון בוקר (5/5 מהשלוש) 29, ברייס וושינגטון (7 ריב') 21, רועי הובר 14, דווין מארבל 7, לוטן אמסלם 5, איתי מושקוביץ' ונמרוד לוי (5 ריב') 3 כ"א, יהל מלמד 2. ווין לנגסטון שותף ולא קלע.

קלעו להפועל תל אביב: בר טימור (5 אס') 18, ג'יילן הורד (8 ריב') 15, קסבייר מנפורד (5 אס') 14, צ'ינאנו אונואקו (8 ריב') 12, ג'ורדן מקריי 9, ג'יי פי טוקוטו (5 ריב') 6, גיל בני 2. אייל הראל שותף ולא קלע.

דני פרנקו, מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
התאוששו בכפר בלום. פרנקו/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

דוויין מארבל פתח טוב את המשחק והעלה את המארחת עם שלשה ליתרון 4:9 בפתיחה. בר טימור החזיר את האורחת מתל אביב למשחק עם נקודות קלות, אבל רועי הובר המשיך את הריצה של הגליל, ברייס וושינגטון קלט ריבאונד התקפה טוב והיתרון צמח לדו ספרתי. הלבנים חזרו בריצת 0:6 וחתכו את ההפרש ל-4, לפני שלוטן אמסלם סחט סל ועבירה והחזיר את הדומיננטיות לשחקניו של ברק פלג. טימור הספיק לצמצם, אבל המארחת ירדה ביתרון 16:23 בסיום הרבע הראשון.

רבע 2:

ג'יי פי טוקוטו וקסבייר מנפורד העניקו נקודות ראשונות לתל אביב בפתיחת הרבע השני וקראו לפסק זמן מהיר של פלג. אדם אריאל עלה מהספסל וקבר שתי שלשות שצמצמו לנקודה בלבד, ג'יילן הורד הוסיף נקודות מהצבע ובריצת 1:15 העלה את המארחת ליתרון. אריאל המשיך עם ערב מושלם מחוץ לקשת והיתרון צמח ל-28:34 ללבנים. מקריי הוסיף שלשה, דיישון בוקר צמצם מהקו וההפרש גדל לדו ספרתי לזכות האורחת. החגיגה של הרבע השני המשיכה עם 9:32 ענק של שחקניו של פרנקו, מקריי העיב על הריצה כשהורחק עם זריקת כדור על אמסלם והמחצית הראשונה הסתיימה ב-34:48 ענק של הפועל תל אביב.

שחקן הפועל תל אביב, ג'ורדן מקריי, מול שחקן הפועל גליל עליון, ג'יילן הדסון. קובי אליהו
הורחק לפני המחצית. מקריי/קובי אליהו

רבע 3:

טימור המשיך את המומנטום גם בפתיחת החצי השני, בוקר צלף מהשלוש ו-וושינגטון סחט סל ועבירה במשחק טוב מבחינתו וצמצם ל-12 את ההפרש מהלבנים. שלשה של מנפורד השתיקה את הקהל בכפר בלום, אבל הובר התעורר עם נקודות ראשונות מאז הרבע הראשון והלהיב מחדש את האוהדים הביתיים. טימור צלף מהשלוש והגדיל את ההפרש לשיא של 20 נקודות. שחקניו של פלג ניסו לחזור לעניינים וסיימו את הרבע בשוויון 21:21 עם יתרון תל אביבי של 55:69.

רבע 4:

אונואקו דייק פעמיים מהקו בפתיחת הרבע האחרון לפני שלשה ועבירה שסחט בוקר, כשאחריה קלע מהשלוש סל נוסף וצמצם ל-11 בלבד. המומנטום באדום המשיך עם עוד שלשה שהכריחה את פרנקו לקרוא לפסק זמן קריטי ממנו טוקוטו חזר עם הנקודות החשובות, לפני שבוקר המשיך ללהוט ולהשאיר את גליל במשחק. איתי מושקוביץ' הרים את האולם בכפר בלום עם שלשה אדירה ומיד לאחר מכן ביצע עבירה שזיכתה את אריאל בנקודות קלות מהקו. וושינגטון ובוקר המשיכו לדהור קדימה בריצת 11:27 צמצמו ל-2 בלבד. הורד קבר שלשה שהעלתה מחדש את היתרון התל אביבי ל-7, וושינגטון החזיר מהשלוש מנגד ובוקר שוב צימק ל-2.

ליוואי רנדולף הפועל ירושלים. לירון מולדובן
הפעם התעלו על באר שבע. רנדולף/לירון מולדובן

הפועל ירושלים - הפועל באר שבע 74:84

הריצה המדהימה של ירושלים המשיכה גם הערב בניצחון תשיעי ברציפות עם 74:84 על קבוצתו של ליאור ליובין. משחק ההגנה של אלכסנדר דז'יקיץ' המשיך להוכיח את עצמו, והקבוצה המארחת המשיכה לטפס במעלה החלק העליון של הטבלה.

אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים בשוויון 18:18, המארחת הצליחה לשלוט בצבע עם דומיננטיות של זאק הנקינס (18 נק' ו-5 ריב') וטי ג'יי קליין (9 נק' ו-8 ריב'). אחמד קאליל במשחק טוב מהשלוש (19 נק') החזיר את באר שבע מפיגור דו ספרתי והקבוצות ירדו למחצית ביתרון ירושלמי 39:42.

קאדין קרינגטון (15 נק') הצליח להחזיר את ההפרש של המארחת לדו ספרתי לפני שרועי פריצקי צלף מחוץ לקשת, אבל ברבע האחרון היתרון הירושלמי צמח מחדש והגיע בשיאו ל-14. נטע סגל (10 נק') עוד ניסה להחזיר את באר שבע לתמונה, אבל זה היה עוד ערב של ירושלים שהסתיים בניצחון נוסף ונקמה על ההפסד בסיבוב הראשון.


קלעו לירושלים: זאק הנקינס (5 ריב') 18, קאדין קרינגטון 15, ליוואי רנדולף, ברנדון בראון (6 אס') וטי ג'יי קליין (8 ריב') 9 כ"א, עוז בלייזר (5 ריב') 8, נועם יעקב (5 ריב') 7, איתי שגב 4. אור קורנליוס שותף ולא קלע.

קלעו לבאר שבע: קאליל אחמד 19, גרג ווטינגטון (6 ריב'), נטע סגל ובן מור 10 כ"א, רועי פריצקי (5 ריב') 8, תומר פורת 7, איגור קולשוב (6 ריב') וקודי דמפס 5 כ"א. חואקין שוכמן ובן אייזנהארט שותפו ולא קלעו.

אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
התשיעי ברצף. דז'יקיץ'/לירון מולדובן

מהלך המשחק

רבע 1:

ליוואי רנדולף פתח את המשחק עם סל ועבירה והעלה את ירושלים ליתרון מוקדם. זאק הנקינס וטי ג'יי קליין קלעו נקודות ראשונות, בן מור צמצם והמארחת עם 5:7 בחמש הדקות הראשונות. גרג וויטינגטון ובן מור דייקו ברצף והשוו את התוצאה. נטע סגל צלף מחוץ לקשת והעלה את הקבוצה מהדרום ליתרון ראשון הערב. עוז בלייזר בסטפ בק יפה החזיר את היתרון לירושלים, אבל שלשה של קודי דמפס הורידה את הקבוצות בשוויון 18:18 לקראת הרבע השני.

רבע 2:

קאדין קרינגטון המשיך את היכולת הנהדרת מהרבע הראשון בפתיחת השני לפני שנועם יעקב הוסיף שלשה והגדיל את היתרון הירושלמי. סים סנדר ונה דייק מחוץ לקשת, בן מור דייק מהקו ורנדולף עם מהלך יוצא מן הכלל העלה את ירושלים ליתרון דו ספרתי ראשון. קאליל אחמד קלע שלשה שחתכה את ההפרש ל-5 בלבד וקרא לפסק זמן של דז'יקיץ'. קליין חזר מפסק הזמן עם נקודות מהירות, אחמד הוסיף עוד שלשה והקבוצות ירדו למחצית ביתרון ירושלמי - 39:42.

קאדין קרינגטון הפועל ירושלים. לירון מולדובן
הובילו בבטחה לאורך כל המשחק. קרינגטון/לירון מולדובן

רבע 3:

הנקינס פתח את החצי השני עם נקודות מהקו, ווטינגטון צמצם עם שלשה מנגד וההפרש המינימלי של ירושלים נשמר. קליין הוסיף שלשה, ליובין קיבל טכנית והנקינס ניצל כדי להגדיל את ההפרש מהעונשין, לפני שפריצקי צלף מחוץ לקשת. קרינגטון השתיק את הספסל של באר שבע שהיה בריצה משמעותית, דמפס הוסיף מהקו ויעקב החזיר את ההפרש ל-8 ברבע שהסתיים ב-54:62 לירושלים.

רבע 4:

איתי שגב פתח את הרבע האחרון עם לייאפ יפה, לפני שאחמד החזיר מהקו. פריצקי צלף מהשלוש, בלייזר סחט שלשה ועבירה וההפרש גדל ל-13 לזכות הירושלמים. נטע סגל דייק שלוש פעמים מהקו, איגור קולשוב קלע שלשה נהדרת ולייאפ של ברנדון בראון השאיר את היתרון על דו ספרתי עד הסיום - 74:84 להפועל ירושלים בניצחון תשיעי ברציפות בכל המסגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully