וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש ניצחה: כך הפועל תל אביב הפכה את היום הטראומתי למאושר

6.3.2023 / 6:30

שיחת המוטיבציה של איינבינדר, ההחלטה של ההנהלה והלב של האוהדים: הכאב והזעם אחרי השריפה בחודורוב דווקא ליכדו את האדומים, והפכו את הערב המר למתוק. סילבס השאיר לעצמו סיכוי לעונה הבאה, לאיוס חזר בגדול, ומתי הקבוצה תחזור למתחם האימונים?

תקציר ניצחונה של הפועל תל אביב 1:3 על בית"ר ירושלים/ספורט1

הפועל תל אביב עברה אתמול (ראשון) יום קשה מאוד שהסתיים עם שמחה גדולה. עם כל הכבוד לעובדי המועדון שמעבירים את מרבית שעות היום במתחם חודורוב או לשחקנים שנתנו הופעה הירואית, הניצחון 1:3 על בית"ר ירושלים בטדי, היה שייך קודם כל לאוהדים. לא שהם שיחקו על הדשא או הכריעו, אבל הרוח והלב של מה שכולם חשו אתמול באה לידי ביטוי על הדשא, אפילו בדברים הקטנים.

עד מוצאי שבת אוהדי הפועל היו מעט מנומנמים לקראת המשחק. קצת יותר מ-1,000 כרטיסים נמכרו, ונראה היה שהאוהדים בעיקר רצו להרוס לבית"ר. הם היו עסוקים יותר באופוריה מדייויד מינצברג וחבורת האמריקאים שלקחו פיקוד. ואז הגיע הבוקר, המתחם השרוף, התמונות והוידאואים שרצו בכל פינה. ההבנה שהשריפה נגרמה בזדון גרמה לרגש להתפרץ אצל כולם. במתחם, ברשתות ובעיקר בלב. זה לא היה כאב רגיל, ולא מדובר על האוהדים שעשויים להגיב בפעולות נקם שרק יפגעו בשם של המועדון, אלא דווקא על הטובים שבאוהדי הפועל. רמת הפגיעה והעלבון שהם הרגישו כתוצאה מהאירוע הייתה יוצאת דופן. התחושה הייתה שבתוך כל הגועל שהם בולעים בעשור האחרון, המתחם הוא קדוש. זה הבית שלהם, המקום בו גם ישנה תוצרת שהם עדיין גאים בה, מחלקת הנוער.

כל החיבור הזה שנשרף מול העיניים, עשה לאנשים כל כך רע שכל מה שהם רצו זה שהקבוצה תחזיר את הכבוד בערב, בכל דרך שהיא. כולם היו מסתפקים בתיקו שהיה הורס לבית"ר את התוכניות להגיע לפלייאוף העליון, בעשרה שחקנים האדומים כבר התפללו לנקודה הזאת, אבל על מה שקרה בסיום הם כבר הפסיקו לפנטז בסביבות הדקה ה-60. הקארמה פשוט הייתה שם עבורם.

עוזר מאמן הפועל תל אביב סלים טועמה חוגג. דני מרון
תיעלו את הזעם להתעלות. הפועל תל אביב חוגגת/דני מרון

עוד בליגת העל

עוד בוואלה!

סילבס: "לא היינו צריכים לשחק". הפועל ת"א עקצה: "העברנו אימונים לטדי"

לכתבה המלאה

אנשי המועדון שהגיעו למתחם חודורוב בשעות הבוקר, הבינו מהר מאוד מחוקרי השריפות והמשטרה שמדובר ככל הנראה בהצתה בזדון. במשטרה דיברו על כמה מוקדים דרכם בוצעה ההצתה ועדכנו את הפועל כי הם כבר החלו בחקירה בנושא והבטיחו כי יגיעו לעבריינים. כבר בשעות הבוקר עודכנו נציגי הקבוצה האמריקאית והאחים מינצברג בשריפה שהתרחשה, אחרי שיחות קצרות כולם הבהירו שהם חזקים וממשיכים כרגיל, מתרכזים במשחק בערב ולא מתכוונים לשדר חולשה בעקבות האירוע.

זה השפיע גם העל הצוות המקצועי והשחקנים. כבר בצהריים החלו בצוות המקצועי להבין כי הם חייבים למנוע מהשחקנים להיכנס למרה שחורה מהסיטואציה. הם ביקשו מהשחקנים הבכירים לדבר עם כולם ונערכו גם שיחות קטנות בטדי לפני האסיפה. דן איינבינדר אסף את כולם ואמר להם: "אנחנו לא בוכים, לא מסכנים ולא באים נחותים בגלל מה שקרה. באים לשחק ולנצח". אחרי ההרחקה של אל ים קנצפולסקי השחקנים נלחצו והביעו חששות גם במהלך ההפסקה. "חששנו מגול מהיר של בית"ר בתחילת החצי השני. זה היה יכול להרוג אותנו, אבל זה לא קרה", אמרו השחקנים. "החזקנו מעמד ולאיוס החזיר אותנו למשחק, כשנכנס. הוא כוכב כדורגל".

איינבינדר הוכיח שהוא תופעה בהפועל. מקפטן בית"ר הוא הפך למנהיג הבלתי מעורער של הפועל תל אביב. הקשר מסיים חוזה בסוף העונה, אך הוא מאלה שבוודאות יקבלו הצעה להמשיך בעונה הבאה. המעורבות בשער הראשון, הבישול בשלישי, 6 שערים, 3 בישולים ומעורבות בעוד 5 שערים נוספים העונה מעמדת הקשר האחורי, מה עוד אפשר לבקש? גם אלן אוז'בולט המשיך את המסורת נגד בית"ר בשנתיים האחרונות, ומצא את הרשת. "יש הרבה מה להגיד על השיפוט, על האדום שהגיע לניקולאסקו ולא הגיע לקנצפולסקי, אבל בערב כזה, נתעסק בלשמוח", אמרו במועדון.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, דן איינבינדר במרכז. דני מרון
המנהיג הבלתי מעורער. איינבינדר והשחקנים חוגגים/דני מרון

גם לחיים סילבס מגיע פירגון. סביר להניח שניק האמונד, הסמכות המקצועית החדשה של האדומים בעידן האמריקאים, יעדיף בקיץ אופציה של מאמן זר שהוא מכיר ומעדיף לעבוד איתו. אבל אם בסופו של דבר יוחלט על מאמן ישראלי, משחקים כמו זה בטדי אתמול או בשבוע הבא נגד מכבי חיפה, הם הסיכוי של סילבס להרוויח את מקומו לעונה הבאה. ייאמר לזכותו של המאמן שבתקופתו, הפועל תל אביב טובה יותר מכל תקופה אחרת בעונה הזאת. אמנם זה לא התבטא באחוזי הצלחה גבוהים, אך עדיין מדובר בקבוצה שקשה לשחק נגדה ועושה חיים קשים לכל יריבה. איתו, הפועל תל אביב היא קבוצה עם כבוד עצמי. כמובן שגם הוא נהנה מקצת מזל. הרוויה איליץ', שסילבס לא רצה לרשום עד הרגע האחרון, כבש את שער היתרון וכמו כל שחקני הפועל, נתן את כל מה שיש לו על המגרש.

מה לגבי מתחם חודורוב? בהפועל תל אביב מעריכים שתוך עשרה ימים של עבודות, הוא לאט לאט יחזור לשימוש. בחלקו ימשיכו להתארגן הבוגרים וחלק מהקבוצות הצעירות, כאשר לחלקו השני לא תתאפשר כניסה עד שיושלם השיפוץ. אתמול כבר החלו בהכנות לשיפוץ השטח שנשרף. זה יכלול אינסטלציה, צבע, קירות גבס חדשים, חשמל ועוד. יחד עם כל הציוד שניזוק, מדובר בשיפוץ המתחם במאות אלפי שקלים במקרה הטוב. בינתיים הקבוצה אולי תעבור לעבוד זמנית במשרדי ההתאחדות ברמת גן, השחקנים יתאמנו בבת ים או כפר שלם, אולי ייאלצו קצת לנדוד עד שיוכלו לחזור לחודורוב. אבל אחרי אתמול, הכל נראה לכולם קטן. השמחה הרבה יותר חזקה מזה. סילבס העניק לשחקנים שני ימי חופש. בדרך כלל כשאוהדי הפועל שומעים על חופש לשחקנים בעונה הזאת הם רותחים, הפעם הם מפרגנים לכל שחקן ושחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully