וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנור סולומון משחזר: נסיעת המילוט מאוקראינה ש"הפכה לסיוט"

ביום השנה לפלישת רוסיה, שחקן פולהאם מעלה זכרונות כואבים: "חושב על הילדים והנשים שראיתי בגבול, ונחרד. להם לא היה לאן לברוח"

תקציר ניצחונה של פולהאם 0:1 על ברייטון משער של מנור סולומון/ספורט1

ב-24 בפברואר 2022, בדיוק היום (שישי) לפני שנה, פלשו כוחות הצבא הרוסי לאוקראינה ויצאו למלחמה אכזרית ועקובה מדם שנמשכת עד היום. עבור מיליוני אוקראינים היום הזה ייזכר לדיראון עולם, וגם מנור סולומון התמודד עם חוויה טראומטית.

ביום השנה לפלישה, סולומון העלה זיכרונות כואבים וסיפר לאתר הרשמי של פולהאם כיצד נטש את המדינה ואת שחטאר דונייצק.

"זה היה יום איום ונורא. התעוררתי באמצע הלילה לקולות של פיצוצים, אז הדלקתי את הטלוויזיה ואת הטלפון שלי וראיתי שחברים לקבוצה כותבים ומסבירים מה בדיוק קורה. אחר כך ראיתי בתקשורת הישראלית שרוסיה החלה במלחמה. אף אחד לא ידע מה בדיוק עומד לקרות, אבל הבנו שזה משהו רע".

מנור סולומון אחרי המסע מאוקראינה לפולין. אינסטגרם, manorsolomon, אתר רשמי
סולומון במעבר הגבול בפולין/אתר רשמי, אינסטגרם, manorsolomon

סולומון נזכר בנסיעת המילוט הדרמטית והעצובה לגבול פולין, שם יצא מאוקראינה וחזר לישראל. "הגיע אליי נהג שמילט אותי לגבול. לקחתי את כל הציוד שהספקתי, וזה היה יום מחריד, באמת. לקח לנו משהו כמו 18 שעות של נסיעה כדי להגיע לגבול, ואם לא היה לי נהג מהיר שהכיר את דרכים הצדדיות, זה היה יכול לקחת יומיים או שלושה, כי כולם ניסו לברוח לאותו מקום".

"בגבול, נקלענו לתוך סיוט", סולומון מספר. "ראיתי את כל הילדים והאמהות איתם סובלים, הולכים אל הלא נודע. כשאני חציתי את הגבול, הייתה לי משפחה לחזור אליה, מדינה לחזור אליה. היה לי בית בישראל. להם לא היה שום דבר. הם לא ידעו לאן הם הולכים משם. זה היה יום נורא ומחריד".

לדבריו של סולומון, "המצב עדיין רע באוקראינה. אני לא יודע מה בדיוק קורה שם בחלקים מסוימים במדינה. יש לי כמה חברים שנמצאים באוקראינה ואומרים שהמצב בקייב קצת יותר טוב, אבל עדיין לא נורמלי. הם עדיין שומעים אזעקות מפעם לפעם, ואסור להם לצאת מהבית משעה מסוימת. אלה לא חיים נורמליים, ואני מתפלל שזה ייגמר כמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully