וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסגור את הבנק: בליגת הבייסבול שוקלים צעדים להפסקת שפיכת המזומנים

חוזים מופרכים מייצרים הפרשי שכר בלתי נתפסים, ויש כאלה שהסיפור התחיל לעלות להם על העצבים. במיוחד לאחר שערוץ שידור מרכזי פשט את הרגל, היעד ב-MLB כרגע הוא צמצום הפערים. לאן כל זה יוביל?

מייק טראוט. Thearon W. Henderson, GettyImages
החוזה הכי גבוה בליגה. מייק טראוט מרוויח 426 מיליון דולר ב-12 שנים/GettyImages, Thearon W. Henderson

ה-MLB הייתה ליגה שבמשך שנים שברה שיאים של משכורות בהיעדר מנגנון עצירה אפקטיבי. כך נוצר מצב שניו יורק מטס ישלמו מעל ל-265 מיליון דולר של משכורות, בעוד פיטסבורג פייראטס ישלמו 10.25 מיליון. הפערים בין הקבוצות הגדולות והקטנות מתרחב בכל פגרה, בעוד הבעלים של המטס סטיב כהן נחוש להביא אליפות לקווינס בכל מחיר ומותיר את הקבוצות הקטנות הרחק מאחור. מגמה נוספת שככל הנראה הביאה להקמת הוועדה היא שפיכת המזומנים של סן דייגו פאדרס, שאומנם נחשבת כקבוצה קטנה אך נוטה לעשות מהלכים גדולים בעלות גבוהה במטרה להפוך לקבוצה המובילה בקליפורניה, מעל לוס אנג'לס דודג'רס.

לפי דיווח של האתלטיק, בעלי הקבוצות זיהו את הבעיה כאחת שפוגעת בתחרותיות והקימו את הוועדה לרפורמה כלכלית, בראשה יעמדו בין היתר הבעלים של בוסטון רד סוקס ג'ון הנרי, של דטרויט טייגרס כריס ליטץ' ושל קולורדו רוקיס דיק מונפורד, שבשנים האחרונות דווקא לא רשמו החתמות גרדיוזיות.

עניין נוסף שהוועדה תתמקד בו הוא נושא זכויות השידור, לאחר שדיאמונד ספורטס, המפעילה לא פחות מ-19 ערוצי ספורט מקומיים ומשדרת בהם בייסבול, הוקי וכדורסל, הכריזה על פשיטת רגל.

ג'ון הנרי. Billie Weiss, GettyImages
לא שופך כסף. ג'ון הנרי/GettyImages, Billie Weiss

הקמת הוועדה היא בשורה מרעננת שעלולה להוביל ליישום של תקרת שכר מובהקת כחלק מההסכם הקיבוצי החדש לאחר שהנוכחי ייפוג ב-2026. עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שוועדה מסוג זה קמה ותוצאותיה לא יצרו שינוי ממשי. בהסכם שנחתם בשנה שעברה הליגה החלה ליישם מס לקבוצות שעוברות רף מסויים שיעלה בכל שנה (השנה עומד על 293 מיליון דולר) שזוכה לכינוי 'מס סטיב כהן' ופועל לפי מדרגות הוצאות. לא נרשמה האטה משמעותית בהוצאות עד כה.

ליגת ה-MLB מעולם לא הייתה שוויונית ובמשך תקופה ארוכה התקבעה ההבנה שיש קבוצות שיקנו שחקנים ויש כאלו שיטפחו שחקנים שלבסוף יגיעו לקבוצות העשירות יותר. בבייסבול זה מובהק יותר מאשר בענפים אמריקאים אחרים. עצם המחשבה להציב בלמים לבעלים היא מבורכת. היישום הוא אתגר שהסבירות של ליגת ה-MLB לצלוח אותו, אם להתבסס על העבר, לא גבוהה במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • בייסבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully