וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר צדק: "אפשר כבר להצהיר - בנפיקה אחת הטובות באירופה"

מאמן מכבי חיפה ניבא בשלב הבתים, ובאירופה מיישרים קו אחרי ההצגה מול ברוז': "המכונה של שמידט נראית בלתי עצירה". ראמוס מפנטז: "רבע הגמר? מי שבא, ברוך הבא". סחרודר יחזור לקדנציה שנייה בברוז'?

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 6.3/ספורט1

בנפיקה המשיכה להוכיח שהיא שייכת לצמרת הכדורגל האירופי, כשעלתה הערב (שלישי) בפעם השנייה ברציפות לרבע גמר ליגת האלופות. הקבוצה של רוג'ר שמידט הביסה את קלאב ברוז' 1:5 באצטדיון האור בליסבון, השלימה 1:7 בסיכום ותקווה הפעם גם לצלוח את שלב שמונה האחרונות.

בפורטוגל נזכרו הלילה במחמאות להן זכתה בנפיקה כבר בשלב הבתים. מאמן יובנטוס מסימיליאנו אלגרי וגם מאמן מכבי חיפה ברק בכר הגדירו את בנפיקה כ"אחת הקבוצות הטובות באירופה" בזמנו, וכעת מיישרים קו ביבשת. "כמה קבוצות אתם מכירים עם עונה טובה יותר משל בנפיקה?", ציין כתב BBC, "נותרו חודשיים לעונה, אבל היא בהחלט צריכה להיחשב אחת הקבוצות הטובות ביבשת לצד נאפולי וארסנל".

גונסאלו ראמוס שוב כיכב עם צמד ובישול, ז'ואאו מריו שבר שיאים עם עוד פנדל מוצלח וגם רפא סילבה ודויד נרס כבשו לרשת אלופת בלגיה היוצאת, שעל פי הדיווחים מיד אחרי המשחק צפויה להודיע על פיטורי סקוט פארקר - שצטרף לקבוצה לאחר העפלתה לשמינית גמר ליגת האלופות - והחלפתו באלפרד סחרודר שפוטר מאייאקס, אליה הגיע אחרי חודשים מוצלחים בקלאב ברוז' החל מאמצע עונת 2021/22.

גונסאלו ראמוס בנפיקה. GettyImages
ממשיך להבריק. גונסאלו ראמוס/GettyImages

מספרים

* בנפיקה לא הפסידה משחק גומלין ביתי במסגרת אירופית מאז נובמבר 1999 (2:1 לפאוק סלוניקי). המאזן שלה: 15 ניצחונות ושמונה תוצאות תיקו.

* זו הפעם הראשונה שקבוצה מפורטוגל מנצחת מפגש אירופי (משמינית הגמר ואילך) בהפרש של שבעה שערים או יותר, מאז שבנפיקה עצמה עשתה את זה מול הונבד ההונגרית ב-1989.

* ז'ואאו מריו הוא שחקן בנפיקה הראשון שכובש בחמישה משחקים רצופים בליגת/גביע האלופות מאז אוזביו ב-1963/64.

* ז'ואאו מריו גם קבע שיא חדש של פנדלים בקמפיין של ליגת האלופות (לא כולל דו-קרב מהנקודה הלבנה) כשדייק בפעם החמישית העונה. ליאונל מסי, ארתורו וידאל, תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי וכריסטיאנו רונאלדו (ארבעה כל אחד) חלקו איתו את השיא עד הערב.

* גונסאלו ראמוס הוא השחקן השני הכי צעיר שמעורב בשלושה שערים במשחק נוקאאוט של ליגת האלופות מאז 2003/04. חלוץ בנפיקה עשה את זה בגיל 21 ו-260 ימים, שני רק לארלינג הולאנד שעשה את זה בגיל 20 ו-211 ימים (במדי דורטמונד מול סביליה בפברואר 2021).

* בנפיקה כבשה לפחות שני שערים ב-17 מתוך 19 משחקי הבית שלה העונה בכל המסגרות.

* רפא סילבה חגג את שערו השביעי בליגת האלופות (והראשון בשלב נוקאאוט). בכל פעם שמצא את הרשת, בנפיקה גם ניצחה.

* רוג'ר שמידט הוא המאמן הגרמני ה-12 שמגיע לרבע גמר ליגת האלופות בפורמט הנוכחי של המפעל - יותר מכל מדינה אחרת.

עוד בוואלה!

בעונה השנייה ברצף: בנפיקה עלתה לרבע הגמר עם 1:5 על קלאב ברוז'

לכתבה המלאה
רפא סילבה בנפיקה. GettyImages
איש המשחק. רפא סילבה/GettyImages

התגובות

גונסאלו ראמוס אמר בסיום: "זה נראה קל, אבל זה לא היה כך. עבדנו עד הקצה, שיחקנו את המשחק שלנו והראינו את האיכויות שלנו - זה הפך את המשימה לקלה יותר. חלוץ כמוני חי משערים ותמיד טוב לכבוש, אבל מה שחשוב זה ששיחקנו טוב וניצחנו. מה הלאה? מי שבא, ברוך הבא. נציג את הסגנון שלנו מול כל יריבה".

רפא סילבה, שנבחר לאיש המשחק: "הדברים הולכים מצוין לקבוצה, כולנו עובדים יחד וחושבים רק משחק אחר משחק. לא משנה מי כובש, העיקר שהקבוצה מצליחה ומנצחת".

האנס ונאקן, קשר קלאב ברוז': "התוצאה הזו כואבת מאוד. באנו כדי לעשות משהו ולהראות משהו, קיווינו לכבוש ראשונים, אבל הנגיחה שלי לא הסתדרה והתקפית לא היינו מספיק טובים. לא שלחנו במשחק והדרך בה הובסנו היא לא נעימה. ספגנו שערים קלים מדי. אני אמוציונלי כי היה לנו קמפיין נהדר ועשינו היסטוריה. לא כך רצינו להיות מודחים".

  • עוד באותו נושא:
  • בנפיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully