וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו, כולכם השתגעתם? זהבי פשוט לא צריך להיות בנבחרת

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 14:32

מי שחוטף את עיקר האש הוא יוסי בניון שה"אגו" ניהל אותו, לכאורה, רק שהאמת פשוטה: יש מנהל מקצועי ומאמן שהם קובעים. התגובה של סוכנו של זהבי (שהיה בעבר גם הסוכן של בניון) לפיה "צד אחד עשה יותר והשני לא" היא היתממות שמספרת את כל הסיפור

מנור סולומון מדבר עם ניב דברת בסיום ההפסד 3:2 לברנטפורד/ספורט1

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג לא יכול היה להשיג פשרה בקרב על החדר בין יוסי בניון לערן זהבי. ולא, לא בגלל האגו של בניון. גם לא זה של חזן. אולי גם לא בגלל האגו של זהבי. קשה להתעלם מהאמוציות והתיעוב ההדדי שהתפתחו בשבועות האחרונים בין בניון לזהבי ולהיפך. מי שקרא היטב את ההודעה שפרסם השחקן, הבחין שמלך שערי הנבחרת בכל הזמנים לא ציין שהוא סיים את דרכו בה.

גם בהודעה שהוציאו בניון וחזן, הם לא כתבו (גם לא ברמז) שזהבי סיים את דרכו בנבחרת, אבל זהו. זה נגמר. עידן זהבי בנבחרת הסתיים. אתם יודעים מה? גם אם זהבי עצבני, ישתגע ויודיע מחר בבוקר שהוא מוכן לישון עם שלושה שחקנים בחדר, בנבחרת של בניון וחזן הוא לא יהיה. למה? כי "שני הסמרטוטים" המנהלים את הנבחרת לא יהיו סמרטוטים.

ערן זהבי / יוסי בניון. אודי ציטיאט
"למאמן או מנהל מקצועי אסור בשום פנים ואופן לשנות בגלל תנאי של שחקן. גם לא של מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים"/אודי ציטיאט

סערת זהבי בנבחרת ישראל

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ההודעה של זהבי היתה קצרה, עדינה ועניינית. הוא לא התנגח במנהל המקצועי של הנבחרת, גם לא במאמן. נראה כי הוא השקיע הרבה מחשבה בניסוח ההודעה, אולי מתוך רצון להשאיר פתח קטן של סיכוי לשוב במהלך הקמפיין הקרוב. מה שחיסל לו למעשה את הסיכוי הקטן הזה (אם היה בכלל) היה הפוסט שכתב אחיו אבי: "יש שני סמרטוטים (בניון וחזן) שמנהלים את הנבחרת שמונעים נטו מאגו". בניון וחזן, כמו גם בכירים בהתאחדות, ציפו מן הסתם מהשחקן לפרסם הודעה שהוא מתנער מהדברים. זהבי לא התנער והמשמעות ברורה.

לרונן קצב, הסוכן של זהבי, היתה אמירה הזויה. "ערן הסכים להרעת תנאים מבחינתו, אבל הצד השני קבע משהו ולא הסכים לקבל תנאי אחר". דווקא מסוכן שחקנים בכיר, כזה שהסתובב באירופה ומכיר מקרוב הרבה מועדונים, ציפיתי לאמירה רצינית יותר. השליח עם הפרס בדרך לזהבי. איזה יופי, הוא הסכים להרעת תנאים, אבל בניון לא הסכים לתנאים שהציב הכוכב. איזה מזל שקצב לא גרר את בניון לבית הדין לעבודה. באמת מזל. תנוח דעתו של קצב, וזהבי יכול לאשר לו זאת - התנאים שמקבלים שחקני הנבחרת בבתי המלון הם ברמה הגבוהה ביותר שיש.

תגיד לי, אדון קצב, אתה רציני? אתה באמת התכוונת למה שכתבת? ואתה באמת מאמין בזה? "הצד השני קבע משהו ולא הסכים לקבל תנאי אחר". איזו אמירה אומללה. בוא נעשה לך סדר - למאמן או מנהל מקצועי אסור בשום פנים ואופן לשנות בגלל תנאי של שחקן. גם לא של מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים.

אתה, מר קצב, היית שנים סוכן של בניון. אין הרבה אנשים המכירים את בניון כמוך. ובאמת האמנת שהוא ישנה את ההחלטה שהתקבלה בנוגע לחדר? האמנת שתצליח לשכנע אותו? מהרגע הראשון היה ברור (למי שמכיר את בניון וחזן) שאין שום דרך לפשרה. כלום. המשבר הזה היה מסתיים רק אם זהבי היה מכבד את ההחלטה שקיבלו השניים. כל הפגישות החשאיות, כל הטלפונים שניהלתם, הכול היה מיותר.

יוסי בניון, המנהל המקצועי של נבחרת ישראל. שלומי גבאי
"ניסו למכור לציבור מדי יום שכל הסיפור הוא סביב האגו המנופח של בניון"/שלומי גבאי

בכל הדיונים והפרסומים שהיו סביב המאבק על החדר, השתמשו כולם במילה אחת - אגו. לא של זהבי חלילה, של בניון. צבא של עיתונאים, פרשנים, שדרנים, ומעצבי דעת קהל (בעיני עצמם), ניסו למכור לציבור מדי יום שכל הסיפור הוא סביב האגו המנופח של בניון. היו כאלה שקבעו כי בניון בכלל לא רצה את זהבי מהרגע הראשון. נדמה כי הצבא המגויס למען השחקן לא חיפש באמת את האמת. הם אפילו לא ניהלו דיון מקצועי וענייני. כולם הסתפקו באמירה של זהבי שהוא מקצוען והוא חייב לישון לבד כדי שההכנה שלו למשחקים תהיה מושלמת.

המטרה היתה בניון. אלון חזן נתפס כאדם נחמד, חביב, עדין, כזה המחפש פשרות ולא מלחמות. "הבעייתי" בכל הסיפור הזה הוא בעצם בניון. הוא מייצר אש, אוהדי מכבי חיפה מאוד לא אוהבים אותו, כמו רבים מאוהדי מכבי תל אביב. בתקשורת יש לא מעט שאוהבים לחגוג עליו, והכי קל להפיל עליו את התיק. את האש נגדו אפשר להבעיר בקלות, לא צריך אפילו להתאמץ אפילו.

מישהו יודע בכלל שכל פסטיבל החדר התחיל מפגישה בין אלון חזן לערן זהבי? ברור שלא. מישהו יודע שחזן זימן את זהבי לפגישה בשפיים והעניק לו את הכבוד המגיע לו עם סקירה מקיפה על התוכניות שלו ושל בניון, על הציפיות שלהם ממנו ועל הרצון לראות אותו מוביל את הנבחרת גם בקמפיין הקרוב? ברור שלא. שיחה ארוכה היתה בין המאמן לכוכב, שיחה שבמהלכה הפתיע זהבי את חזן כאשר אמר לו בפנים כי אם הוא לא יקבל חדר לבד הוא לא יגיע לנבחרת.

ולכולם זה נראה נורמלי. מישהו באמת חושב ששחקן יכול להציב למאמן נבחרת אולטימטום (ועוד בפגישה הראשונה ביניהם) והמאמן יתקפל? בעצם כן. כל המתווכים האמינו שאפשר לקפל את בניון, שאימץ מייד את ההחלטה שקיבל חזן. שבועות ארוכים עוסקים כולם באגו של בניון. אף אחד לא התעכב ושאל האם ההתעקשות של זהבי נובעת מאגו שלו עצמו.

ערן זהבי באימון נבחרת ישראל באוסטריה. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
הוא לא צריך להיות בנבחרת. נקודה/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

זה לא אומר שלבניון אין אגו, יש לו ועוד איך, אבל מה לעשות שאת ההחלטה על חדר לשניים קיבל חזן ולא הוא? אפשר לבקר את ההחלטה, אפשר לזלזל בה, אבל אי אפשר להיות מעל המאמן, גם אם קוראים לך זהבי, וגם אם אתה מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים. כל האמירות על כך שבניון פשוט לא רצה את זהבי בנבחרת מצוצות מהאצבע.

בניון וחזן סופגים אש על כך שלא נתנו כבוד לכוכב הגדול. טענו כל הזמן שהם לא מכבדים אותו. ומה עם כבוד שהשחקן צריך לתת לצוות המקצועי? אומרים שזהבי מקצוען (בכך אין ספק), שהוא ווינר אמיתי, ובאותה נשימה טוענים שבניון וחזן היו חייבים לבוא לקראתו. רגע, ומה היה קורה כאשר חזן היה מחליט שזהבי לא בהרכב, או פשוט היו מחליט להוציא אותו במחצית?

ביברס נאתכו מקצוען שתרם לנבחרת לא מעט. נאתכו, שחקן עם זכויות ואיכויות אדירות, עם קריירה עשירה באירופה, איבד את מקומו בהרכב אצל חזן והוא מתנהל בצורה מדהימה, כמו מקצוען אמיתי. האם חזן ובניון צריכים לקבל החלטות מקצועיות בהתאם לכבוד ששחקנים צריכים לקבל? גורמים מסוימים בטוחים שכן.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
האם אתם מאמינים שזהבי ה"מנהל המקצועי" ייכנע לתכתיבים של אחד הכוכבים אצלו במכבי תל אביב?/דני מרון

ואולי, אולי, זהבי התבצר בחדר מתוך חשש שאין לו מקום בטוח בהרכב, שהוא כבר לא סוג של בעל הבית בנבחרת כמו בעידן רוטנשטיינר? שיש היום כוכבים גדולים וצעירים כמו סולומון, גלוך, עבדה ואחרים? יכול להיות שזהבי העדיף לא להיות שחקן שעולה מהספסל, לא רצה לקבל משימות הגנתיות, לא רצה לשמוע ביקורת מהצוות המקצועי על כך שאינו עושה מספיק הגנה?

זהבי כבר לא ילד. הוא שואף להשיג תארים לפני הפרישה. המשחקים בנבחרת מחייבים מאמץ אדיר והסיכוי להיפצע הוא גבוה. יכול להיות שזה גם חלק מהשיקולים שלו, לצד אגו שאולי בכלל הוא זה שמנע ממנו להתפשר והלהט שירד (הכול ניחושים). רק ששום דבר מזה לא עלה בדיונים, רק האגו של הצד השני.

יתכן שהעובדה שיו"ר ההתאחדות בא אליו הביתה, גרמה לו להבין שהוא יקפל את בניון. חבל. חבל שזוארץ הלך אליו הביתה, חבל שזהבי הלך עם הראש בקיר. עם כל הכבוד לזהבי (ויש כבוד), הנבחרת שלנו כבר נכשלה עם כוכבים גדולים ממנו, עם כוכבים כמוהו וגם איתו. הפעם, כך נדמה, יש סיכוי טוב לעלות לטורניר גדול. חבל שהוא יראה אותו מהבית, בעיקר בשבילו.

בעוד שנה, אולי שנתיים, זהבי עשוי לקבל תפקיד במכבי תל אביב, נניח שמנהל מקצועי. האם אתם מאמינים שהמנהל המקצועי זהבי יקבע מדיניות וייכנע לתכתיבים של אחד הכוכבים שלו בקבוצה? תשכחו מזה. ואז איש לא יזכיר את המילה אגו. כולם ידברו על העיקרון, ישכנעו את ציבור האוהדים שאין שחקן מעל המועדון (מילים שבהן גולדהאר השתמש כשפיטר את נמני). האם במצב כזה נראה לכם שגולדהאר יעלה על המטוס הפרטי שלו בקנדה ויטוס מהר לזהבי הביתה כדי לשכנע אותו להתפשר? הוא אפילו לא יתקשר אליו.

חזן ובניון הגשימו חלום כאשר מונו לתפקיד. שניהם החליטו שיתפטרו אם שינו זוארץ היה מקבל החלטה להעניק לזהבי חדר לבד. ולא, זה לא היה קורה בגלל אגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully