וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לניצחון במרתון עוברת בקפה?

מחקרים מוכחים כי צריכת קפאין כשעה לפני פעילות גופנית, תורמת לשיפור הביצועים

אם אתם מתאמנים עכשיו בקדחתנות לקראת מרתון תל אביב, אולי כדאי שתעצרו לרגע לקרוא את זה. קפה וספורט הולכים יד ביד לאורך שנים. מחקרים רבים מראים קשר מובהק בין צריכת קפאין לפני אימון גופני כגון ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה, לבין שיפור הביצועים, היכולים להגיע עד לכשני אחוזים. חשוב לציין כי לא מדובר במשקאות כגון קפוצ'ינו, לאטה וכו' אלא משקאות עם צריכת קפאין גבוהה כגון אספרסו או קפה שחור.

עם צריכה של מיליארדי כוסות קפה בעולם מדי יום, קפאין הוא ללא ספק "גלולה טבעית" משפרת הביצועים, הנצרכת ביותר על פני כדור הארץ. אז מדוע קפאין משפיע על הגוף שלנו וכיצד הוא יכול לסייע לנו?

קפה עם תוספות. ShutterStock
מתכון מנצח?/ShutterStock

ההשערה המובילה לפיה קפה וקפאין עשויים לשפר את הביצועים הספורטיביים שלנו היא בכך שקפאין נקשר לקולטנים של חומרים שונים במערכת העצבים, ואחת היכולות שלו היא לחסום זמנית מולקולה בשם אנדוזין. האנדוזין הוא חומר כימי אשר קליטתו בתאי עצב מסוימים גורמת להאטה בפעולתם , וע"י כך אנחנו מרגישים את תחושת העייפות. איפה קפאין נכנס לתמונה? לקפאין יש מבנה דומה מאוד לאדנוזין, כלומר הוא יכול להיקשר לאותם אתרי קולטנים ולחסום אדנוזין וכך מרגישים פחות כאב ועייפות. שתיית כוס קפה לפני אימון או לפני המרוץ, תאפשר לכם להיות ערניים וחדים יותר.

ההשפעה השנייה של הקפאין היא ישירות בתוך השריר עצמו. מחקרים מצאו כי הקפאין מסייע בהתאוששות השריר ממאמץ ובהפחתת כאבים.

אז כמה קפה כדאי לנו לשתות לפני המרוץ? המלצה שהוציאה International Society of Sports Nutrition בנושא קפאין, טוענת כי יש לצרוך בין 3-6 מ"ג של קפאין לכל 1 ק"ג של משקל גוף. אפשר גם לצרוך עד 9 מ"ג קפאין לכל 1 ק"ג של משקל גוף, אך מעל כמות זו לא נראה שיפור בביצועים הספורטיביים. מומלץ לשתות את הקפה כ-60 דקות לפני המרוץ.

יוני פדרמן, מנכ"ל חברת קפה לנדוור: "אנו בחברת קפה לנדוור רואים בשנים האחרונות את המגמה ההולכת וגדלה לצריכת קפה טרם ביצוע אימון גופני. אכן ישנם מחקרים רבים שנערכו ברבות השנים בדבר התרומה וההשפעה של שתיית קפה לביצועם בתחומי הספורט ואנו שמחים על כך שהמודעות בקרב הציבור הולכת וגדלה וכפועל יוצא גם צריכת הקפה לפני כל אימון. אני אישית משתתף מחר במרתון ומתכנן לשתות את הקפה שחור שלי שעה לפני היציאה. אני מאחל לכולנו מרוץ מהנה והצלחה רבה".

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully