וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיברתולומיאו שוב הביא ניצחון: "מתקרב לרשימה עם שארפ"

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 6:58

ווילבקין חזר להיכל מנורה והיה חלש, והקפטן של הצהובים נצץ ובמועדון מעריכים ש"הוא יהיה כאן לעוד הרבה שנים". קטש שלף הרכב שונה שהפתיע, כהן: "הראינו אופי ולב, הם לא ציפו להרכב הגבוה". בולדווין שכעס על השיפוט מחכה לאנאדולו: "הגיע הזמן להביא ניצחון רביעי בחוץ"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.3/ספורט1

1.

מכבי תל אביב עשתה אמש (רביעי) צעד משמעותי לעבר פלייאוף היורוליג כשגברה על פנרבחצ'ה הטורקית בבית 74:78 ועלתה למאזן של 14 ניצחונות מול 13 הפסדים. בהנחה ש-19 ניצחונות יספיקו העונה כדי להיכנס לפלייאוף, צריכה מכבי לנצח חמישה משחקים מתוך השבעה שנותרו לה, משימה אפשרית לאור לוח המשחקים.

הצהובים פתחו את המשחק רע מאוד, פיגרו ב-12 הפרש כבר אחרי 5 דקות, אבל הצליחו להפוך את המשחק עוד לפני המחצית. מכבי שלטה במחצית השנייה, והובילה ב-10 הפרש סמוך לסיום, אלא שאז פנרבחצ'ה חזרה והשוותה ל-71:71, פחות מ-2 דקות לסיום ההתמודדות. ברגעי ההכרעה וויד בולדווין עם כמה פעולות גדולות הצליח להבטיח למכבי את הניצחון החשוב.

לורנזו בראון אומנם הוביל את קלעי מכבי עם 21 נקודות, אך הכוכב של המשחק היה ג'ון דיברתולומיאו עם 10 נקודות, 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-4 חטיפות שהובילו למדד 21 מצוין. בולדווין קלע 15 נקודות, כשגם רומן סורקין ובונזי קולסון קלעו בספרות כפולות עם 10 נקודות כל אחד.

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
הדרק שארפ של מכבי תל אביב. ג'ון דיברתולומאו/דני מרון

"זה היה חשוב מאוד, אני צריך תמיד להיות מוכן, לא הייתי שם בשביל הקבוצה שלי היום בגלל השריקות המגוחכות האלה לעבירות שהיו כל המשחק", אמר וויד בולדווין לאחר המשחק, "אמרנו כל הזמן ששחקנים יתעלו כדי לעזור, וג'ון עשה את זה היום, כשהיה הזמן שלי להיכנס, בודדו אותי על שחקן גבוה ובזה אני טוב, הצלחתי להוציא סל ועבירה ולגמור את המשחק מהקו. סומכים שאני אהיה השחקן שאני יודע להיות. האנרגיות מהקהל מדהימות. המאזן מראה שאנחנו אחת מקבוצות הבית הטובות ביורוליג".

ג'ייק כהן ששיחק 20 דקות והיה חלק מהקאמבק של הצהובים אמר: "אני גאה מאוד, הראינו הרבה לב וחזרנו מפתיחה קשה, הדברים לא הלכו לכיוון שלנו בפתיחת המשחק ובעוד חלק במשחק. השחקנים נשארו חיוביים, זה סימן טוב מאוד. לא היה לנו עונה מושלמת, אבל הראינו הרבה אופי ולב וזה אבן בנייה חשובה שאפשר להתקדם איתה ולהתמקד בפרטים הקטנים להמשך".

כהן נשאל האם לדעתו לקבוצתו מגיע מקום בפלייאוף ואמר: "נראה בסוף העונה, אנחנו מספיק מוכשרים כדי להיות קבוצת פלייאוף, אבל צריכים לשים את זה ביחד, יש הרבה כישרון ביורוליג, והדבר החשוב זה לעשות את העבודה ולנצח".

מכבי הודיעה לפני המשחק כי ג'יילן אדאמס ייעדר תקופה ממושכת בשל הפציעה שלו בכתף. במהלך המשחק ספג רומן סורקין מכה חזקה באפו, אך הוא אמור להיות בסדר לקראת המשחק ביום שישי באיסטנבול. מי שקרוב לחזור לאימונים מלאים הוא אלכס פויתרס, שעשוי לשוב לסגל לקראת אמצע חודש אפריל, ואם אכן ייראה טוב באימונים, יירשם מחדש באיגוד הכדורסל במקומו של אדאמס ויהיה הרישום העשירי והאחרון של הצהובים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רומן סורקין מכבי תל אביב לצד ג'ון דיברתולומיאו. דני מרון
אמור להיות כשיר לאנאדולו. סורקין עם ג'ון די/דני מרון

2.

המשחק כולו נסב סביב החזרה של סקוטי ווילבקין להיכל מנורה לראשונה מאז שעזב את מכבי לפנרבחצ'ה. אקס הצהובים, ששיחק במועדון במשך ארבע שנים, זכה לתשואות רמות בחימום, לטקס מיוחד ולעידוד עד לפתיחתו, אך לאחר מכן קיבל שריקות בוז כדי לנסות ולהוציא אותו מהקצב. ווילבקין היה חלש מאוד, וסיים את המשחק עם 7 נקודות, כולל 1 מ-8 מחוץ לקשת. בסיום המשחק קראו אוהדי מכבי פעם נוספת לווילבקין שהודה להם. מנגד, טיילר דורסי, שערך הופעת בכורה בפנרבחצ'ה, קיבל שריקות בוז מהרגע שנכנס לאולם, זכר למספר ראיונות לאחר עזיבת מכבי תל אביב.

"אני לא יודע למה שרקו בוז לטיילר, נהניתי לשחק איתו כשהייתי כאן. סקוטי הוא חבר קרוב שלי, שיחקנו ביחד הרבה זמן, והתקרבנו מאוד, זה היה מגניב לראות אותו, אני יודע שהוא ואשתו מסתדרים שם. להתחרות מולו זה תמיד כיף, אני שמח שניצחנו, שיהיה לי את זה בתיק, שאם ארצה להציק לו בעתיד", אמר ג'ייק כהן.

וויד בולדווין התרשם מהטקס לווילבקין: "זה היה מגניב, לא הייתי כאן כשסקוטי היה כאן, אבל אני בטוח שזה היה מגניב לשחקנים שכן שיחקו איתו. הוא שיחק כאן ארבע שנים וזה קשה מאוד לעשות את זה באירופה, אני שמח שקיבלו אותו ככה, הופתעתי ממה שקרה עם דורסי, חשבתי שזה יהיה אותו דבר. אבל שרקו לו בוז".

סקוטי ווילבקין, פנרבחצ'ה. דני מרון
קיבל עידוד בהיכל ורשם תצוגת נפל מול האקסית. ווילבקין/דני מרון

3.

בעוד ווילבקין לא מתפקד, זה היה הערב של ג'ון דיברתולומיאו. הגארד התקרב למספרי השיא שלו בלא מעט קטגרויות מלבד הנקודות, כולל שישה ריבאונדים, נתון לא שגרתי עבורו. דיברתולומיאו נכנס למשחק בעיצומה של הפתיחה החלשה של הקבוצה, אך היה חלק מהבלימה של המומנטום וסיים את המשחק עם פלוס מינוס של פלוס 18, הגבוה ביותר על המגרש.

"זה לא הפעם הראשונה שג'ונדי רשום על ניצחון שלנו", הודה אחד מאנשי מכבי בסיום, "הוא מתחיל להיכנס לנעליים של המתאזרחים הכי גדולים ששיחקו במועדון בכל הזמנים. הוא ייכנס בקרוב לרשימה עם דרק שארפ אם ימשיך לעשות את מה שהוא עושה".

לדיברתולומיאו אין חוזה לעונה נוספת במדים הצהובים, אבל במכבי העריכו בתקופה האחרונה כי בשונה משחקנים אחרים שצריכים לפתוח עמם במשא ומתן במהלך העונה כדי למנוע סיטואציה שיברחו, הקשר עם הקפטן של המועדון מספיק יציב וגם אם השיחות ייפתחו לקראת סיום העונה לא אמורה להיות בעיה שימשיך. "אין תסריט שהוא לא ממשיך פה לעוד כמה שנים", סיפרו במכבי.

ג'ייק כהן מכבי תל אביב לצד ניק קלאת'ס פנרבחצ'ה. דני מרון
קיבל הרבה דקות והיה חלק מהריצה של מכבי. ג'ייק כהן/דני מרון

4.

במהלך הרבע הראשון כשפנרבחצ'ה יצאה לריצה ספג עודד קטש שריקות בוז על תגובה מאוחרת בלקיחת פסק זמן ובשל הדרך שבה פתחה הקבוצה את המשחק. אלא שקטש הגיב בצורה שונה. מכבי פתחה את הרבע השלישי בהרכב גבוה מאוד - ג'רל מרטין בעמדה מספר 3, ג'ייק כהן בעמדה מספר 4, ורומן סורקין בעמדה מספר 5. ההרכב ההז סיפק את הקאמבק, ונשאר לדקות רבות על המגרש, כשמכבי מצליחה לשמור על המומנטום איתו. קטש הודה בסיום המשחק כי זה היה התוכנית השנייה למקרה והתוכנית המקורית לא תצליח.

"זה מרגיש נהדר, כשקוראים לי אני רוצה לעזור לקבוצה לנצח, ואני שמח שיכולתי לעזור היום", אמר כהן שהיה חלק מאותה ריצה, "ההרכב הגבוה הזה, היה משהו שפנר לא ציפתה לו, זה גרם להם לראות דברים אחרת. אנחנו פתאום יכולנו לעשות דברים אחרת התקפית והגנתית, זה אומר על הורסטיליות שלנו תוך כדי המשחק, זה יהיה נשק משמעותי בשבילנו אם נוכל לשנות הרכבים תוך כדי המשחק".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
הצליח להפתיע את איטודיס. קטש אמש/דני מרון

5.

היום בשעות הצהריים המוקדמות תערוך מכבי את האימון המסכם שלה לקראת המשחק בשישי (19:30) נגד אנאדולו אפס באיסטנבול, ולאחר מכן תצא לשדה התעופה בתקווה שלא להיתקל ביום השיבושים שמצפה במדינה. בכל מקרה, הטיסה של הצהובים היא טיסה שכורה והמטוס יחכה עד שהקבוצה תגיע לשדה.

במכבי יודעים שאם יצליחו להפתיע את אנאדולו הם ייצרו פער משמעותי במלחמה על הפלייאוף, ואם יפסידו הקבוצה הטורקית תוכל לברוח להם. "אנחנו צריכים להיות בפוקוס על מכבי במשחקי החוץ. אנחנו 3 ניצחונות מ-14 משחקים, או משהו כזה. צריכים להתרכז בלנצח משחק רביעי, שבעה משחקים לסיום העונה, אנחנו צריכים להישאר בתמונת הפלייאוף, כל העונה אנחנו שם, צריכים לסיים את העונה חזק", אמר וויד בולדווין.

ג'ייק כהן הוסיף: "זה יהיה משחק קשה, אנאדולו קבוצה מאוד מוכשרת, מקום קשה מאוד לשחק בו. אני חושב שהמשחק הזה נותן לנו ביטחון שאנחנו יכולים לנצח קבוצות טובות מאוד, אנחנו לא מתרכזים במה שקרה בעבר, אלא בלעשות הכי טוב ולנצח את המשחק ביום שישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully