וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד השופטים הודו: לא ניתן היה לבדוק אם סבע בעמדת בנבדל

19.2.2023 / 0:10

השער היחיד שכבשה מכבי חיפה בהפסד 3:1 לאשדוד אושר מבלי שנעשה שימוש במערכת לבדיקת קווי הנבדל. האיגוד: "נשקול אי שימוש ב-VAR במגרשים הבעייתיים". באשדוד תקפו: "בדיחה עצובה"

אוהדי מכבי חיפה לפני המשחק מול מ.ס. אשדוד/לירון מולדובן

מכבי חיפה שוב נראתה רע וספגה באצטדיון הי"א באשדוד את הפסדה הרביעי העונה, אבל מסתבר שגם השער היחיד שכבשה ב-3:1 ייתכן שלא היה חוקי. עוד בעיצומה של ההתמודדות הודו באיגוד השופטים ששערו של דיא סבע אושר על אף האפשרות שהוא היה בעמדת נבדל, מכיוון שלא ניתן היה להפעיל את מערכת בדיקת קווי הנבדל באותו מהלך.

המערכת עבדה לאורך המשחק ונמצאה תקינה גם בעת הבקעת השער, זו לא הייתה הבעיה, אבל בעקבות מגבלות שקיימות באצטדיון הי"א בכל הנוגע לכמות המצלמות ולעמדות שבהן ניתן להציב אותן, לא התבצע סנכרון בין המצלמה לקווי המגרש באותו מהלך ומכאן ששופטי המסך לא היו יכולים להיעזר במערכת לבדיקת הקווים. בשורה התחתונה, מכיוון שלא ניתן היה להוכיח אם סבע ניצב בנבדל או שלא במהלך הנ"ל ולאור העובדה שהקוון לא הניף את הדגל לנבדל בזמן אמת, השער אושר ומכבי חיפה נהנתה משער יקר שבסופו של דבר לא הספיק לה.

דיא סבא כנראה בעמדת נבדל, אך השער אושר. ספורט1, צילום מסך
היה או לא היה נבדל?/צילום מסך, ספורט1

האם דיא סבע נתפס בעמדת נבדל?

לא, מדובר בשער חוקי
כן, לא היה צריך לאשר את הגול
2820 משתתפים

לאחר פרסום הידיעה בוואלה! ספורט, נמסר מאיגוד השופטים: "בעקבות עמדת חלק מהמצלמות באצטדיון הי"א באשדוד (בעיקר מצלמות ה-16), לא ניתן לקלוט דרכן את כל תחומי המגרש (אזורי הקרן מוסתרים) והדבר גורם לאי רציפות של מודל קווי הנבדל. נושא צילום כל תחומי המגרש הינו קריטי והכרחי לטובת ביצוע מיטבי של מודל קווי הנבדל. ראשי האיגוד התריעו על כך בפני ראשי המנהלת בעבר והובטח שהנושא יטופל. השבוע יתוחקר העניין מול המנהלת ואנו תקווה שהנושא יטופל. ככל שלא יטופל בשלמות ישקל אי שימוש בואר במגרשים בהם קיימת בעיה לשימוש במערכת".

במ.ס אשדוד הגיבו להודעה של איגוד השופטים ותקפו: "נדהמנו לקרוא את ההודעה המביכה של איגוד השופטים בתגובה לשער של מכבי חיפה שנכבש מעמדת נבדל. מדובר בלא יותר מבדיחה עצובה. המלצתנו למנהלת ולהתאחדות, במקום לשקול אי שימוש במערכת הואר במגרשים מסוימים כפי שאיגוד השופטים מציע, ראוי יהיה לא לעשות שימוש בשופטים ובעוזרי שופטים שהיו היחידים במגרש ומחוצה לו שנזקקו לאמצעים טכנולוגיים, אותם אמצעים שפעלו מצוין העונה במקרים דומים במשחקים נגד הפועל תל אביב ומכבי תל אביב באצטדיון הי"א".

מוזמנים להצביע בסקר שלעיל ולהביע את דעתכם בתגובות לידיעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully