וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזכות הרבה ביטחון אפשר לעבור כל משוכה"

לינוי אשרם, אסתר רוט שחמורוב וסילבי ז'אן יגיעו ביום שלישי להדר יוסף כדי להשתתף במפגש השראה עם כשלושים נערות בנות 12 במסגרת פרויקט משותף של עמותת שוות ומותג אולוויז: "החלום שלי להשפיע על נערות להאמין בעצמן"

לינוי אשרם. ראובן קסטרו
באמונה שלמה. לינוי אשרם/ראובן קסטרו

מחקרים עולמיים וגם סקר ישראלי מ-2019, מצביעים כי במהלך גיל ההתבגרות חוות נערות ירידה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות להצלחה. כפי שעולה מאירוע חגיגי שייערך מחר בתל אביב, מדובר בגיל מאתגר, בין אם אתן עתידות להיות קפטנית נבחרת ישראל, חתנית פרס ישראל או זוכה במדליית זהב אולימפית.

לינוי אשרם, אסתר רוט שחמורוב וסילבי ז'אן יגיעו להדר יוסף, הסטודיו בו לינוי התאמנה כשהיתה בדיוק בגיל הזה, להשתתף במפגש השראה עם כשלושים נערות בנות 12. המטרה: להעצים את הנערות ולהראות להן איך גם הן התמודדו עם חששות, פחדים ואתגרים ואיך, בזכות הרבה ביטחון עצמי ואמונה בעצמן, הן הצליחו לעבור כל משוכה, לכבוש כל שער ולצלוח כל אתגר בדרך למקום הראשון על הפודיום.

"אין ספק שמדובר בפעילות מאוד מרגשת עבורי כל כך חשוב לי לספר לנערות איך אני הייתי בגילן, עד כמה אני יודעת מה זה להרגיש חסרת ביטחון עצמי והתחושה הזאת שלא מאמינים בך", מסבירה אשרם על האירוע. "חשוב לי להסתכל להן בעיניים ולהגיד להן שאני מאמינה בהן, ושאני יודעת שאם הן יאמינו בעצמן אין שום חלום שעומד בדרכן".

"אם אנחנו לא מנסות, איך נתקדם?"

המפגש הוא חלק מפרויקט האקדמיה לביטחון עצמי של עמותת שוות ומותג אולוויז, אשר הוקם במטרה לחזק ולבנות את הביטחון העצמי בקרב נערות בגילאי 12-13 ומתן השראה לחלומות גדולים והגשמתם. במסגרת הפרויקט, אותו מובילה אשרם כשגרירת אולוויז בישראל, עורכות הנערות מפגשים עם נשים מעוררות השראה ומובילות פרוייקטים חברתיים שבחרו על פי ראיית עולמן.

לצדה של אשרם ישבו שתי ספורטאיות פורצות דרך נוספות: אסתר רוט שחמורוב, שלא העזה לחלום שיש לה יכולות ריצה ולימים שברה שיאים בישראל, וסילבי ז'אן, שרבים לעגו לה על רצונה לשחק כדורגל והיא נחשבת עד היום לכדורגלנית הישראלית הטובה ביותר בכל הזמנים על למעלה מ-1000 שערים. את המפגש, מספרים אנשי שוות ואולוויז, הם עורכים דווקא היום, שבוע לפני יום האישה, מתוך אמונה שאם רוצים לצמצם פערים בין נשים וגברים, יש התחיל בגיל בו הם נוצרים: מחקרים עולמיים מצביעים כי נערות חוות ירידה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות להצלחה כבר בגיל 12.

"הרבה מזה מתחיל בגלל ייחוס כישלון והצלחה", מסבירה שי אלוק, סמנכ"לית עמותת שוות. "נערה שקיבלה ציון גרוע במבחן בחשבון, תאשים את עצמה, ונער יאשים גורמים חיצוניים. הנטייה הזו, יחד עם העובדה שאנחנו (נערות ונשים) זוכרות כישלון לאורך זמן רב יותר, גורמת לנערות לקחת פחות סיכונים, ללכת על בטוח, ופשוט להימנע מלעשות דברים שהן לא בטוח יצליחו בהם. ואם אנחנו לא מנסות, איך נתקדם?".

במהלך האירוע הנערות יקשיבו לסיפוריהן של הספורטאיות, יספרו בתורן על הקשיים שלהן והתייעצו עמן על החלטות חשובות מולן הן ניצבות. "החלום שלי להשפיע על נערות להאמין בעצמן", מסכמת אשרם. "אם הבנות ייקחו ממני משהו אחד, שזה יהיה החשיבות להאמין בעצמן ולהקיף עצמן רק באנשים שמסתכלים עליהן באהבה. ככה מובילים שינוי. באמונה שלמה, אולוויז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully