וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני מרתון תל אביב: כך שוברים מוסכמויות חברתיות

שוברים מוסכמות ובונים חברויות: עובדי מיקרוסופט בישראל וספורטאי ספיישל אולימפיקס עם צרכים מיוחדים רצים יחד במרתון תל אביב

עובדי מיקרוסופט. יחצ,
הלב מתרחב/יחצ

מדי יום רביעי, נפגשים בפארק הירקון 12 זוגות לאימון ריצה משותף לקראת מרתון תל אביב. כבר קרוב לשלוש שנים פועלת הקבוצה, שמורכבת משילוב מעניין במיוחד: מהנדסים ומהנדסות מענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, אשר מתאמנים בהתנדבות עם ספורטאים בעלי צרכים מיוחדים מארגון ספיישל אולימפיקס, ארגון הגג הבינלאומי לקידום הספורט האולימפי בקרב אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות.
לפני שנה הצטרפה נדיה נידרברג, מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח לקבוצת הרצים, בעקבות שיתוף הפעולה בין החברה לעמותה אשר נמשך כבר כמה שנים. נדיה בחרה להצטרף לקבוצה בגלל אהבתה הגדולה לספורט ואמונה שתוכל לתרום מההתלבות והשמחה שלה לאחרים. במהלך האימונים צוות לנדיה אורי סמרה (25), ספורטאי המאובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני-גבוה עם לקויות למידה קשות, המתגורר בבית אקשטיין שברעננה.

השניים רצו יחד לראשונה במקצה ה-5 ק"מ במרתון תל אביב, זו הייתה תחילתה של ידידות מופלאה וחוצת גבולות. במהלך השנה האחרונה נפגשים השניים בשעות הבוקר המוקדמות ביום שישי לזמן איכות ואימון ריצה בחוף. "זה win win לשני הצדדים," משתפת נדיה, "הוא מאתגר אותי בספרינטים ואני עוזרת לו לרוץ למרחקים ארוכים. אנחנו מבינים זה את זו גם ללא מילים. יש לנו המון מה ללמוד מאנשים ששונים מאיתנו, החברות עם אורי תורמת לי בהמון מובנים מעבר לספורט".

רותם-אורגד סמרה, אמו של אורי, מספרת: "המיזם הזה דחף אותו להאמין בעצמו ולהיכנס לכושר דרך התמדה . בזכות נדיה, שרואה אותו ואוהבת אותו כשווה בין שווים, הוא קיבל ביטחון עצמי וממצא את הפוטנציאל שלו. הוא משתתף בתחרויות של ספיישל אולימפיקס ומביא מדליות והישגים כל פעם מחדש. אני אסירת תודה עבורה, היא מעניקה לו תקווה לחיים".

השנה, ישובו השניים למרתון תל אביב כשותפים לריצה, וירוצו את מקצה ה-5 ק"מ במרתון תל אביב, לצד 11 זוגות נוספים מקבוצת הריצה, שמורכבים ממהנדסי ומהנדסות ממיקרוסופט שמלווים את ספורטאי ספיישל. הקבוצה תרוץ בהובלת המאמן וילם לאוקס, לשעבר אלוף ישראל בריצת 800 מטרים. "אנחנו מגשימים את החזון של ספיישל לגרום לשינוי בחברה הלכה למעשה- ככל שהחברה תיחשף לאנשים עם מוגבלויות, כך אלו יוכלו להשתלב בה כשותפים שווים," מסבירה אורית שריה, רכזת אתלטיקה קלה בספיישל אולימפיקס ישראל, "בריצה לגמרי יש את השוויון הזה, ובאמצעותה הספורטאים מקבלים תחושת שייכות, שרואים אותם, שמקשיבים להם, וקורה פה משהו קסום, אמיתי ותמים שבא לעשות רק טוב ללא אינטרסים זרים".

החברות של נדיה ממיקרוסופט ואורי מספיישל אולימפיקס מוכיחה לנו שצריך לחגוג את ההבדלים, ולא לחשוש מהם. עם אהבתם המשותפת לריצה, הם מזכירים לנו כיצד חברות, חמלה ותמיכה יכולים לקחת אותנו למקומות שלעולם לא דמיינו שנגיע אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully