וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשים חמורים בפרשת ההונאה של ה-NBA: אלן אנדרסון נשפט לשנתיים מאסר

אקס מכבי תל אביב ספג עונש חמור על חלקו בפרשת ההונאה של מערכת הבריאות והרווחה של הליגה. קיון דולינג ירצה 30 חודשי מאסר

הביצועים של בן שרף בטורניר הדור הבא ביורוליג/מתוך יוטיוב

עונשים חמורים בפרשת ההונאה שהסעירה את ה-NBA, והתפוצצה באוקטובר 2021. קיון דולינג, סגן נשיא איגוד השחקנים לשעבר ואלן אנדרסון, אקס מכבי תל אביב, נשפטו למאסרים ארוכים בעקבות חלקם בפרשה, במסגרתה נעצרו 18 שחקני עבר מהליגה בחשד שהונו את מערכת הבריאות והרווחה של הליגה וגרפו לכיסם מיליוני דולרים.

דולינג שנעצר באפריל 2022, חודשים ארוכים אחרי התפוצצות הפרשה, הפך לאחד האשמים העיקריים בה, ונשפט ל-30 חודשי מאסר בפועל. הוא מואשם בכך שקיבל 363 אלף דולר וסייע בארגון וניהול של ההונאה. אנדרסון, ששיחק במכבי תל אביב בעונת 2009/10, נשפט ל-24 חודשי מאסר. הוא קיבל לכיסו 121 אלף דולר במסגרת הפרשה, והיה אחראי לאסוף מסמכים כוזבים משחקנים נוספים. על פי כתב האישום, ההונאה שאנדרסון היה מעורב בה ישירות, הסתכמה ב-710 אלף דולר.

החשוד המרכזי בפרשה, טרנס וויליאמס, עדיין ממתין לגזר הדין, שצפוי להיות חמור יותר משל דולינג ואנדרסון.

אלן אנדרסון שחקן טורונטו ראפטורס (שמאל) מול סרג' איבקה שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
בדרך לכלא. אלן אנדרסון/רויטרס

השחקנים מואשמים בכך שביצעו הונאה בתכנית הרווחה והבריאות של הליגה, שמיועדת לסייע לשחקני עבר, בין היתר על מנת לטפל בפציעות או קשיים נפשיים/מנטאליים שצצים אחרי קריירת המשחק. 18 השחקנים שנעצרו רימו את המערכת וסחטו ארבעה מיליון דולר.

לפי החשד הרוח החיה מאחורי ההונאה הוא טרנס וויליאמס, ש"ניצח" על התכנית כולה והגה תכנית כדי לרמות את המערכת של ה-NBA. וויליאמס הציע לספק חשבוניות מס פיקטיביות לקבוצה של שחקני עבר בתמורה לתשלומי שוחד. לפי הדיווח, וויליאמס קיבל לפחות 230 אלף דולר מעשרה שחקנים. השחקנים הללו הגישו בקשות בסך 3.9 מיליון דולר בצורה שקרית וקיבלו 2.5 מיליון דולר.

אנדרסון בן ה-39 שיחק כאמור במכבי תל אביב עונה אחת ב-2009/10 וקלע 13.7 נקודות למשחק כשהוא מוסיף 3.6 ריבאונדים ביורוליג. הוא שיחק גם בבולוניה, זאגרב ובברצלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully