וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על גבול הירדן: ירדן שועה הוא הברומטר של בית"ר ירושלים

25.2.2023 / 10:10

ירדן שועה התחיל את העונה רע, להט לאורך 12 מחזורים ובחודש האחרון שוב הלך אחורה. על מנת שבית"ר ירושלים תעמוד במטרות שלה העונה, היא חייבת שהברומטר שלה יחזור לתפקוד מלא. האם זה יקרה דווקא מול האקסית מכבי חיפה?

תקציר ה-0:0 של הפועל חיפה מול בית"ר ירושלים/ספורט1

את העונה הנוכחית בבית"ר ירושלים ירדן שועה התחיל על צד שמאל. איחור לאימון, חוסר השקעה, זה היה כבר קרוב למצב בו בית"ר תחפש עליו טרייד ותתקדם הלאה. אברמוב ואבוקסיס שוחחו עם שועה ואמרו לו: "תקשיב ירדן, אנחנו לא בייביסיטר, אתה ילד גדול, אתה בשנת חוזה וצריך לדאוג לעתיד שלך. אם תמשיך כמו שאתה מתנהל עוד כמה שנים תצטער על זה מאוד, מכאן תחליט אתה מה לעשות".

שועה לקח את עצמו בידיים בפעם הראשונה מזה 3.5 שנים, מאז אותו מעבר מבני יהודה למכבי חיפה. זו היתה נקודת מפנה שבילבלה אותו והוציאה ממנו את כל השליליות וחוסר המקצוענות שהביאו עד לכדי השוואות לראובן עובד. 7 מחזורים העונה שועה לא מצא את עצמו, אך מהמחזור ה-8 ועד למחזור ה-19 הוא להט. 2 שערים (פנדלים) ו-12 שערים במקבץ של 12 משחקים החזירו את בית"ר ירושלים ואת שועה לחיים.


אצילי צפוי לחזור להרכב מכבי חיפה. מי ימלא את החסר באגף השמאלי?
אולי פשוט נהייתי קצת עייף: בית"ר ירושלים זקוקה להתרעננות

ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
מאז המחזור ה-19 משהו כבה בו. ירדן שועה/מאור אלקסלסי

מאז המחזור ה-19 שועה לא שם. הוא הפך עבור היריבות לברומטר של בית"ר. קבוצות כבר נצמדות אליו יותר, הוא מנסה לברוח אחורה כדי להתפנות ולמסור כדורים ארוכים וגם לכך היריבות באות עם פתרונות. יוסי אבוקסיס מחפש לכך פתרונות ובאימונים יש גם בידודים של שועה כדי להחזיר אותו ואת החלק הקדמי לייצר כמה שיותר, כאשר ניקולאסקו ואספרייה זקוקים לפליימייקר של הקבוצה.

כששועה יחזור לייצר, בעיקר בישולים, זהו תנאי הכרחי עבור בית"ר הנוכחית להגשים את המטרות שלה, קרי פלייאוף עליון, לאחר מכן מאבק על המקום הרביעי וכמובן לנסות וללכת עד הסוף בגביע. לבית"ר אין יותר מדי שחקנים יצירתיים ויעילים, היא הייתה דומיננטית בליגה כששועה היה שם והיא צריכה אותו כדי לחזור לעניינים, במיוחד כשאספרייה בן ה-34 סחוט מהעונה הזאת ומנסה לגרד כוחות מחודשים בכל משחק.

וזה לא רק בשביל הצלחת בית"ר, שועה צריך את זה לעצמו, הוא רוצה בקיץ להשיג את החוזה של הקריירה מעבר לים, בשביל להשיג את זה הוא יצטרך להראות יציבות עד לסיום העונה וגם לשפר משמעותית את עמודת השערים, שעומדת על שניים בלבד, ושיהיו שערי שדה. שחקן כנף עם שני שערים בלבד לא ישיג את החוזה ששועה מפנטז עליו, מה גם שקבוצתו הבאה תצטרך לשלם לבית"ר דמי העברה של מיליון יורו לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שון גולדברג מכבי חיפה ירדן שועה בית"ר ירושלים. קובי אליהו
יחזור לעצמו דווקא מול מכבי חיפה? ירדן שועה/קובי אליהו

בבית"ר הרגישו כי כל הכותרות סביב העתיד של שועה, מימוש האופציה, האפשרות לחוזה חדש או מכירה לא נתנו שקט לבחור, כשגם כך קל מאוד להוציא אותו מפוקוס. כמו בכל שלב דומה בקריירה של שועה, האיש למשימות מיוחדות והחזרה למסלול הוא יוסי אבוקסיס, שמבין שבמקרה של שועה צריך להתייחס אחרת. בתקופה האחרונה הוא כבר ויתר לו על איחור מאימון אחד והיעדרות מאימון אחר, כל עוד הקשר בא בגישה רצינית ומבין את מה שמצפים ממנו אבוקסיס יודע איך להחליק את הדברים. זה לא היה קורה עם כל שחקן, אך שועה הוא לא כל שחקן בבית"ר, נכון להיום היא תלויה בו.

ואולי זה סמלי שיחזור לעצמו כבר הערב מול מכבי חיפה, הקבוצה שבחרה להיפטר ממנו ולמכור אותו. כששועה להט העונה התחילו הדיבורים האם מכבי חיפה טעתה והפסידה אותו, זה נחמד בשביל דיון אבל לא יכול להיות רציני, שועה נזרק מחיפה כי לא התנהל כמו מקצוען ולא היה ראוי להיות במכבי חיפה, הוא עצמו מודה בזה. גם רמת ההצלחה שלו בבית"ר העונה לא אומרת שמקצועית הוא יכול היה לתרום לחיפה, מדובר בשני מועדונים עם דרישות ומטרות שונות, והיכולת להכיל אותו היא בהתאם.

ועדיין, שועה היה מאוד רוצה להיות שחקן דומיננטי בניצחון על מכבי חיפה בסמי עופר. בסופו של דבר זה המקום ממנו נזרק והרגיש לא רצוי. אם יצליח להוביל את בית"ר למשחק הירואי וגם לעזור לה להתקרב משמעותית אל עבר הפלייאוף העליון, זה יהיה מושלם עבורו. במיוחד אם יתלווה לזה בישול או אפילו שער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully