וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות מספר 1: שלוש נשים שפרצו את המחסום

אחת התמודדה עם דימוי גוף, האחרת קיבלה השראה מסרט והשלישית הגיעה לצמרת למרות שיתוק מוחין. רגע לפני יום האישה הבינלאומי, יצאנו בעקבות שלוש ספורטאיות שמהוות דוגמה ומופת

יום האישה הבינלאומי יחול ברביעי, ורגע לפני שהוא נכנס, "צדנו" מספר נשים שהצליחו לעשות הבדל, חלקן למרות תנאי פתיחה לא פשוטים. הנה הסיפורים הקטנים מאחורי הספורטאיות הגדולות.

ענבר לניר - ג'ודוקא

ענבר לניר. ענת קובי,
ענבר לניר/ענת קובי

הג'ודוקא הישראלית ענבר לניר בת ה-22 מתחרה בקטגוריית המשקל של עד 78 ק"ג, מדורגת מקום שישי בעולם וזכתה במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו 2020 בקטגוריית הנבחרות המעורבות כחלק מנבחרת ישראל.

לניר סיפרה בעבר בפוסט חשוף באינסטגרם על התמודדותה עם דימוי הגוף בתור נערה. בזמן שהתאמנה בסביבת בנים בלבד, היא נמנעה מלהרים משקולות. "פחדתי להיות שרירית. פחדתי להיראות גברית", כתבה. לאחר שראתה את הספורטאיות הבוגרות בענף, היא שיתפה, הבינה שאפשר להיראות נשית גם עם השרירים, וכשהבנה זו הגיעה היא החלה להרים משקולות ולחזק את גופה.

כיום ענבר לניר רואה בשריריה כתכשיטים, גאה בגוף שלה שמאפשר לה להגשים חלומות ומקנה לה תחושות חוזקה וביטחון: "אני כותבת את הפוסט הזה לאותה ילדה בת 12 שהייתי, ולאותן ילדות שמתלבטות אם לקחת את המשקולת הכבדה יותר כי הן מפחדות מאיך שהגוף שלהן ייראה: להיות חזקה זה כל כך יפה, והיופי האמיתי מגיע מבפנים. וכשתעמדי עם המדליה על הצוואר בתחרות הכי חשובה בחיים שלך, את תגידי לעצמך תודה על ההחלטה לבחור להיות חזקה".

אתגר נוסף עמו התמודדה לניר, הן כאשה והן כספורטאית, הוא הפרנסה. במשך שנים התאמנה לניר והגיעה לפסגות מרשימות גם כאשר לא עמד מאחוריה ספונסר. היא השתכרה ממלגה של הוועד האולימפי, עזרה מההורים ועבודות מזדמנות, עד שב-2021 חברה לחברת תוספי התזונה והוויטמינים 'אלטמן בריאות'. לניר מספרת כי התמיכה הכלכלית שמקבלת מ'אלטמן בריאות' מעניקה לה זכות להשקיע את כל כולה בראש שקט באימונים ובתחרויות, במטרה לכבוש פסגות חדשות בקריירת הג'ודו שלה.

ליאור דרוק - סייפת

ליאור דרוק. יחצ,
ליאור דרוק/יחצ

ליאור דרוק, קיבוצניקית, בת 19, נשבתה בקסמיו של עולם הסייף כאשר הייתה רק בת 10, בעודה רואה סצנת סיוף קצרה בסרט "אבא מתארס", בין שתי בין שתי הדמויות הראשיות. בעקבות כך, ביקשה ליאור מאמא לברר על חוג סיוף וכך הגיעה למועדון הפועל כפר סבא. המועדון בשבילה הוא כמו משפחה אחת גדולה ומקצוע הסייף עבורה הוא דרך חיים, בו היא שואפת לשבור כל שיא אפשרי, תוך התמודדות עם אתגרים בלתי פוסקים לאורך כל הדרך.

הפריצה של דרוק, שמלווה מבחינת אישית ומקצועית על ידי חברת "דוראל אנרגיה" כבר במשך 3 שנים, הייתה עם מדליית ארד בתחרות הסבב העולמי עד גיל 18 בסלובקיה, יחד עם מדליית כסף בתחרות הסבב ברומא, תוך כדי ניצחון על אלופת אירופה המקומית. כמו כן, זכתה דרוק במקום ה-1 במרתון הסיוף של פריז הכולל יומיים של תחרויות, שם סייפה ב-25 קרבות בהם ניצחה בכולם ללא הפסד. השיא הראשון היה זכייתה במדליית הארד באליפות אירופה לנוער בבלגרד (מתוך 82 סייפות) והשנה זכתה במקום ה-1 ובמדליית הזהב באליפות ישראל לנוער ובמקום ה-2 (מדליית כסף) בגביע העולם לנוער בסייף.

בימים אלה, דרוק המדורגת במקום ה-3 בעולם, משתתפת במחנות אימונים באיטליה וצרפת. לאחר מכן תיקח חלק בתחרויות בקרואטיה וגרמניה, כל זה כהכנה למשחקים האולימפיים בקיץ 2024 בפריז.

מיה פרי - שחיינת

מאיה פרי. קרן איזקסון, ההתאחדות לספורט נכים,
מיה פרי/קרן איזקסון, ההתאחדות לספורט נכים

מיה פרי, בת 17 ספורטאית פראלימפית צעירה ומבטיחה באיל"ן חיפה ומתאמנת אצל יעקב בינינסון. מיה מתחרה בענף השיחה ואת האהבה שלה לשיחה התחילה בגיל 8 חודשים כחלק מהתהליך השיקומי בהידרותרפיה, טיפול שנעשה בבריכה.

מיה נולדה עם שיתוק מוחין אשר מפריעה להתפתחות אזורי המערכת המוטורית הרצונית במוח שלה, וגורמת לליקוי בתפקודים המוטוריים ומלווה בדרך כלל בשיתוק הגפיים ופגיעות אחרות.

יחד עם כל זאת, פרי שוחה בצורה מושלמת, וכשהיא שוחה אי אפשר בכלל להשים לב לשיתוק המוכין שלה. פרי מתאמנת פעמיים ביום, במטרה להגיע מבחינתה הכי רחוק שאפשר, ומבחינתה להגיע לאולימפיאדה 2028 זאת המטרה.

שגרת האימונים של מיה הינה מאוד מסודרת, עקבית ואינטנסיבית במטרה להגיע הכי רחוק מבחינתה. בשנת 2018 זכתה מיה בתואר השחיינית הצעירה המצטיינת של הוועד הפראלימפי הישראלי. ושנה לאחר מכן ב-2019 מיה כבר זכתה בגביע שחיינית השנה. פרי, השחיינית הישגית חולמת על ייצוג המדינה במשחקים הפראלימפיים.

פרי מסומנת על עדי הצוות המקצועי של הוועד הפראלימפי, לזכייה במדליה פראלימפית באולימפיאדה 2028.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully