וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודף אחרי סטטיסטיקות כמו ווסטברוק? יוקיץ' חגג ועקץ: "מגוחך"

כוכב דנבר הגיע ל-100 טריפל דאבלים בקריירה והגיב בעוקצנות לפרשנים שטענו שהוא כופה את המספרים. המאזן של הנאגטס מוכיח: אין באמת בסיס להשוואה

ניקולה יוקיץ' הופך לאט לאט למלך הטריפל דאבלים החדש של ה-NBA, והתגובות בליגה חלוקות. הסרבי הגיע הלילה (בין שלישי לרביעי) ל-100 טריפל דאבלים בקריירה עם 14 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים בניצחון 112:133 על יוסטון, במה שהיה הטריפל דאבל ה-15 שלו ב-20 המשחקים האחרונים.

למרות שיוקיץ' נתפס כמי שמתייחס באדישות לתרבות הספורט האמריקאי שמקדשת מספרים, עדיין יש מי שמאשים אותו ברדיפה אחרי סטטיסטיקות. שחקן העבר קנדריק פרקינס, כיום פרשן ESPN, העלה אתמול את הטענה לפיה יוקיץ' משקיע מאמץ מיוחד כדי להגיע למספרים "עגולים" מדי משחק, כדי לסיים את העונה עם ממוצעי טריפל דאבל ולהגדיל את סיכוייו לזכות בתואר ה-MVP של העונה הרגילה שנה שלישית ברציפות. "אנשים האשימו בזמנו את ראסל ווסטברוק ברדיפה אחרי סטטיסטיקות, ויוקיץ' עושה אותו דבר. בכל פעם שחסר לו אסיסט, הוא מתחיל למסור יותר", אמר פרקינס.

אחרי המשחק הלילה, יוקיץ' סיפק תשובה קצרה וחדה. "100 טריפל דאבלים זה לא רע עבור שחקן שרודף אחרי הסטטיסטיקה שלו", אמר בסרקזם בהתייחס לאמירות של פרקינס. שחקני עבר כמו ג'מאל קרופורד וג'יי ג'יי רדיק התעקשו שהם לא מאמינים שיוקיץ' רודף אחרי המספרים, וגם העיתונאי ביל סימונס צייץ: "יוקיץ' הוא השחקן שהכי פחות רודף אחרי סטטיסטיקות מאז טים דאנקן וסטיב נאש. אני באמת מאמין שאין לו מושג מה המספרים שלו במהלך משחקים, ושלא אכפת לו מזה".

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. רויטרס
באמת אדיש לסטטיסטיקות? יוקיץ'/רויטרס

בשורה התחתונה, המספרים מדברים בעד עצמם. ווסטברוק הואשם בכך שניסה להגיע לטריפל דאבלים בכל מחיר, גם אם זה לא בהכרח פעל לטובת הקבוצה. למעשה, הקבוצות שלו ניצחו רק ב-73% מהמשחקים בהם הוא סיים עם טריפל דאבל. הנתונים של יוקיץ' מוכיחים בצורה חד משמעית שהמספרים שלו מסייעים לקבוצה. ב-24 הפעמים האחרונות שהסרבי רשם טריפל דאבל, הנאגטס ניצחו. בעונה שעברה דנבר ניצחה 28 משחקים רצופים בהם יוקיץ' הגיע לטריפל דאבל.

"הוא איש מיוחד שלא מעוניין לקבל את תשומת הלב או הקרדיט", אמר מאמן הנאגטס מייק מאלון שהעניק לו במתנה את כדור המשחק בסיום. "הוא פשוט רוצה לעלות למגרש, לעשות את הדברים הרגילים שלו ולעזור לקבוצה שלו לזכות באליפות ראשונה".

יוקיץ' אמר: "אני אוהב מאוד את איך שאנחנו משחקים, אבל כל ההישגים שלי, כל התארים, כל הסטטיסטיקות האלה - אני לא רוצה לומר שהן קורות באופן טבעי, אבל אני פשוט לא רודף אחריהן. נחמד להגיע ל-100 טריפל דאבלים. אני מניח שבסוף הקריירה, כשאביט לאחור, יהיה נחמד להיזכר ברגעים כאלה".

שיאני הטריפל דאבל ב-NBA

1. ראסל ווסטברוק - 198
2. אוסקר רוברטסון - 181
3. מג'יק ג'ונסון - 138
4. ג'ייסון קיד - 107
5. לברון ג'יימס - 106
6. ניקולה יוקיץ' - 100

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully