וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 6 הוא מספר אחת? גאבי מתייצב בקלאסיקו עם המספר החדש

2.3.2023 / 14:00

אחרי שבית המשפט אילץ את הליגה לאשר את חוזהו החדש, הכוכב הצעיר של ברצלונה ירש את החולצה של צ'אבי והציפיות בהתאם. הוא זהר מול ריאל מדריד בדרך לזכייה בתואר הראשון שלו, אבל מה יעשה הערב בחצי הגמר בברנבאו ללא פדרי ולבנדובסקי? (22:00, ספורט1)

תקציר גמר הסופרקופה: ריאל מדריד - ברצלונה 3:1/ספורט1

מבחינת הסטטיסטיקה, המפגש מול ריאל מדריד בקלאסיקו בגמר הסופר-קופה בינואר היה משחקו הטוב ביותר בקריירה של גאבי. הוא היה חתום על רוב המהלכים המצוינים של בלאוגרנה מעמדה שמוגדרת כסוג של קיצוני שמאלי מדומה, וסיפק את הנגיעות הקריטיות בדרך לכל השערים בניצחון 1:3.

זה התחיל בדקה ה-33 כאשר הכניע את טיבו קורטואה והבקיע את שערו הראשון העונה. רוברט לבנדובסקי סידר לו את הבישול, וגאבי החזיר אסיסט לחלוץ הפולני על סף השריקה להפסקה במסירה מושלמת מהאגף. בדקה ה-69 הובטחה סופית הזכיה בתואר הראשון בקדנציה של צ'אבי, שהוא כמובן גם התואר הראשון של גאבי, כאשר הכוכב בן ה-18 העביר מסירה פנטסטית גם לפדרי שקבע 0:3 מול שער ריק. החגיגה לא ידעה גבול, ורבים יצאו מגדרם כדי להלל את הנער שמשחק כאילו היה אחד הוותיקים בקבוצה.

גאבי, קשר ברצלונה. Yasser Bakhsh, GettyImages
הגמר מול ריאל בסעודיה היה משחקו הטוב בקריירה. גבי חוגג תואר ראשון/GettyImages, Yasser Bakhsh

"גאבי נותן את הלב ואת הנשמה ומוביל את החברים אחריו", החמיא צ'אבי, "הוא נולד עם כישורי מנהיגות. הוא משדר תעוזה ותשוקה כשהוא משחק כדורגל וכיף לראות אותו על המגרש. הוא מיוחד ולא אפסיק לשבח אותו אף פעם. אני מקווה שהוא לא ייעצר, כי אין לפוטנציאל שלו גבולות".

"הוא חיה תחרותית", התפייט סרג'יו בוסקטס, "בגילו, שחקנים נמצאים בדרך כלל במילואים או בנוער, אבל הוא נותן הצגות בקבוצה הראשונה. הוא צריך להמשיך להקשיב וללמוד, ואז יש לקוות שהוא יגדיר עידן שלם בברצלונה".

העניין הוא שכדי להגדיר עידן בברצלונה, צריך להישאר במועדון - והסוגיה הזו היתה עדיין תלויה באוויר כאשר השחקנים הניפו את הגביע בסעודיה. כשפרץ להרכב בתחילת העונה שעברה והצית את הדמיון, היה גאבי רק בן 17, עם חוזה נמוך של שחקן אקדמיה אשר היה אמור לפוג בקיץ 2023. תוך שבועות ספורים היה ברור להנהלת המועדון שהם מוכרחים להחתימו על חוזה חדש וארוך טווח, ולפי התקנון ניתן היה לעשות זאת רק כאשר השחקן מגיע לגיל 18 - זה קרה באוגוסט האחרון.

לפני כן, התנהל משא ומתן מסורבל ולא טריוויאלי, עם חילוקי דעות משמעותיים בכל הקשור לשכרו ולמעמדו של הקשר במערכת. הנשיא ז'ואן לאפורטה אף האשים פומבית בתקשורת את הסוכן איבן דה לה פניה בהעלאת דרישות לא סבירות. בשלב מסוים, היה סיכוי שהעסק יתפוצץ, אבל תמיד היה ברור שהמטרה המשותפת של הצדדים זהה. גאבי השתוקק להישאר בקבוצה בה יש לו עתיד מזהיר ולא רצה לנסות את מזלו כבר עכשיו בהרפתקה במחוזות אחרים. לכן, בספטמבר נחתם החוזה המיוחל עד 2026, עם סעיף שחרור בגובה מיליארד יורו, אלא שאז נתקלה ברצלונה במכשול חדש - הליגה הספרדית סירבה לאשר את המסמך כי הוא גרם לחריגה מתקרת השכר הכללית המותרת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גאבי, קשר ברצלונה. רויטרס
חוזה חדש, מספר חדש. גאבי/רויטרס

כאשר עובר שחקן אקדמיה לסגל הראשון, הוא מוגדר טכנית כרכש חדש. לפיכך, מבחינת תקנות הליגה, גאבי לא האריך את החוזה, אלא חתם על חוזה חדש כשחקן חדש בברצלונה - עד כמה שזה נשמע מוזר למתבונן מהצד. בשל הבעיות המוכרות של בארסה עם חוזי עתק שהוענקו על ידי ההנהלה הקודמת בראשות ג'וזפ מריה ברתומאו, היא היתה רחוקה מאיזון לקראת עונת 2023/24 ולכן פסלה הליגה את החתמתו של גאבי שהיתה אמורה לפי התוכניות להיכנס לתוקף בחלון ההעברות בינואר.

עבור המועדון, הפסילה הזו היתה קטסטרופלית, כי בהיעדר אישור חוזה חדש היה גאבי הופך לשחקן חופשי בקיץ הקרוב. אולי הוא לא היה ממהר לעזוב בכל מקרה, אבל תסריטים רבים היו מתאפשרים כאשר אחד הכשרונות הבולטים בעולם היה ניתן להחתמה כשחקן חופשי בגיל 18. על מנת למנוע את האסון האפשרי, הוגשה בסתר (כן, בסתר - דברים מוזרים מאוד יכולים לקרות בספרד) תביעה לבית המשפט בקטלוניה נגד החלטת הליגה, וממש על סף סגירת חלון ההעברות פורסמה במפתיע הפסיקה לפיה ברצלונה צדקה בדרישתה. הנהלת הליגה הבטיחה לערער, אבל בינתיים היא היתה מחוייבת לרשום את גאבי כשחקן חדש - ובמסגרת "הרכישה" הזו הוא אף קיבל מספר חולצה מחדש.

לשחקני האקדמיה שמשותפים בסגל הראשון מותר לקבל מספר 25 ומעלה, וגאבי היה 30. כעת, כשחקן בוגר מהשורה, התכבד היהלום הצעיר לרשת את מספר 6 שהיה מזוהה במשך שנים ארוכות מאוד עם צ'אבי. כידוע, מספר 8 של אנדרס אינייסטה שייך כיום לפדרי, וכך הושלמה העברת הלפיד הסמלית. צ'אבי ואינייסטה היו צמד הקשרים הכי גדול בתולדות בארסה, ועכשיו תור הדור הצעיר לרשת אותם, לנסות להיות כמוהם, ואולי אפילו לנסות להתעלות עליהם אם הדבר בכלל אפשרי. מבחינת גאבי, הציפיות האלה לא מהוות סכנה. הביטחון העצמי שלו תמיד היה גבוה במיוחד, אבל הוא לא מאבד את הקשר עם המציאות. השאפתנות והחוצפה החיובית הן התכונות שמאפשרות לו להביא את כישוריו לידי ביטוי.

עובדה, כי כבר במשחק הביתי הראשון עם 6 על הגב, כבש גאבי את שער הבכורה העונה בליגה, בניצחון 0:3 על סביליה. הוא הגיח לרחבה בתזמון מושלם כדי לפגוש את המסירה של ראפיניה מול רשת חשופה וגילגל את הכדור פנימה ברגלו השמאלית. זה מעניין, כי גם את השער בקלאסיקו כבש גאבי בשמאל. גם את שני הבישולים מול ריאל מדריד הוא סידר בשמאל. באופן כללי, כאשר מציב אותו צ'אבי באגף השמאלי, הוא מטפל בכדור בדרך כלל בשמאל - וזה עשוי להטעות כי הוא בעצם ימני.

גאבי שחקן ברצלונה בין פדריקו ואלוורדה, אדר מיליטאו שחקני ריאל מדריד. FAYEZ NURELDINE/AFP, GettyImages
קלאסיקו ראשון בברנבאו עםן המספר 6 על הגב. גאבי/GettyImages, FAYEZ NURELDINE/AFP

יש שחקנים נדירים שאין להם רגל מועדפת, כמו עוסמאן דמבלה או פליפה אנדרסון, הכוכב הברזילאי של לאציו - הם פשוט התברכו בכך. לעומת זאת, היכולת של גאבי להשתמש בשמאל באופן קרוב לשלמות היא תוצאה של אימונים. כעת באמת אין הבדל מבחינתו, והוא שולט ברמה זהה בשתי הרגליים, מה שהופך אותו לשחקן הרבה יותר מסוכן והרבה פחות צפוי. גם לואיס אנריקה, שעבד בברצלונה כאשר גאבי הגיע לשורותיה מבטיס כילד בן 11, יודע להעריך את התכונה הזו. "הוא שחקן ממש יוצא דופן, ואנשים עוד לא יודעים להעריך אותו כמו שצריך. הוא מצוין בהתקפה עם שתי הרגליים, הוא חזק מאוד פיזית, והוא יבקיע הרבה שערים. אתם עוד תראו", אמר המאמן הלאומי של ספרד דאז, אחרי שהפך את גאבי לבאנקר אולטימטיבי בהרכב.

גם כוחו הפיזי של גאבי באמת לא מקבל את תשומת הלב הראויה. הוא לא מתעייף ויש לו ניתור פנומנלי - לא במקרה הוא כבש לפני שנה בנגיחה מול הבלמים החסונים של אתלטיקו מדריד. זו תכונה שהיתה חסרה לצ'אבי ולאינייסטה והיא מבדלת את גאבי באופן מובהק מקודמיו. הוא אמנם היורש, אבל שונה מהם ועשוי להתפתח בכיוונים אחרים. הוא כותב את ההיסטוריה שלו בעצמו, והעזרה של צ'אבי על הקווים עשויה לעזור לו בכך. הערב, בקלאסיקו הגדול בחצי גמר הגביע נגד ריאל מדריד (22:00, ספורט1), המאמן רוצה שגאבי יכתוב פרק חדש ומפואר - לא פחות מאשר בסופרקופה.

הערב, הוא יהיה מרכזי עוד יותר, ללא לבנדובסקי ופדרי הפצועים. הערב יהיה גם קלאסיקו ראשון עבורו בהרכב בסנטיאגו ברנבאו. בניצחון 0:4 בעונה שעברה הוא נכנס רק כמחליף מאוחר, כך היה גם בהפסד 3:1 בליגה באוקטובר. הפעם, הוא אמור להיות הגיבור הראשי מדקות הפתיחה, ואם זה לא מספיק - זה גם קלאסיקו ראשון מבחינתו עם המספר 6 על גבו.

זה מעמד מחייב מכל הבחינות, אבל האם הוא באמת ילך לפי התוכניות? ברצלונה הודחה מהליגה האירופית אחרי הפסד למנצ'סטר יונייטד בגומלין ממנו נעדר גאבי בגלל השעיה, והפסידה גם בליגה לאלמריה ביום ראשון כאשר גאבי ספג כרטיס צהוב חמישי וכעת יושעה מהקרב מול ולנסיה במחזור הקרוב. זה גם היבט של לוחמנות וחוצפה, ואולי היה דרוש שיפור מסוים, אבל הוא יפגע באופיו של הנער המיוחד - ואת זה אוהדי ברצלונה לא היו רוצים לראות בשום אופן. הם משתוקקים לראות אותו כמו שהוא, מתעלה במעמדים החשובים ביותר - קל וחומר בקלאסיקו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully