וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיבור בין דונצ'יץ' לאירווינג לא עובד? מאמן דאלאס ביקר: "חייבים להתבגר"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 10:48

דאלאס מתוסכלת אחרי שאיבדה יתרון 27 והפסידה ללייקרס, ג'ייסון קיד רמז שדונצ'יץ' איבד את השליטה על המשחק בגלל התעסקות עם השופטים. בלייקרס מרוצים מהמהפך: "לא ויתרנו לרגע"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 27.2/ספורט1

לוס אנג'לס לייקרס בדרך הנכונה. אנתוני דייויס קלע 30 נקודות וקלט 15 ריבאונדים, לברון ג'יימס קלע 26 נקודות, והלייקרס גברו הלילה 108:111 על דאלאס אחרי שחזרו מפיגור 27 (!) נקודות באמצע הרבע השני. בנוסף לקאמבק, הלייקרס הראו אופי ברבע האחרון, שהיו בו 13 שינויי הובלה, בדרך לניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים. זה הקאמבק הכי גדול של המועדון ב-21 השנים האחרונות, מאז המשחק שבו פיגרו ב-27 בתחילת הרבע הרביעי מול אותם מאבריקס, בטרם עשו מהפך של 30 נקודות בדרך ל-103:105 בדצמבר 2002.

"החבר'ה לא ויתרו לרגע אחד", אמר בסיום המאמן הגאה דארווין האם, "היה להם על הפנים מבט מתוסכל, אבל זו לא הייתה תבוסתנות. כולם פשוט רצו להישאר במשחק". לברון ג'יימס נפצע בקרסולו במהלך המשחק, אבל המשיך לשחק למרות הפציעה והכאבים. "לא הייתה לי שום כוונה לרדת לחדר ההלבשה ולא לסיים את המשחק הזה", אמר לברון, שייבדק בימים הקרובים, "הבנתי את החשיבות של המשחק, ועם המומנטום שהיה לנו, ידעתי שחשוב לנצח במשחק שבו פיגרנו ככה".

לברון ג'יימס מול קיירי אירווינג, לוס אנג'לס לייקרס מול דאלאס מאבריקס. Ron Jenkins, GettyImages
לברון ג'יימס מול קיירי אירווינג, לוס אנג'לס לייקרס מול דאלאס מאבריקס/GettyImages, Ron Jenkins

מנגד, מאמן דאלאס ג'ייסון קיד יודע שהקבוצה שלו פישלה, ואחרי צירופו של קיירי אירווינג, יש ממנה ציפיות גדולות. יש לציין שקיד עצמו ניצל רק פסק זמן אחד ברבעים השני והשלישי, שבהם קבוצתו איבדה את השליטה במשחק. "אני לא המושיע כאן. אני לא משחק", אמר קיד. "אני צופה, בדיוק כמוכם.

"כקבוצה, אנחנו חייבים להתבגר... אנחנו חייבים להתבגר - אם אנחנו רוצים לזכות באליפות. אין קבוצה צעירה שאי פעם זכתה באליפות, מנטלית או פיזית".

החמישייה הפותחת של המאבס כללה ארבעה שחקנים בני 30 ומעלה. היוצא מן הכלל הוא הכוכב בן ה-23 לוקה דונצ'יץ'. אמנם קיד לא ביקר ספציפית את דונצ'יץ', אבל גם הדגיש שקבוצתו לא אהבה את השיפוט במשחק. כי כפי שהוא עושה לעתים קרובות, דונצ'יץ' גם הלילה הרבה להתווכח על שריקות וקבלת ההחלטות של השופטים, גם במהלך השוטף של המשחק.

"פשוט תתמקד במהלך הזה," אמר קיד. "אתה לא יכול להסיח את דעתך עם השריקות, פשוט תמשיך לשחק. ככה זה עובד. ראינו הרבה משחקי כדורסל. כשיש לך יתרון גדול, אתה יודע לאיזה כיוון השריקות יילכו".

דונצ'יץ' סיים עם 26 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אבל הוא קרטע בסיום, לאחר ששלט ברבע הראשון (14 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים). לדונצ'יץ' היו יותר איבודים סלי שדה בשלושת הרבעים האחרונים, שבמהלכם קלע 5 מ-14 מהשדה.

"איבדנו את הקצב, במובן של פשוט לשחק את המשחק שלנו, ולא לדאוג לגבי האלמנטים האחרים", אמר קיד. "שיחקנו ברמה גבוהה התקפית והגנתית, ואז פשוט הוסחנו קצת עם השריקות. אנחנו פשוט צריכים להיות טובים יותר עם זה".

לוקה דונצ'יץ', קיירי אירווינג, שחקני דאלאס מאבריקס. Tim Heitman, GettyImages
ארבעה משחקים ביחד, שלושה הפסדים. קיירי ולוקה/GettyImages, Tim Heitman

דונצ'יץ' נשאל אם הוא איפשר לחילוקי הדעות שלו עם השופטים להסיח את דעתו, ואישר: "זה כנראה נכון". עם זאת, דונצ'יץ' לא חשב שאיבוד קור רוח שלו הוא הסיבה העיקרית לכך שהמאבס ספגו את ההפסד השלישי שלהם בארבעה משחקים שלו לצד קיירי אירווינג. "אפשר להגיד את זה, אבל עדיין היה לנו יתרון גדול", אמר דונצ'יץ'. "לפעמים אתה הולך לאבד את זה, אבל אני חושב שפשוט נרגענו קצת ואנחנו צריכים לעבוד על זה".

דונצ'יץ' עשה טעות לא אופיינית בפוזשן קריטי. דאלאס עלתה למגרש מפסק זמן כשנותרו 18.1 שניות והמאבס בפיגור של שלוש נקודות, אירווינג הוציא את הכדור, ודונצ'יץ' ניסה להציל אותו מלעבור לחצי השני במקום פשוט לתפוס את הכדור - וכך הסלובני רשם איבוד מכריע. "טעות שלי", הודה דונצ'יץ', "שכחתי לגמרי שמותר ללכת לחצי המגרש האחורי. זו הייתה הטעות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully