וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ערב דרמטי: מכבי תל אביב גברה על פנרבחצ'ה 74:78

8.3.2023 / 21:45

הצהובים חזרו מפיגור דו ספרתי, איבדו יתרון 10 משלהם, אבל השיגו ניצחון יקר ועלו למאזן 13:14. בראון הוביל, דיברתולומאו וסורקין הצטיינו. בעוד יומיים: אנאדולו אפס בחוץ

מכבי תל אביב השיגה הערב (רביעי) ניצחון מרשים ויקר 74:78 על פנרבחצ'ה ביד אליהו. הצהובים ידעו שהפסד יפגע באופן משמעותי בסיכוי שלהם להעפיל לפלייאוף של היורוליג וידעו להתעלות נגד קבוצה עם סגל נוצץ ומאמן מעוטר על הקווים.

דווקא פנרבחצ'ה הייתה זו שפתחה טוב יותר. הטורקים הוליכו 3:15 ו-7:19 ובפתיחה מכבי תל אביב נראתה אובדת עצות בשני צדי המגרש, אבל עודד קטש מיהר לעשות התאמות שסייעו לקבוצה שלו לחזור. לורנזו בראון הוביל, רומן סורקין וג'ון דיברתולומאו תרמו איכות ורוח וכל אלה הספיקו מול יריבה שסבלה מערב חלש מאוד סקוטי ווילבקין - שהערב תרם לאקסית יותר מאשר לקבוצה הנוכחית שלו.

הסיום היה דרמטי אחרי שהצהובים איבדו יתרון של 10 נקודות ברבע האחרון, אבל בשורה התחתונה מכבי תל אביב עלתה למאזן 13:14 יומיים לפני שהיא מסיימת את "השבוע הטורקי" עם משחק חוץ אצל אנאדולו אפס.

לפני המשחק מכבי תל אביב קיימה טקס לכבודו של ווילבקין ששיחק במדיה ארבע שנים. האמריקאי העניק לצהובים תשורה מטעם פנרבחצ'ה, כאות הוקרה של העם הטורקי על הסיוע מישראל לאחר רעידת האדמה ההרסנית. בעוד ווילבקין התקבל בתשואות מאוהדי מכבי, דורסי ספג שריקות וקריאות בוז.

ג'ון דיברתולומיאו לצד רומן סורקין מכבי תל אביב. דני מרון
ניצחון מרשים של מכבי תל אביב/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 21 (6/18 מהשדה), ווייד בולדווין 15, ג'ון דיברתולומאו 10 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 חטיפות ו-3 אסיסטים, בונזי קולסון 10 ו-7 ריבאונדים, רומן סורקין 10, ג'רל מרטין 9, ג'יי כהן 2, ג'וש ניבו 1. דארון היליארד, רפי מנקו וסולימאן בריימו שיחקו ולא קלעו.

קלעו לפנרבחצ'ה: נייגל הייז-דייויס 16, דיישון פייר 15 ו-8 ריבאונדים, ג'ונתן חוטלי 12 ו-7 ריבאונדים, מרקו גודוריץ' 8, ניק קלאתס 8, סקוטי ווילבקין 7 (2/10 מהשדה), נמניה בייליצה 6, קרסן אדוארדס 2.

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון, מול שחקן פנרבחצ'ה, סקוטי ווילבקין. דני מרון
בעל הבית הנוכחי ניצח בגדול את בעל הבית הקודם. בראון מול ווילבקין/דני מרון

רבע 1

פנרבחצ'ה הלכה פנימה בדקות הראשונות, מכבי תל אביב התקשתה בשני צדי המגרש והטורקים עלו ל-3:6. בולדווין איבד, מרטין החטיא ובצד השני פנר לקחה כדורים חוזרים בהתקפה, ייצרה נקודות וטיפסה ל-3:12, כשפייר בולט מעל כולם. קטש הזעיק פסק זמן ועבר להרכב נמוך, אבל הקנדי המשיך לחגוג והגיע ל-12 נקודות אישיות, כשהטורקים מטפסים ל-7:19. בשלב הזה ההתקפה של מכבי סוף סוף השתחררה, בראון ובולדווין קלעו שלשות והרבע הראשון הסתיים ב-17:25 לפנרבחצ'ה.

שחקן פנרבחצ'ה, ג'ונתן מוטלי. דני מרון
פנרבחצ'ה חגגה בצבע הרבע הראשון/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין מול פנרבחצ'ה. דני מרון
לא נכנס טוב למשחק. בולדווין/דני מרון

רבע 2

מכבי הורידה ל-27:21 בדקה וחצי הראשונות של הרבע השני ובהמשך שלשה של מרטין צימקה ל-31:26. פנר הגיעה להרבה זריקות פנויות, אבל החטיאה מחוץ לקשת והחבורה של קטש כפתה משחק צמוד. סורקין הקטין למינוס 3 עם סל שהקפיץ את היציעים, הטורקים המשיכו לפספס ודיברתולומאו צלף שלשה שקבעה 31:31. פייר שבר בצורת של 3:54 דקות ללא סל טורקי, אבל הרוח הייתה בגב של הצהובים, שמיהרו לבצע מהפך. בראון עשה מהלך של 3 נקודות לפני סיום הרבע ובמחצית זה 39:43 למכבי תל אביב.

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. דני מרון
דיברתולומאו הכניס אנרגיות מצוינות ברבע השני וקלע שלשה על הבאזר של הרבע השלישי/דני מרון
דימיטריס איטודיס מאמן פנרבחצ'ה. דני מרון
ראה יתרון דו ספרתי נעלם ברבע השני. איטודיס/דני מרון

רבע 3

מכבי המשיכה במומנטום מהרבע השני ועלתה ל-39:47. הטורקים הורידו ל-47:44, אבל ווילבקין עשה פעולות רעות ו-5 נקודות רצופות של בולדווין השיבו את מכבי לפלוס 8. בריחה צהובה? עדיין לא. קלאתס נכנס לעניינים, בולדווין ביצע עבירה רביעית ופנר הורידה ל-52:51. השופטים קצת איבדו שליטה, קטש ספג עבירה טכנית ושחקנים משתי הקבוצות נראו מבולבלים וכעוסים. הצהובים המשיכו להוביל בהפרש קטן ושלשה של דיברתולומאו על הבאזר קבעה 56:61 למכבי תל אביב.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
מצא את הנוסחה. קטש/דני מרון
לורנזו בראון מכבי תל אביב. דני מרון
מנווט לניצחון. בראון/דני מרון

רבע 4

בונזי קולסון צלף שלשה וקבע 56:65 - יתרון שיא של מכבי תל אביב. הטורקים לא הצליחו לייצר נקודות וכשנותרו קצת יותר מ-7 דקות על השעון, נראו כמי שאיבדו אחיזה במשחק. קולסון ומרטין קלעו נקודות חשובות והצהובים עלו ל-61:71 כשעל השעון פחות מ-5 דקות, אבל הטורקים קלעו 10 נקודות רצופות ופתאום זה 71:71 כשעל השעון 1:49 דקות. איזו דרמה.

בולדווין לקח אחריות ועם מהלך גדול של סל ועבירה, העלה ל-71:74. גודוריץ' קלע ליי אפ ומכבי איבדה בצד השני, כשעל השעון 39 שניות. דיברתולומאו חטף בצד השני ובראון קלע פעמיים מהקו. בצד השני ווילבקין קלע רק פעם אחת מהעונשין והוריד ל-76:74. בולדווין עשה את העבודה מהקו וקבע את תוצאת הסיום: 74:78 למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully