וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור העתיד? מכבי תל אביב עלולה לאבד את דור תורג'מן

7.3.2023 / 13:00

כמו אוסקר גלוך, גם החלוץ המוכשר חתם בגיל צעיר והחוזה יפקע בתום העונה הבאה. המשמעות: בדצמבר הקרוב, הוא יוכל לחתום בחו"ל ומכבי תל אביב תקבל סכום שולי. שיחות על חוזה חדש טרם החלו

תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים 1:2 בחוץ על מכבי תל אביב/ספורט1

שבוע עבר מאז משחק רבע גמר גביע המדינה בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקוה. זה היה ניצחון חוץ די משעמם של אייטור קראנקה. לא משהו שיש לקחת ממנו, למעט הסיפור של דור תורג'מן. מכל שחקני מכבי תל אביב, רובם מחליפים שקיבלו הזדמנות, הוא היה היחיד שהרשים. פתח בבישול נהדר לדן ביטון, סיים בשער אישי נאה אחרי מסירה של מאור קנדיל. בתווך היו כמה מהלכי חלוץ איכותיים שלא הסתיימו בשערים, אבל בשורה התחתונה הוא היה היחיד משחקני מכבי תל אביב באותו ערב, שלקח את הצ'אנס.

גם ההופעה ההיא באיצטדיון שלמה ביטוח לא עזרה לתורג'מן לקבל דקות בשבת האחרונה מול הפועל ירושלים. אף שמכבי תל אביב נקלעה לפיגור, הבאסקי העדיף שחקנים קדמיים אחרים על הדשא ותורג'מן המשיך להתייבש על הספסל. מי יודע איך היה נגמר המשחק, אם תורג'מן היה מקבל דקות כשהוא במצב רוח שיא אחרי המשחק בגביע.

שחקן מכבי תל אביב דור תורג'מן חוגג עם דן ביטון. אריאל שלום
השחקן הכי צעיר והכי מבטיח במכבי תל אביב. דור תורג'מן/אריאל שלום

אחרי עזיבתו של אוסקר גלוך, תורג'מן הוא השחקן הכי צעיר במכבי תל אביב. בחודש הבא יהיה בסך הכל בן 19 וחצי. אם אפשר לסמן מישהו כשחקן עתיד במועדון זה תורג'מן שיהיה גם זה שיוביל את נבחרת הנוער במונדיאליטו הקרוב. לא פחות מברק יצחקי שהיה מאושר לראות את תורג'מן בשבוע שעבר, אלה היו בוני גינצבורג ואופיר חיים שחיכו למשחק טוב שלו כדי להרגיש שוב שיש להם באנקר ביד לקראת אליפות העולם ההסטורית שתיערך בעוד כחודשיים באינדונזיה. גם אם תורג'מן לא משחק במכבי תל אביב, האימונים בקרית שלום לצד ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' שידרגו אותו. הוא חלוץ הרבה יותר טוב היום מכפי שהיה בתחילת העונה ולא במקרה מחצית מקבוצות ליגת העל רצו אותו בהשאלה בחלון ההעברות של חודש ינואר.

אלא שכמו במקרה של גלוך, הפריצה, הפרסום והשאיפות יכולות לפגוע במכבי תל אביב ולא באות עם אותם האינטרסים של השחקן. במקרה גלוך מכבי תל אביב הצליחה בקיץ האחרון להאריך את חוזהו וקיבלה עבורו 7 מיליון יורו, מהם נשארו לה רק 5 אחרי העברת החלק של השחקן וסוכנו. אבל גם במקרה גלוך מכבי תל אביב לא נהנתה עד הסוף. לא מהשחקן שעזב בגיל מוקדם ובעיקר בעיתוי מאוד רע מבחינתה. בעיני רבים המעבר של גלוך לרד בול זלצבורג הוא הפרמטר הראשון שפגע בסיכויי האליפות שלה, כך שגם אם היא עשתה קופה בסוף, היא שילמה עדיין מחיר כבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דור תורג'מן, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"תורג'מן עלול להיפרד מקרית שלום במהלך העונה הבאה ולהותיר את מכבי ת"א עם תמורה מאוד שולית, ביחס לפוטנציאל שאפילו קראנקה זיהה שיש לו"/אריאל שלום

תורג'מן, כמו גלוך, חתם כשהיה נער על חוזה במכבי תל אביב. מאחר ששחקן עד גיל 18 יכול לחתום רק על חוזה לתקופה של שלוש שנים מקסימום, פקיעת התוקף באה מהר מדי מבחינת המועדון ואצל תורג'מן זה יקרה בדיוק בסוף העונה הבאה. בסוף חודש מאי 2024 דור תורג'מן יהיה שחקן ללא חוזה במכבי תל אביב. משמעות הדבר שעל פי חוקי פיפ"א כבר בדצמבר 2023, תשעה חודשים מהיום, הוא יוכל לחתום בכל קבוצה שירצה בחו"ל כאשר למכבי תל אביב יעמוד סכום מאוד צנוע של דמי השבחה. נמוך אפילו ממה שהיה לה אם גלוך לא היה מאריך חוזה, שכן גלוך שיחק כל חייו במכבי תל אביב ואילו תורג'מן עבר לצהובים ממ.ס. אשדוד בגיל 15. בשורה התחתונה, אם תורג'מן לא יאריך חוזה במכבי תל אביב וייצא לחו"ל בסוף העונה הבאה, הקבוצה תקבל, במקרה הטוב, סדר גודל של 300 אלף יורו בלבד ומדובר כאמור בחלוץ הכי טוב לגילו שיש לה וכזה שנבחרת הנוער של ישראל בונה עליו.

בין מכבי תל אביב לבין סוכנו של תורג'מן עידן בן אבו קיימים יחסים טובים. ברק יצחקי נמצא עם בן אבו בקשר על הרבה שחקנים שהוא מייצג ושמשחקים בקבוצת הנוער של המועדון. שיחות על הארכת החוזה של תורג'מן טרם החלו. אולי כי במכבי תל אביב חוששים שלאור הקרדיט הדל שהשחקן קיבל, הוא ומשפחתו לא ירצו בכלל לדבר על הארכת חוזה. אולי כי במועדון מאמינים שהשחקן ירצה בכל מצב להישאר בחוזה חדש ולא חושבים שיש למהר. כך או אחרת, דור תורג'מן, אותו מעריך יצחקי מאוד ואפילו ולאדן איביץ' טען שהוא איכותי במיוחד אבל אין לו מקום בשבילו כשזהבי ויובאנוביץ' כל הזמן משחקים, עלול להיפרד מקרית שלום במהלך העונה הבאה ולהותיר אותה עם תמורה מאוד שולית, ביחס לפוטנציאל שאפילו קראנקה זיהה שיש לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully