וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'יסט פונטיין, שיאן השערים במונדיאל אחד, הלך לעולמו בגיל 89

מת החלוץ והמאמן לשעבר של נבחרת צרפת, שכבש 13 שערים בשבדיה 1958. כיכב בניס ובריימס, והדריך בין היתר את פריז סן ז'רמן

קבלת הפנים של נבחרת צרפת בפריז/רויטרס

הכדורגל העולמי בכלל והצרפתי בפרט נפרדו היום (רביעי) מאחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה. ז'יסט פונטיין, חלוץ נבחרת צרפת לשעבר, הלך לעולמו בגיל 89. פונטיין מפורסם בעיקר בזכות שיא שקשה להאמין שיישבר אי פעם: 13 שערים במונדיאל אחד. ציון הדרך ההיסטורי נקבע בשישה משחקים בגביע העולם בשבדיה ב-1958. בסך הכל הוא החזיק במאזן מרשים של 30 שערים ב-21 הופעות במדי הטריקולור.

פונטיין, שנולד במרקש שבמרוקו לאב צרפתי ואם ספרדייה, גדל בקזבלן והחל את קריירת הכדורגל שלו בקבוצה המקומית. לאחר 62 כיבושים ב-48 הופעות, החלוץ עבר לניס ובמדיה העביר שלוש עונות שכללו 42 שערים ב-69 משחקים, אליפות אחת וגביע אחד. הקבוצה הבאה, האחרונה שלו בקריירה, הייתה זו שעמה הוא הכי מזוהה: במדי ריימס הבקיע פונטיין 122 שערים ב-131 הופעות, וחגג שלוש אליפויות לצד גביע אחד, כאשר העונה שקדמה למונדיאל בו קבע את שיאו המרשים הסתיימה בזכייה בדאבל בצרפת.

ז'יסט פונטיין, חלוץ נבחרת צרפת לשעבר. Keystone, GettyImages
השיא האדיר שלו מחזיק עד היום. ז'יסט פונטיין ב-1958/GettyImages, Keystone

ב-1967, חמש שנים לאחר שפרש ממשחק פעיל, החל פונטיין בקריירת אימון, על הקווים של נבחרת צרפת. בהמשך הוא הדריך את לושון, פריז סן ז'רמן, טולוז ונבחרת מרוקו, שהייתה תחנתו האחרונה כמאמן. פונטיין חתום על עלייתה של פ.ס.ז' לליגה הראשונה בצרפת, כשמאז היא לא ירדה עוד לליגת המשנה.

ב-2004, במסגרת ציון 100 שנים להקמת פיפ"א, פונטיין נכלל ברשימת "100 הכדורגלנים החיים הטובים בעולם". שנה לפני כן, ההתאחדות הצרפתית הכתירה אותו לשחקן המקומי הטוב ביותר ב-50 השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully