וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההון האנושי: ניוקאסל החדשה חולמת על תואר ראשון מאז 1955

ההשתלטות הסעודית הפכה את המגפייז למועדון עם אמצעים כלכליים בלתי מוגבלים, אבל בגמר גביע הליגה מול מנצ'סטר יונייטד (18:30, ספורט1) היא תבנה בעיקר על גאוות הג'ורדיז

תקציר: ניוקאסל - ליברפול 2:0/ספורט1

''יש כל כך הרבה סימני שאלה סביב זהות הבעלים החדשים ואי ודאות. דבר אחד אני יודע היטב - על פי מה שאני רואה על כר הדשא המצב גרוע, זה מרגיש כאילו השחקנים איבדו תקווה, נמצאים עמוק בורטיגו ואני לא רואה אותם נחלצים מזה. לא הפעם'', כך קבע בצער ובכנות אלן שירר, אגדת ניוקאסל יונייטד באוקטובר 2021 בפרשנותו השבועית בתכנית סיכום המחזור של הבי.בי.סי. שלושה עשר ימים בלבד לאחר ההודעה הרשמית על כך שלניוקאסל יש בעלים חדשים ומנג'ר הקבוצה סטיב ברוס, בצעד מתבקש, פוטר מתפקידו, כשענן שחור למדי חג במעגלים מעל יציעי סנט ג'יימס פארק. ארבעה עשר חודשים בלבד לאחר השינויים המבניים הקיצוניים הנדרשים בצפון מזרח הממלכה ולראשונה מזה 24 שנה (ובפעם הראשונה אי פעם בוומבלי בגרסתו החדשה) ניוקאסל חוזרת לאצטדיון הלאומי, גאה ונחושה מזה שנים רבות.

רבים יצביעו, ובצדק, על ההון העצום שגרם להצלחה ולשיפור המסחרר בפרק זמן קצר. העיסוק בכמות ההון שמגבה את ניוקאסל והופך את קבוצתו של אדי האו לבעלת משאבים כלכליים כמעט בלתי מוגבלים הוא ראוי, אולם בו זמנית תמיד היה- ותמיד יהיה בניוקאסל הון חשוב הרבה יותר. ההון האנושי. זאת ''גאוות הג'ורדיז'' שיודעת להרעיף אהבה ללא תנאים בשלבים שונים של המועדון המפואר בצבעי הזברה. מימי קווין קיגן העליזים ושובו של 'הבן האובד' ומלך שערי הפרמייר ליג בכל הזמנים, אלן שירר, היה נדמה כי תקופתו של הבעלים הקודמים במועדון, מייק אשלי, הובילה את אוהדי המגפייז לחוות דרגות ייאוש ללא כל תקווה באופק. החשש מקריסה והתדרדרות בפירמידת הליגות השונות, תסריט בלהות שכבר חוו מועדוני פרמייר ליג אחרים מהצפון בדמותם של סנדרלנד השנואה והמקומית או וויגאן אתלטיק, הייתה קרובה למציאות וגם התחייבות הבעלים החדשים על הזרמת כספים ותמיכה אבסולוטית עדיין הותירו תהיות וחוסר התמסרות ראשוני מובן מצידם של האוהדים המקומיים. השקיעה המקצועית, הזנחת מתקני המועדון וחוסר הרכש הנדרש שבאו לידי ביטוי באופן עונתי בקדנציית מייק אשלי הוטמעו בתודעתם של הקהל בסנט ג'יימס פארק שידע היטב שכסף והבטחות ראשוניות לא יהוו ערובה להצלחה בפועל על כר הדשא.

אוהד ניוקאסל. Ian MacNicol, GettyImages
כסף הוא לא ערובה להצלחה?/GettyImages, Ian MacNicol

רגשות רבים יציפו את עשרות אלפי אוהדי ניוקאסל כשיציפו את שדרת וומבלי המפורסמת בדרכם לקרב מול מנצ'סטר יונייטד בגמר גביע הליגה הערב (18:30, ספורט1). מן הרגע שבו הוצעו הכרטיסים למכירה באופן רשמי, אתר המועדון קרס תחת עומס הבקשות והמונח 'סולד-אאוט' הפך למציאות המיידית עבור אוהדים רבים שידרימו ללונדון למרות העובדה שאין כרטיס ברשותם למשחק הערב. זה לא סוד שההון שעומד לרשות בעלי הקבוצה הופך אותו למועדון העשיר בעולם ומבחינתם של האוהדים המקומיים העיסוק במקורות ההון לא יכול להסיט את הדיון מההצלחה האדירה של הקבוצה בפרק זמן כה קצר. הרי ראינו בעבר מקרים (אברטון המאכזבת, לדוגמא) שבהם למועדונים שונים הוזרמו סכומי עתק שלא רק שלא הובילו להצלחה אלא דרדרו אותו לתהום מקצועי ולקשיים מורכבים למדי. ההון האנושי שתמיד היה נחלת הקהל בניוקאסל בא לידי ביטוי באופן מובהק גם בחדר ההלבשה שעיצב מנג'ר הקבוצה, אדי האו, בדמותו ובצלמו מאז מונה לתפקיד חודש לאחר ההכרזה על זהות הבעלים החדשים במינוי שגרר גלי ביקורת באשר ליכולתו של המנג'ר האנגלי- מבטיח ככל האפשר- לחלץ את הקבוצה מירידת ליגה. הגיוס המדויק, מבחר השחקנים המגוון שיצר המשלב איכות מקומית ובין לאומית וחזון ברור וחד- להוביל את ניוקאסל לשיאים יוצאי דופן- הם הגורמים העיקריים שמפיחים תקווה ממשית כי ניוקאסל יונייטד בגרסתה הנוכחית נמצאת בעיצומו של תהליך מוצלח ומרגש.

הקרב הישיר הערב מול חניכיו של אריק טן האח הוא ככל הנראה הגמר האידיאלי שקברניטי המפעל ייחלו לו לאורך כל שלביו בתחרות שבעיקר נשלטה על ידי מנצ'סטר סיטי בשנים האחרונות. הכותרת הצבעונית ''מנצ'סטר יונייטד נגד ניוקאסל יונייטד'' מעלה חיוך ובעיקר נשכחות מאחת היריבויות המוכרות בתולדות הפרמייר ליג, החל מהמסרים החריפים שהוחלפו בכלי התקשורת בין סר אלכס פרגסון וקווין קיגן על הקווים או השנאה והתיעוב בין רוי קין ואלן שירר פעם אחר פעם. השיפור המשמעותי שהשדים האדומים מציגים תחת המנג'ר ההולנדי בעונתו הראשונה בלבד על הקווים באולד טראפורד מוסיפים אלמנט מקצועי מרכזי לעימות הערב ושששששש הנקודות שמפרידות בטבלת הליגה אמנם מעיד על הפער הקיים בין שתי הקבוצות, אבל שחקניו של אדי האו כבר הוכיחו העונה גם נגד יתר הקבוצות הבכירות בליגה שהיא מסוגלת לאתגר אותן בכל יום נתון.

עוד בוואלה!

רשפורד בסימן שאלה, מנצ'סטר יונייטד תשבור את בצורת התארים?

לכתבה המלאה
אלן סן מקסימן ניוקאסל עם אדי האו. רויטרס
העדיף את גביע הליגה על פני המירוץ לליגת האלופות? האו/רויטרס

הקושי הגדול עמו ניוקאסל תתמודד הוא תזמון המשחק והתוצאות המנוגדות ששני המועדונים הכתיבו בשבועות האחרונים - בזמן שמנצ'סטר יונייטד מציגה עקביות מקומית מרשימה ורחוקה שלוש נקודות בלבד בטבלת הפרמייר ליג מהמקום השני והיריבה העירונית, מנצ'סטר סיטי, ניוקאסל רשמה ניצחון ליגה בודד בחמשת המשחקים האחרונים וספגה מכה מקצועית אנושה כאשר שוער הקבוצה, ניק פופ, הורחק במהלך מחזור הליגה האחרון בהפסד הביתי לליברפול וייעדר מהגמר בוומבלי. הביקורת שהושמעה לאחרונה, אולי היחידה שנשמעה כלפי אדי האו מאז נחת המועדון, היא שהמנג'ר תיעדף הגעה לגמר המפעל על חשבון הליגה במהלך שעשוי לפגוע אנושות בסיכויי הקבוצה לסיים בטופ 4 ולשריין את הכרטיס היוקרתי לליגת האלופות.

היה זה דווקא קווין קיגן האגדי שניסה בימים האחרונים לרומם את מצב הרוח בקרב האוהדים לאחר רצף התוצאות האחרונות בליגה כשאמר, 'המועדון עכשיו בידיים טובות, אין לי ספק בכך והייתה לי אמונה גדולה באדי האו גם כשמרבית הפרשנים הטילו ספק במינוי שלו והיו משוכנעים שירידת ליגה היא מציאות בלתי נמנעת. לבעלים אין ידע רב בכדורגל? זה בסדר, זה גם היה המקרה כשאני עבדתי עם יושב הראש שלי דאז, סר ג'ון הול, ובצוותא לקחנו את המועדון לגבהים חדשים. ניוקאסל עושה הכל נכון כרגע לדעתי ואין סיבה שיחושו נחותים מול מנצ'סטר יונייטד בגמר', חלק מסר פומבי מעודד.

משפט מוכר בכדורגל האנגלי הוא ש-'בגמר גביע, המומנטום טרם המשחק נזרק מן החלון משריקת הפתיחה. המשחק ייקבע על ידי התיקול הראשון, התמיכה מהיציעים ורוח הקבוצה ביום נתון', אימרה שתואמץ באהדה רבה על ידי אוהדי המגפייז שיניחו בצד את רצף התוצאות המתסכל לאחרונה בליגה במטרה להנחית גביע ראשון בסנט ג'יימס פארק מאז גביע ערי הירידים ב-1969, ותואר מקומי ראשון מאז הגביע האנגלי ב-1955. הכושר האדיר של מרכוס רשפורד, יכולת ההנהגה של ברונו פרננדש והאיכות שהשדים האדומים מציגים כעת מציבים אותם בוודאות כפייבוריטים הערב באצטדיון הלאומי, אבל תשוקת הג'ורדיז וחדר ההלבשה האיכותי וממוקד המטרה יותר מתמיד יעניקו תקווה גדולה לניוקאסל יונייטד שצבעי עיר הבירה יצבעו דווקא בשחור-לבן בוהק וחגיגי עם זכיה בגביע הליגה- צעד נוסף קדימה בדרך להפוך לאחד המועדונים הדומיננטים במולדת הכדורגל.

  • עוד באותו נושא:
  • ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully