וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנמיכים ציפיות אחרי הכישלון: נבחרת ישראל חושבת על הקמפיין הבא

27.2.2023 / 12:00

ללא מאמן קבוע, ללא מתאזרח, עם רצף הפסדים ארוך ותחושת פספוס, הנבחרת תחתום בסלובניה את ההופעה הכי חלש שלה בעידן החלונות. המטרה הבאה: מינוי מאמן והכנת תוכנית עבודה למוקדמות טורניר הקדם אולימפי

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 27.2/ספורט1

לפני קצת פחות משמונה חודשים יצאה נבחרת ישראל ללובלין שבפולין למשחק חשוב במסגרת מוקדמות גביע העולם. אחרי שבחלון שלפני כן הפסידה הנבחרת פעמיים לגרמניה, היה ברור שהיא חייבת לנצח את הפולנים, שכבר היו אז במצב נורא בתמונת העלייה, כדי לשמור על סיכוי טוב להעפיל לטורניר עצמו לראשונה מאז 1986.

המשחק ההוא זכור בשל הטענות המוצדקות של אנשי הנבחרת על התנאים הנוראיים, החום הבלתי נסבל וההפסד הדרמטי שלמעשה העלה את ישראל עם סיכוי נמוך לשלב השני. שלושה ימים לאחר מכן עוד הביסו הכחולים-לבנים את אסטוניה, במה שהייתה שירת הברבור בקמפיין שיגיע הערב (שני, 19:00) לסיומו נגד סלובניה בקופר, בתקווה לקטוע רצף של חמישה הפסדים במפעל, ושישה בכל המסגרות ביחד עם אליפות אירופה המאכזבת שבאה לפניו.

תומר גינת, נבחרת ישראל. דני מרון
אחד מהשניים ששיחקו בכל משחק בקמפיין הכושל. תומר גינת/דני מרון

הקמפיין שעומד להסתיים הוא השלישי של נבחרת ישראל בשיטת החלונות. הראשון, במוקדמות גביע העולם 2019, היה לא רע. ישראל שמרה על סיכוי עד לחלון האחרון, אבל לא העפילה. השני, בזמן הקורונה, הסתיים עם עלייה קלה ליורובאסקט ועם הרבה ציפיות לקראת הקמפיין הנוכחי, שנגמר במפח נפש.

באיגוד הכדורסל הגדירו את הקמפיין הזה כפספוס. לפחות בארבעה משחקים - גרמניה, פולין ושבדיה בחוץ, והמשחק האחרון נגד פינלנד בבית, הנבחרת הייתה בעמדת ניצחון ושמטה אותו. גם נגד פינלנד בחוץ היינו קרובים. אם היינו יודעים לקחת את המשחקים הצמודים הללו, אולי היה סיכוי לשחק בספטמבר בטורניר ביפן, הפיליפינים ואינדונזיה. בסופו של דבר הנבחרת עומדת על שלושה ניצחונות מ-11 משחקים - ניצחונות ביתיים על פולין ואסטוניה וניצחון חוץ באסטוניה.

מתוך 11 משחקים, עשרה היו עם גיא גודס ועוד אחד עם נדב זילברשטיין שזוכה להרבה כבוד ושבחים על תפקודו בתקופה האחרונה בסיטואציה הלא פשוטה שנוצרה. תומר גינת ונמרוד לוי היו היחידים ששיחקו בכל המשחקים, רפי מנקו שיחק ב-10 עד החלון הנוכחי, עידן זלמנסון ישחק היום במשחק העשירי. הליגיונר הבכיר היה ים מדר עם 8 הופעות ותמיר בלאט שיחק 5 משחקים, כמו גם רומן סורקין וגל מקל שפרש, ליובל זוסמן היו רק 4 משחקים ולדני אבדיה היו 2. רק בחמישה משחקים מ-12 הופיעה הנבחרת עם מתאזרח - ארבעה משחקים עם ג'ון דיברתולומאו ועוד משחק אחד עם מקס היידיגר, שבמשחק נוסף היה רשום אך לא שיחק. לא מספרים שמישהו ירצה לזכור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאמן הפועל אילת אריאל בית הלחמי. לירון מולדובן
כרגע, הוא האופציה הבכירה למשרת המאמן. אריאל בית הלחמי/לירון מולדובן

הפעם הבאה ששחקני הנבחרת יתכנסו אחרי המשחק הקרוב תהיה באמצע יולי לפתיחת קמפיין מוקדמות הטורניר הקדם-אולימפי. נכון לעכשיו יודעים בישראל רק את הפורמט. אפילו תאריך ההגרלה של המשחקים שייערכו באוגוסט, כמו גם תאריך ההגרלה של מוקדמות היורובאסקט, לא פורסמו.

16 קבוצות, ה-12 שלא עלו לאליפות העולם משלב הבתים השני באירופה, ביחד עם קפריסין, פולין, צפון מקדוניה ופורטוגל, ישחקו בשני אזורים על שני כרטיסים לטורניר הקדם אולימפי שייערך בתחילת הקיץ הבא. ישראל תשובץ ביחד עם עוד שבע נבחרות לאזור אחד, כשכל אזור יחולק לשני בתים בני ארבע נבחרות. המדורגות ראשונות בבתים יעלו למשחקי הנוקאאוט על הכרטיסים לטורניר הקדם-אולימפי.

המטרה העיקרית של איגוד הכדורסל בשלב הזה הוא מינוי מאמן לנבחרת. אחרי שפאבלו לאסו השיב בשלילה, באיגוד יתכנסו בתקופה הקרובה כדי להחליט על זהות המאמן. אריאל בית הלחמי הוא האופציה הבכירה, אך באיגוד בוחנים אפשרויות נוספות. בכל מקרה ההחלטה תתקבל בקרוב, כשהמטרה היא לבנות במיידי תוכנית עבודה לקראת הקיץ הקרוב, לקבל החלטה על זהות המתאזרח ולשוחח עם השחקנים שמשחקים בקבוצות היורוליג ועם דני אבדיה. המטרה תהיה לבנות את הסגל החזק ביותר לקראת הטורניר הקרוב.

דני אבדיה נבחרת ישראל מאוכזב. קובי אליהו
גם שיחה עם דני אבדיה מתוכננת/קובי אליהו

ביורובאסקט האחרון כיוונו בנבחרת למקום הגבוה ביותר. אחרי סטירת הלחי בדמות הדחה בסיבוב המוקדם, הנמכת ציפיות צפויה. בנבחרת, גם בצוות וגם בסביבת השחקנים, מודים שנכון לעכשיו לא ברור בכלל כיצד ייראו בעוד שנתיים בטורניר הגדול הבא אליו מכוונים, כששחקנים מוכשרים כמו נועם יעקב ובן שרף מתדפקים על שערי הנבחרת והראשון כבר משחק בשורותיה.

"המטרה הריאלית הבאה תהיה לעלות ליורובאסקט", הודה אחד השחקנים בסוף השבוע, "אם יהיה מזל ונשחק כמו בפעם הקודמת בבית ללא מארחת, עולות שלוש נבחרות מתוך ארבע והסיטואציה תהיה סבירה. לגבי הטורניר שבקיץ אנחנו לא יודעים באמת עם מה אנחנו מתמודדים, אז קשה להעריך מה הסיכוי שלנו שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully