וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הפסידה 3:0 במשחק הראשון בגמר גביע האתגר בכדורעף

הנציגה הישראלית הראשונה בגמר אירופי נתנה פייט ראוי לאולימפיאקוס במשך שתי מערכות, אך תצטרך נס בגומלין. ניצחון 0:3 או 1:3 ביוון יכפה מערכת זהב

חלום התואר האירופי התרחק הערב (ראשון) משמעותית מידיה של מכבי תל אביב. הדאבליסטית הישראלית עשתה היסטוריה בעצם ההגעה לגמר גביע האתגר, המפעל השלישי בחשיבותו בכדורעף האירופי, וסיפקה חגיגה לאלפי אוהדיה שהגיעו להיכל שלמה, אבל אולימפיאקוס היוונית הייתה גדולה עליה וניצחה 0:3 במערכות (20:25, 23:25, 14:25).

המשמעות היא ששתי מערכות במשחק הגומלין בהיכל השלום והאחווה באתונה, יספיקו לאולימפיאקוס כדי לחגוג זכייה שלישית בתולדותיה במפעל. מכבי תל אביב, לעומת זאת, תצטרך לנצח 0:3 או 1:3 ביוון כדי לכפות מערכת זהב שבה תוכרע זהות מחזיקת גביע האתגר החדשה.

שחקני מכבי תל אביב כדורעף מודים לקהל. אריאל שלום
יצטרכו התעלות של ממש בגומלין. שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל/אריאל שלום

לפני שהמשחק החל, אוהדי מכבי תל אביב ערכו מחווה מרגשת כשהשליכו לפרקט מאות בובות שייתרמו לעמותת "פתחון לב". מדובר בחלק מיוזמה של אחים לסמל ואגודת מכבי לזכרו של ירון פיקהולץ, חייל צה"ל שנהרג בפעילות מבצעית.

אוהדי מכבי תל אביב כדורעף זורקים בובות למגרש. אריאל שלום
מחווה ראויה. אוהדי מכבי תל אביב עם הבובות שייתרמו לעמותת "פתחון לב"/אריאל שלום

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 20:25 לאולימפיאקוס

המשחק נפתח עם הגשה רעה של היוונים, שאולי הושפעו מהאווירה החמה. ארתורו איגלסיאס ואלכסנדר סאפונוב העלו את מכבי תל אביב ל-2:3, אבל אולימפיאקוס נכנסה בהדרגה לעניינים בזכות חסימות טובות שהעניקו לה יתרון קל, עליו שמרה בנקודות הבאות. טונצ'ק שטרן סידר לאולימפיאקוס 13:15, אבל הגיש לא טוב לאחר מכן ואפשר לצהובים לחזור חדים מפסק הזמן ולהפוך ל-15:17 בזכות קווין פוייר. אלא שגם אולימפיאקוס הגיבה עם פסק זמן והפכה ל-19:21 בניצוחו של סלבדור הידאלגו אוליבה הקובני, שהמשיך לשלוט ליד הרשת והגדיל ל-20:24, בדרך להבטחת המערכה הראשונה. שמונה מהנקודות של מכבי תל אביב במערכה הזו, היו מטעויות של היריבה.

אלכסנדר סאפונוב שחקן מכבי תל אביב כדורעף. אריאל שלום
היתרון אבד. אלכסנדר סאפונוב/אריאל שלום
ארתורו איגלסיאס שחקן מכבי תל אביב כדורעף מול גוסטבו בונאטו שחקן אולימפיאקוס. אריאל שלום
קיר של 2.15 מטר. ארתורו איגלסיאס נחסם על ידי גוסטבו בונאטו/אריאל שלום

מערכה שנייה: 23:25 לאולימפיאקוס

אולימפיאקוס המשיכה בתנופה ועלתה ל-1:4 עם כמה נקודות קלות, אבל סלבה בצ'קלה וסאפונוב חסמו, פוייר הנחית והצהובים השוו ל-5:5. אלא שכאן נכנס לפעולה גוסטבו בונאטו, הברזילאי הענק של האורחת (2.15 מטר) שחסם וסייע לקבוצתו לצבור תנופה מחודשת, בדרך ליתרון 6:10 ששלח את הצהובים לפסק זמן. גל גלילי אכן בלם את המומנטום היווני, הקהל התעורר ובצ'קלה עם שתי חסימות נהדרות ואיתו גם פוייר הפכו ל-11:12. הידאלגו שוב העלה הילוך ונתן לאולימפיאקוס 13:15, לפני שפוייר וג'אנלוקה גראסו בהנחתה יפה השוו. גראסו נעזר בבצ'קלה ומכבי תל אביב עלתה ל-18:20, אבל גם הפעם היוונים ידעו להגיב. הם כבר עלו ל-20:23, אבל הצהובים ערערו על נקודה בטענה לנגיעה של שחקן אורח שהוכחה כנכונה, הנקודה חזרה אליהם ולאחר מכן קבעו 22:22.

קווין פוייר שחקן מכבי תל אביב כדורעף. אריאל שלום
שינה מומנטום. קווין פוייר/אריאל שלום
סלבדור הידאלגו אוליבה שחקן אולימפיאקוס. אריאל שלום
הכוכב של אולימפיאקוס. סלבדור הידאלגו אוליבה/אריאל שלום

מערכה שלישית: 14:25 לאולימפיאקוס

גם הפעם אולימפיאקוס הייתה זו שהכתיבה את הטון בפתיחת המערכה, עם שלוש נקודות מהירות של הידאלגו בהגשות. בצ'קלה הכניס גם את מכבי תל אביב למערכה, אבל איכות ההגשות של חבריו ירדה משמעותית והאורחת הוסיפה לעצמה נקודות קלות והגדילה ל-5:10. שטרן והידאלגו העלו את היתרון לשבע נקודות, כשמנגד בצ'קלה ולאחר מכן איגלסיאס בנקודה יפה צימקו מעט, אבל לא מעבר. השליטה היוונית הייתה ברורה, והסתיימה עם 14:25 קליל במערכה השלישית.

שחקני אולימפיאקוס כדורעף. אריאל שלום
בדרך לעוד תואר. שחקני אולימפיאקוס חוגגים/אריאל שלום
אוהדי מכבי תל אביב כדורעף. אריאל שלום
סיפקו אווירה חמה. אוהדי מכבי תל אביב/אריאל שלום

למכבי תל אביב: אלכסנדר סאפונוב 13 נקודות, קווין פוייר 8, סלבה בצ'קלה 7, ג'אנלוקה גראסו 6, גנאדי סוקולוב 4, ארתורו איגלסיאס 2, סמואל בורגי 1.

בלטו באולימפיאקוס: טונצ'ק שטרן 19 נקודות, סלבדור הידאלגו אוליבה 15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully