וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכה זכתה במדליית כסף, ארד לנלסון לוי שנה שנייה ברציפות

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 20:20

גרנד סלאם תל אביב נפתח: מלכה (עד 48 ק"ג) הגיעה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה והסתפקה בסגנות, אלופת אירופה (עד 57 ק"ג) שחזרה את הישגה. פליקר ושמאילוב (עד 66 ק"ג) הפסידו בקרב המכריע

גרנד סלאם תל אביב, טורניר הג'ודו היוקרתי בישראל יצא היום (חמישי) לדרך עם שפע של נציגים ישראלים ובראשם גפן פרימו, ברוך שמאילוב וטל פליקר, אבל מי שבהחלט גנבו את ההצגה היו תמר מלכה, שנעצרה רק בגמר וזכתה במדליה ראשונה שלה, ותמנע נלסון לוי ששחזרה את ההישג מהשנה שעברה כשזכתה במדליית הארד בקרב המכריע.

הג'ודוקא טל פליקר. קובי אליהו
אכזבה בקרב המכריע על המדליה. פליקר/קובי אליהו

עד 66 ק"ג, גברים

ברוך שמאילוב עלה לרבע הגמר עם שני ניצחונות מרשימים. בסיבוב הראשון הוא גבר על ניית'ן כץ הפאסיבי שחטף שלושה עונשים. בשמינית הגמר הוא שלט מול גנרו אלבס ו-51 שניות לסיום הקרב הוא השיג איפון. ברבע הגמר, שמאילוב נכנע ללאשה נדירדזה הגאורגי ונשלח אל בית הניחומים, שם השאיר לעצמו סיכוי למדליית ארד עם ניצחון על דניס איבנוב הבולגרי בזכות שני ווזארים. בקרב על המדליה הוא הפסיד בצורה מתסכלת לאלברטו גאיטרו מרטין הספרדי, בעקבות איפון שאושר בהחלטת שופטים מפוקפקת.

טל פליקר העפיל לרבע הגמר בזכות שני ניצחונות. פליקר פגש את מייקל פרייר הבריטי בסיבוב הראשון וניצח בזכות שלושה עונשים של יריבו. בשמינית הגמר פליקר הציג עליונות מוחלטת מול פרטלסון וניצח אותו בקלות עם ווזארי ואיפון. אלבר מרטין גאיטרו הספרדי גבר על פליקר ברבע הגמר, מה שהוריד את הישראלי לבית הניחומים - שם הוא ניצח יאניסלב גרשב הבולגרי ועלה לקרב על הארד מול אותו נדירדזה שהכניע את שמאילוב. לצערו של פליקר שחיפש מדליה רביעית בקריירה, גם הוא נכנע לגאורגי אחרי קרב עיקש, שהוכרע בווזארי בניקוד זהב.

גיא גוטמן הודח כבר בקרב הראשון אחרי הפסד מול יריב בולגרי, שהשיג שני תרגילי ווזארי.

עמית בובוביץ' הפסיד בעקבות ווזארי שחטף מול יריב מספרד.

עד 60 ק"ג, גברים

ים וולצ'ק הצעיר (19) הודחה בסיבוב הראשון אחרי שספג ריתוק מול ארטם לסיוק מאוקראינה

ליאור רפאלוב עלה לסיבוב הבא אחרי ניצחון מול יריב גרמניה בזכות תרגיל ווזארי שביצע בניקוד זהב. בשמינית הגמר הוא ספג עונש שלישי מול יריב מונגולי, והודח.

מתן קוקולאייב הודח בקרב הראשון לאחר שהפסיד ליריב מאקוודור.

תמנע נלסון לוי עם מדליית הארד בגרנד סלאם תל אביב. דני מרון, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל, אתר רשמי
שחזרה את הישגה. תמנע נלסון לוי/אתר רשמי, דני מרון, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל

עד 57 ק"ג, נשים

תמנע נלסון לוי, המדורגת רביעית בטורניר, זכתה במדליית ארד שנייה ברציפות בגרנד סלאם תל אביב. נלסון לוי עלתה לרבע הגמר אחרי ניצחון קשה על סמית' דייויס הבריטית. תמנע השיגה ווזארי אחרי קצת יותר משתי דקות ומאז בעיקר התגוננה וחטפה שני עונשים, אך שרדה. ברבע הגמר, דריה בילודיד האוקראינית הייתה גדולה על נלסון-לוי, ובבית הניחומים, היריבה הגרמנייה שלה פאולין שטארקה נפסלה, מה שהעלה אוטומטית את הישראלית לקרב על הארד. בקרב על המדליה פגשה אלופת אירופה את אלופת העולם, רפאלה סילבה שאותה הכניעה בניקוד הזהב אחרי שהברזילאית ספגה עונש שלישי ומכריע.

עד 52 ק"ג, נשים

גפן פרימו, שרשמה מאזן של 0:5 מול בלהאוס הגרמניה עד היום, רשמה הפסד אכזרי כשחטפה ווזארי 30 שניות לסיום הקרב והודחה.

פז כפרי ניצחה יריבה ממונגוליה עם שני תרגילי ווזארי ועלתה לסיבוב השני, שם היא הפסידה לפימנטה הברזילאית, שהשיגה ווזארי דקה לסיום הקרב.

רות לביא הודחה בסיבוב הראשון מול יריבה יפנית.

הג'ודאית תמר מלכה עם מדליית הכסף בגרנד סלאם תל אביב. דני מרון, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל, אתר רשמי
מדליית כסף מרשימה. תמר מלכה/אתר רשמי, דני מרון, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל

עד 48 ק"ג, נשים

תמר מלכה הגיעה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלה ורשמה הישג כביר מבחינתה, שהסתיים בזכייה במדליית הכסף - המדליה הראשונה שלה בגרנד סלאם. מלכה תחילה ניצחה את אנדראה סטויאדינוב הסרבית ועלתה לסיבוב השני, שם היא פגשה את קטרינה קוסטה הפורטוגלית שהיתה פייבוריטית ברורה מולה. אלא שמלכה הישגה איפון מרשים שניות לפני סיום הקרב ועלתה לרבע הגמר, שם גברה על נרנצצג גנבאטר ממונגוליה, שנפסלה במהלך הקרב. ניצחון על נטשה פריירה הברזילאית, שספגה שלושה עונשים בקרב חצי הגמר, הבטיח למלכה את המדליה עם העלייה לגמר. בקרב על הזהב היא התמודדה מול פו בלנדין הצרפתיה ולצערה הפסידה לה אחרי ווזארי מהיר וריתוק שהכריע סופית.

שירה ראשוני העפילה אוטומטית לשמינית הגמר, אך הודחה לאחר שספגה ווזארי מול יריבה מספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully