וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד שוב הדהימה: "זה מה שקבוצות גדולות עושות"

אחרי ה-2:5 הענק באנפילד, קורטואה חשף את השיחה שהובילה למפנה. אנצ'לוטי: "לא הייתי צריך להגיד כלום בפיגור, הם ידעו מה לעשות. ויניסיוס השחקן הדומיננטי בעולם". רודיגר: "משוגע, לא חוויתי משחק כזה". מודריץ' "רוצה להרוויח את החוזה הבא", קרוס ונאצ'ו עוד לא הכריעו

ריאל מדריד הוכיחה בפעם המי יודע כמה שאסור, פשוט אסור להספיד אותה. אלופת אירופה מצאה עצמה בפיגור 2:0 באנפילד, בדקה ה-14, כשאצטדיון שלם רועד וכל המומנטום שבעולם נגדה. איך זה נגמר? בניצחון מדהים של 2:5 על ליברפול, והשגת מקדמה ענקית לקראת הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות. ויניסיוס (21, 36), אדר מיליטאו (47) וקארים בנזמה (54, 67) השלימו את המהפך, בעוד ערב שייכנס לספרי ההיסטוריה של הקבוצה הגדולה בתולדות המפעל.

"שיחקנו עם אופי, כבשנו, אנחנו רוצים לזכות שוב בליגת האלופות", הצהיר קארים בנזמה הבלתי נגמר. "זה היה משחק נפלא, גם עבור מי שהיה על הדשא וגם עבור מי שצפה בו. התחלנו רע, ידענו שאנפילד ישים עלינו לחץ גדול, אבל אחרי 15 הדקות הראשונות ראינו את ריאל מדריד האמיתית. לשחק ברמה הזו זה קשה, אבל זה היה משחק גדול והגענו מכונים".

בנזמה הוסיף ואמר: "בפיגור 2:0 כל שער יכול לשנות את המשחק, וזה מה שקרה עם ויניסיוס. אני רוצה להודות לאוהדים שלנו, שהיו השחקן ה-12 כל הערב. נזדקק להם גם בגומלין, ונצטרך עוד משחק גדול".

קרלו אנצ'לוטי נשאל האם קבוצתו פייבוריטית לזכות שוב בליגת האלופות והשיב: "אני לא יודע, עדיין נותר הגומלין. ליברפול קבוצה נהדרת, ונצטרך לסבול כדי לעלות. ניסיתי לעלות במערך קצת יותר פתוח, לא ציפיתי שכך המשחק ייפתח, אבל נשארנו מרוכזים והשתפרו דקה אחר דקה. מה אמרתי במחצית? הם יודעים מה צריך לעשות, לא הייתי צריך לעשות שיחה. בפיגור 2:0 חשבתי על הקאמבק מול מנצ'סטר סיטי".

המאמן הוסיף: "מודריץ'? הוא תמיד ככה, זו אולי היתה הגירסה הכי טובה שלו שניתן לראות. הוא היה שחקן המפתח. ויניסיוס השחקן הדומיננטי ביותר בעולם, אין אף אחד כמוהו. בינואר היינו רעים, אבל עכשיו זה פברואר ואי אפשר לעצור, עכשיו מתחיל החלק הכי טוב בעונה. זה עדיין לא גמור, זו רק המחצית הראשונה".

ויניסיוס, שהחל בקאמבק, אמר: "במשחק שעבר החמצתי פעמיים, אז היום אמרתי לכולם שאבקיע. אני רוצה להישאר כאן ולהמשיך לעשות היסטוריה, זה הבית שלי".

אנטוניו רודיגר הוסיף: "משוגע, פשוט משוגע, מעולם לא חוויתי ערב כזה בכדורגל. לשמחתי הייתי בצד הנכון שלו. אמרנו לעצמנו שאנחנו רק זקוקים לשער אחד, והשגנו אותו מהר. אחריו, כבר חזרנו למשחק".

טיבו קורטואה אמר על השגיאה שלו: "זה היה מזל רע, חשבתי שהכדור היה אצלי, אבל אז שיניתי את דעתי. השער של ויניסיוס נתן לנו רוח חדשה, ואז אליסון שגה כמוני וכולם יודעים שבמתפרצות אנחנו קטלניים. אי אפשר להכניע אותנו, אנחנו תמיד מגיבים. היינו שקטים מנטלית. העובדה שאוהדי ליברפול הריעו למודריץ' ובנזמה מראה שהם יודעים לכבד שחקנים גדולים".

קורטואה סיפר על השיח במחצית בין השחקנים הוותיקים של ריאל, שסחפו אותה קדימה. "קארים אמר לי, 'אנחנו מסוגלים לכבוש עוד שניים או שלושה שערים לפחות. בוא נעשה את זה'. אמרתי לו, 'אתה צודק'. וזה מה שקרה. סיימנו את המשחק עם חמישייה, ואם לא היינו כל כך מרוכזים בלשמור על התוצאה בדקות האחרונות, היינו יכולים לכבוש עוד שערים". לדבריו, "נכון שעשיתי טעות קשה שהובילה לשער, נכון שהתקשינו בהתחלה, אבל קבוצות גדולות באמת יודעות להתאושש ממצבים כאלה, וזה מה שעשינו. זה היה קאמבק מרהיב".

לוקה מודריץ', ששוב הצטיין וסחט מחמאות רבות, התייחס לעתידו בסיום: "אני מעוניין להישאר, אבל לא רוצה לקבל חוזה חדש בתור מתנה או מחווה מהמועדון. אם אאריך חוזה, זה יהיה אחרי שארוויח את זה על המגרש".

נאצ'ו, שמיעט לקבל דקות בחלקים נרחבים העונה, קיבל בסיום מחמאות מקרלו אנצ'לוטי שהגדיר אותו כ"אחד משחקני ההגנה הכי חכמים שיצא לי להכיר". לאחר מכן אמר נאצ'ו: "בתחילת העונה הרגשתי תחושות רעות מאוד. לא שיחקתי, והרגשתי שלא מגיע לי להיות בסיטואציה כזרת. אני עדיין לא בטוח מה יהיה לגביי בעתיד. זו החלטה אישית שלי והיא לא בהכרח קשורה לדקות המשחק שאני מקבל לאחרונה. המועדון אמר לי שאם ארצה להאריך חוזה, הם יאפשרו לי את זה, אבל אני עדיין מתלבט".

גם טוני קרוס השאיר סימן שאלה בנוגע לעתידו במועדון, ואמר לאחר המשחק על האפשרות שימשיך בעונה הבאה: "עוד לא קיבלתי את ההחלטה, אבל זה לא ייקח עוד הרבה זמן. אני לא יודע מתי אקבל אותה כבר, יש לי עוד ארבעה חודשים כדי להכריע".

הקאמבק המזהיר גם גבה מחיר. דייויד אלאבה סבל בסיום מפציעה השריר הירך האחורי, ורודריגו התלונן על עומס. שניהם בספק למשחק לדרבי בשבת, ולקלאסיקו לאחר מכן.

גם הפרשנים באנגליה נותרו בהלם. "האיכות של ריאל מדריד - וואו, פשוט וואו", נדהם ריו פרדיננד, ובן ארצו סטיבן ג'רארד הוסיף: "התגובה של ריאל היתה פשוט ברמה עולמית. יש לה שחקנים שפועלים ברמה אחרת לגמרי מכל האחרים".

אלן שירר הוסיף: "חזיתם בהצגת ענק של איך להאמין ביכולות שלך ובטקטיקה של המאמן שלך. זה עוזר כשיש את הגאונות של ויניסיוס ומודריץ' עם הניסיון של בנזמה והאנרגיה של קמאבינגה. זו ריאל מדריד שמנוסה ברמות הגבוהות ביותר, והיא הענישה את ליברפול בצורה חמורה מאוד".

המספרים

* ריאל מדריד הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות ליגת האלופות שמוצאת עצמה בפיגור בן שני שערים, והופכת אותו לניצחון בן שלושה שערים או יותר.

* לוויניסיוס יש כבר חמישה שערים בארבעה משחקים מול ליברפול.

* קארים בנזמה חגג את שערו ה-340 בריאל מדריד. רק כריסטיאנו רונאלדו (450) כבש יותר. הצרפתי כבש מול ליברפול בפעם הרביעית בקריירה - אף שחקן אחר של הבלאנקוס לא עשה זאת.

* רק שני שחקנים כבשו ב-18 עונות רצופות בליגת האלופות - ליאונל מסי, וקארים בנזמה.

* היתה זו הפעם החמישית שריאל מדריד סופגת שער בחמש הדקות הראשונות של שלב הנוקאאוט באלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully