וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד: "בישראל קורים תהליכים שאדם נאור לא יכול להסכים להם"

8.3.2023 / 15:02

יו"ר הוועד האולימפי בישראל העבירה ביקורת נוקבת ביום האישה והכריזה על "החזון לשוויון במנהיגות" במטרה להגיע לשוויון במספר יושבות הראש בענפי הספורט בישראל

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.3/ספורט1

יעל ארד, המדליסטית האולימפית בעברה וכיום יו"ר הוועד האולימפי בישראל, העלתה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט נוקב שבאמצעותו הכריזה על "החזון לשוויון במנהיגות הספורט האולימפי בישראל", במטרה שתוך עשור יהיה שוויון במספר יושבות הראש של איגודי והתאחדויות הספורט בישראל.

כך כתבה ארד: "בישראל 2023 קורים תהליכים שאדם נאור לא יכול להסכים להם - שאנשים פרטיים, רבנים, או פוליטיקאים מייצגים דיעות חשוכות הנוגעות לנשים ומקומן בבית ובחברה. אלה דעות שאני מגנה בתוקף, ובעיניי אינן לגיטימיות ומהוות הסללה של ציבור שלם של ילדות, נערות ונשים. זו בעיני התעללות ריגשית לא פחות משטיפת המוח האפילה.

"לצד אלה, אני תוהה איך יכול להיות שעמותות המתוקצבות ע"י הממשלה מחוייבות ב-30% חברות הנהלה ואם זה לא מתקיים הן נקנסות באחוז משמעותי בהקצבה השנתית, אבל באף משרד ממשלתי ובממשלה כולה אין הבנה כזו כ-Must Have כערך לאומי וחברתי עליון, או כאמות מידה מחייבות שאינן מאפשרות להקים ממשלה עם אפס מנכ"ליות וכל כך מעט שרות. הרי אין בזה דבר וחצי דבר פוליטי, אלא אחריות לחזון של שוויון בחברה מתוקנת וזה לא צריך להיות לשיקול דעת של קואליציה מתחלפת אלא חובה של כל חלקי המפה הפוליטית", המשיכה ארד.

יעל ארד. יותם רונן
מצפה ליושבות ראש חדשות בשנים הבאות. יעל ארד/יותם רונן

"בזירת הספורט, לא רק שחובה לפעול ולפתח אלא מסתבר שאפשר - בשנתיים האחרונות חל גידול עצום במספר המנכ"ליות של האיגודים האולימפיים, תהליך שקרה במיוחד בזכות תמריץ כלכלי באמות המידה החדשות לחלוקת תקציבים לאיגודים, שהוביל משרד הספורט בשיתוף עם ראשי הספורט בישראל - אולימפי, פראלימפי ואילת - אנחנו עומדים עם כ -50% מנהלות וזו הצלחה אדירה לא רק בשוויון, אלא באיכות הניהול והדוגמא לכל שדירת העשייה באיגוד. וגם 50% הגברים הם מנכ"לים מצויינים ויש שיתפוי פעולה נהדרים. החובה לחזון ולמנהיגות בתחום הזה מוטלת עלינו, העומדות בראש ארגונים עסקיים, אקדמיים, ציבוריים, אחרים.

"אני לוקחת על עצמי אחריות לעודד נשים (מבלי להזניח את הגברים) להתפתח לתפקידי מפתח, לעודד נשים להתמודד עם המורכבות של פיתוח קריירה לצד האחריות המשפחתית, לעודד גברים מובילים לשלב נשים בנפש חפצה בעמדות השפעה, לעודד את ה'אקו סיסטם' של הספורט בישראל לשאוף לשותפות בעשיה. ושותפים לזה גברים שפועלים לצידי ובראשם מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג. היום, אני מכריזה על החזון לשוויון במנהיגות הספורט האולימפי בישראל.

"יחד עם שותפותיי ושותפיי לעשיה בספורט האולימפי בישראל, בהנהלת הוועד האולימפי, בחזון משותף עם מרכזי הספורט בהובלת כנרת צדף מנכ"לית מרכז הפועל הנכנסת ונאור גלילי מנכ"ל מרכז מכבי, אנחנו מכריזים על המטרה: בתוך 10 שנים מהיום להגיע לשוויון במספר יושבות הראש של איגודי והתאחדויות הספורט בישראל. ב-32 ענפים אולימפיים, ישנן רק שתי יו"ריות - יושבת ראש רויטל גלוסקא כהן שמנהיגה את איגוד הכדורמים ועו"ד דפנה לנג שמנהיגה את איגוד האופניים.

אבל כדי להצמיח נשים בזירת המנהיגות האולימפית שכולה בהתנדבות ומבוססת על תהליך בחירות באיגודים, זה דורש 2 דברים מרכזיים: נשים מתאימות שיעמידו עצמן כמועמדות ותהיינה מוכנות לעבור את התהליך ולהשקיע את הזמן והמאמץ ו'אקו סיסטם' בו נלקחת החלטה משותפת שבתהליך האיתור של מועמדים מתאימים מתחייבים להצמיח מנהיגות נשים ולעמוד במשימה דה פקטו. אז בפרקטיקה, כדי להוריד את החזון למציאות המטרה היא - בכל סבב בחירות אחרי המשחקים האולימפיים בפריז 2024, בלוס אנג'לס 2028 ובבריזבן 2032 נצמיח מינימום ארבע יושבות ראש חדשות-נוספות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רויטל גלוסקא כהן, יו"ר איגוד כדורמים. קובי אליהו
אחת משתי יושבות ראש מכהנות. גלוסקא כהן/קובי אליהו

לסיום כתבה: "אני מאמינה שכל בעלי העניין בספורט הישראלי יתגייסו לכך, ואני קוראת לנשים, ספורטאיות בעברן או בעלות זיקה לספורט ובעלות כישורי ניהול ומנהיגות, להעיז להעמיד עצמן בחזית העשייה ולהשקיע בזה את המאמץ ואת הזמן. אני רואה אתכן בכל תוכניות הפיתוח וההעשרה שאנחנו מובילים, אני רואה אתכן בהכשרת הדירקטוריות ובעולם הניהול ואין שום סיבה שלא תקחו את היוזמה ותעמדו כתף אל כתף לצד גברים מוכשרים ומשקיעים בהנהגת הספורט בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • יעל ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully