וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לאבוקות: הפיילוט הצליח, היישום כנראה בלתי אפשרי

6.3.2023 / 12:13

מכונת שיקוף שהוצבה במשחק בליגה הלאומית הוכיחה את עצמה. הבעיה: העלויות גבוהות והיא יכולה לבדוק רק 500 בני אדם בשעה

אבוקות נזרקות במשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים/ספורט1

אבוקות רבות הושלכו אתמול (ראשון) על ידי אוהדי הפועל תל אביב בפתיחת המשחק נגד בית"ר ירושלים באצטדיון טדי. למרות שהייתה אבטחה מוגברת סביב המשחק, שם בשל שריפת מתקן האימונים של האדומים, הצליחו חלק מהאוהדים האורחים להערים על המשטרה והסדרנים והכניסו ליציע הדרומי בטדי כמות גדולה מאוד של אבוקות, דבר שהוביל להפסקת המשחק לכחמש דקות.

במנהלת הליגות בכדורגל מנסים כבר זמן רב למצוא פתרון לבעיה, שצצה במשחקים בין קבוצות עם קהלים גדולים, עם דגש על הדרבי התל אביבי שבשנים האחרונות הופסק לדקות ארוכות פעם אחר פעם - דבר שמתסכל את המועדונים שסופגים עונשים.

התופעה קרתה גם במועדונים עם קהל מצומצם יותר וכך למשל, אוהדי בני ריינה השליכו אבוקות ורימוני עשן במשחק נגד סקציה נס ציונה ביום שבת האחרון, דבר שהביא להפסקת המשחק לכמה דקות.

אבוקות ביציע אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
כמעט כל המשחקים הגדולים בליגת העל מלווים באבוקות/מאור אלקסלסי

לפני כשבועיים, במשחק הליגה הלאומית בין בני יהודה למכבי פתח תקוה, נערך פיילוט בשער 8 בבלומפילד בו יושבים האוהדים הזהובים. מכונת שיקוף מתקדמת הוצבה בכניסה לשער ובה עברו אוהדי בני יהודה. הפיילוט הצליח ומדובר במכונה שיכולה לעשות את העבודה ולמנוע הכנסת אבוקות ליציעים, אבל הבעיה היא שעלות הצבתה נאמדת בכ-280 אלף דולר.

מעבר לעניין הכלכלי, הבעיה הנוספת היא שמכונה כזו יכולה לבדוק 500 בני אדם בשעה. כלומר, על מנת לטפל בשערים 4-5 ו-10-11 בבלומפילד לדוגמה, צריך להציב בכל צד ארבעה מכונות כאלה. מדובר בעלויות גבוהות מאוד שמישהו יצטרך לקחת על עצמו כדי שאפשר יהיה להתקדם. מההיבט הזה ספק רב אם אפשר יהיה להתחיל בפרויקט העצום הזה, שנמצא בראש סדר העדיפויות של המנהלת והקבוצות הגדולות.

בעיה נוספת, שעליה אפשר כנראה להתגבר, היא שמכונה כזו חייבת להיות במקום מקורה ולעמוד בתנאי מזג אוויר מסוימים על מנת לפעול ב-100 אחוז. המכונה מיוצרת על ידי חברה ישראלית והיא בשימוש בעיקר במעברים ברצועת עזה וביהודה ושומרון.

עלות הפיילוט במשחק בליגה הלאומית הייתה 12 אלף שקל והמימון הגיע ממנהלת הליגות ומההתאחדות לכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully