וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצירת אמנות, התעללות בילדים": התגובות והמספרים מאחורי 71 הנקודות של דמיאן לילארד

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 9:06

כוכב פורטלנד שבר שיאים עם ההצגה מול יוסטון, כוכבי ה-NBA הצדיעו להישג. לילארד מספר מה הרס לו את הרגע, אבל הודה: "זה חלום". מאמנו: "בחיים לא ראיתי דבר כזה". הציוץ של דונובן מיטשל גנב את ההצגה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 26.2/ספורט1

דמיאן לילארד קבע הבוקר (שני) שיא מועדון ושיא קריירה אישי כשקלע 71 נקודות ו-13 שלשות, ועזר לפורטלנד להתאושש משני הפסדים ולנצח 114:131 את יוסטון. לילארד הפך לשחקן השמיני שקולע 70 נקודות בתולדות ה-NBA. בגיל 32, הוא השחקן המבוגר ביותר בתולדות ה-NBA עם משחק של 70 נקודות, והשחקן היחיד בגיל 30 ומעלה שרשום על הישג כזה. "זו הייתה ממש, אבל ממש הצגת אמן", אמר מאמן פורטלנד צ'ונסי בילאפס, "זו הייתה יצירת אמנות, פשוט מדהים. אני בחיים לא ראיתי דבר כזה. הם ניסו למצוא כמה פתרונות, לחצו עליו, שמו עליו שמירה כפולה, אבל בלילה כזה לא היה להם מה לעשות. אני שמח שלא הייתי בצד השני של הצגה כזאת".

לילארד השווה את השיא העונתי לנקודות בליגה, שקבע דונובן מיטשל מקליבלנד, לאחר שמיטשל קלע גם הוא 71 בניצחון של קבוצתו על שיקגו ב-2 בינואר. לילארד שבר את שיא הקריירה שלו, שעמד על 61 נקודות, הישג שעשה פעמיים, כשקבר שלשה כשנותרו 4:42 דקות לסיום - ועל הדרך גם ניפץ את שיא הקריירה שלו שעמד עד אז על 11 שלשות.

13 השלשות של לילארד הן אחת פחות משיא ה-NBA שנקבע על ידי קליי תומפסון מגולדן סטייט ב-2018. גם חברו לקבוצה של תומפסון, סטף קרי (2016) וזאק לאווין (2019) משיקגו קלעו בעבר 13 שלשות במשחק.

שחקן פורטלנד טריילבלייזרס, דמיאן לילארד, במשחק בו קלע 71 נקודות. Alika Jenner, GettyImages
הכל נכנס. לילארד בערב אדיר/GettyImages, Alika Jenner
שחקני פורטלנד שופכים מים על דמיאן לילארד, במשחק בו קלע 71 נקודות. Alika Jenner, GettyImages
המאמן שלו שמח שהוא לא בצד השני. לילארד והחברים צוהלים/GettyImages, Alika Jenner

"אני חושב שכל כדורסלן נהנה מהרגעים האלה, שבהם אתה לוהט, אתה כולך במצב התקפה, אתה מרגיש טוב", אמר לילארד. "אבל זה הדברים שאחר כך אני נאבק איתם, כי כשיצאתי מהמגרש, האם הייתי אמור להתרגש יתר על המידה, או מה?".

לילארד אמר שהוא עבר בדיקת סמים על ידי הליגה זמן קצר לאחר המשחק - מה שדי הרס את הרגע כי לילארד מפחד ממחטים. "אני יודע שיש לי הרבה קעקועים, אבל כשאתה מבצע בדיקת דם, זה שונה מקעקועים. זה הוריד אותי מכאן לרצפה", אמר לילארד כשהוא מניח את ידו מעל הראש ואז שומט אותה.

בדקות האחרונות הקהל באולם כבר היה מודע להישג ההיסטורי, והאלפים נעמדו על רגליהם, צילמו בטלפונים כדי לתעד את הרגע, וקראו "M-V-P". לילארד סיים את המשחק עם 13 מ-22 מהשלוש, 22 מ-38 מהשדה ו-14 מ-14 מהעונשין. כמו כן הוסיף 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

שחקני פורטלנד טרייל בלייזרס חוגגים עם דמיאן לילארד. Alika Jenner, GettyImages
שחקני פורטלנד טרייל בלייזרס חוגגים עם דמיאן לילארד/GettyImages, Alika Jenner

לילארד סיים את המשחק כשנותרו 44 שניות לסיום, בשוויון עם מיטשל, אלג'ין ביילור (1960) ודיוויד רובינסון (1994) במקום השמיני ברשימת הנקודות במשחק במשחק אחד. במקום הראשון כמובן ווילט צ'מברליין, שקלע 100 נקודות במדי פילדלפיה נגד ניו יורק ב-2 במרץ 1962.

ללילארד היו 41 נקודות ושמונה שלשות עד המחצית. זה היה שיא קריירה במחצית עבור לילארד והכי הרבה נקודות במחצית עבור כל שחקן בליגה העונה. היו לו 50 בתחילת הרבע הרביעי. זה גם היה המשחק החמישי של לילארד עם 60 נקודות בקריירה, והוא שבר שוויון במקום השלישי בתולדות ה-NBA; רק לצ'מברליין (32) וקובי בראיינט (6) יש יותר משחקים עם 60 ומעלה. ללילארד יש 15 משחקים עם 50 נקודות או יותר, מה שמציב אותו במקום ה-6 ברשימה זו בתולדות ה-NBA.

כמובן שברחבי הליגה ידעו להביע את ההערכה. דונובן מיטשל צייץ ש"אמא שלי התקשרה ואמרה לי שלילארד השווה את השיא שלי, ועכשיו אני חייב לקלוע 72" והוסיף אימוג'ים של חיוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully