וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגעת ביהלום: כך פועלים בארגנטינה כדי שגרנאצ'ו לא יבחר בספרד

דרכון דחוף, מאטה, שיחות קבועות ושליח צמוד: "מבצע הפיתויים" של אלופת העולם כדי שהכישרון של מנצ'סטר יונייטד ישחק במדיה

תקציר ניצחונה של מנצ'סטר יונייטד 0:2 על לידס/ספורט1

תחושת האושר העילאי מהזכייה במונדיאל עדיין מורגשת היטב בארגנטינה, אבל אם חושבים קדימה לקראת גביע העולם ב-2026, אחד הכישרונות הכי גדולים שעשויים ללבוש את מדי התכלת-לבן הוא אלחנדרו גרנאצ'ו. ולאור העובדה שהיהלום בן ה-18 של מנצ'סטר יונייטד עדיין יכול לבחור לייצג את ספרד, אם ירצה בכך, אנשי האלביסלסטה פועלים על מנת להבטיח שהוא יישאר אצלם.

גרנאצ'ו, בן לאב ספרדי ואם ארגנטינאית, שיחק בשורות נבחרות ספרד עד גיל 17 ו-18, אבל במרץ 2022 ערך הופעת בכורה בנבחרת ארגנטינה עד גיל 20, כחלק מהניסיון "להעביר אותו צד". מאמן הנבחרת הבוגרת, ליאונל סקאלוני, זימן אותו מוקדם יותר באותו חודש לסגל הנבחרת הבוגרת כדי לבחון מקרוב את התנהגותו וכישוריו, לתת לו להרגיש את האווירה ו"להתחכך" מקרוב בכוכב-על כמו ליאונל מסי. "חלומות באמת מתגשמים", כתב אז באינסטגרם היהלום של מנצ'סטר יונייטד, אף שהוא הושפע לא מעט דווקא מכריסטיאנו רונאלדו ששיתף עמו פעולה במנצ'סטר יונייטד אז, כאשר פול סקולס אפילו הגדיר את גרנאצ'ו כ"רונאלדו צעיר".

שחקני נבחרת ארגנטינה ערכו לו סוג של טקס חניכה, שבמסגרתו המצטרף החדש לסגל היה צריך לעלות על כסא ולבצע שיר של הזמר הלטיני המוכר, אוסונה. "לימדו אותו לשתות מאטה והכל הלך בסדר. הוא כבר התאקלם חברתית", סיפר מנהל הנבחרות בהתאחדות הארגנטינית, עומר סוטו.

שחקן מנצ'סטר יונייטד אלחנדרו גרנאצ'ו. רויטרס
העתיד של נבחרת ארגנטינה, אם לא "יברח" לספרד. גרנאצ'ו/רויטרס

לפני מספר ימים, סוטו גם חשף את השתלשלות האירועים לפני משחקו הראשון של גרנאצ'ו בנבחרת עד גיל 20: "היינו צריכים להוציא לו דרכון לפני משחק נגד ונצואלה. הוא הגיע עם אישור קטין, שאני לא יודע איך הוא הצליח לצאת עם זה מאנגליה. זה היה כתוב רע, הכל. הלכנו לשדה התעופה כדי להוציא דרכון במהירות, ואמרו לנו 'זה לא תופס'. אמרתי לו 'היו צריכים לעשות את זה בדרך אחרת, אבא שלך היה צריך לעשות את זה יותר טוב'. אז הוא אמר לי שההורים שלו הגיעו לביקור בארגנטינה והם כרגע אוכלים פיצה. התקשרתי לאביו ואמרתי לו 'תפסיק לאכול, כי אנחנו צריכים להוציא דרכון דחוף'".

אבל גם אחרי כל זה, היה רגע שהעלה מחדש את החשש שגרנאצ'ו יבחר בספרד בסופו של דבר. זה קרה כשסקאלוני היה צריך לזמן מחליפים לניקולאס גונסאלס וחואקין קוראה, שלא היו כשירים למונדיאל, ולא לקח את גרנאצ'ו - אלא הלך על אנחל קוראה וטיאגו אלמאדה. שחקנה של מנצ'סטר יונייטד עשה אז לייק לציוץ בטוויטר, שבו נכתב כי "לא זימנו אותו בגלל שהוא ספרדי". בארגנטינה גם חששו שלואיס אנריקה יזמן אותו למונדיאל, אך לא כך היה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גמר מונדיאל 2022: ליאונל סקאלוני, מאמן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
נבחרת ארגנטינה פועלת לשמירה על היהלום. ליאונל סקאלוני/רויטרס

המאמצים מצד הנבחרת הדרום-אמריקאית נמשכים גם בימים אלו. מדי שבוע מקבל גרנאצ'ו הודעה או שיחת טלפון מגורם בארגנטינה, ששואל מה שלומו ואיך הוא מרגיש מבחינה מקצועית, כפי שקורה עם שאר שחקני האלביסלסטה. בפגרת הנבחרות בחודש הבא סביר להניח שסקאלוני לא יזמן אותו, אבל למשחקים ביוני גרנאצ'ו כבר עשוי לקבל קריאה, כדי שיערוך את הופעת הבכורה המקצוענית שלו בתכלת-לבן.

בינתיים, הקרדיט שהוא מקבל מאריק טן האח במנצ'סטר יונייטד הולך וגובר, והיהלום לוקח כל הזדמנות בשתי ידיים. העונה הוא ערך 24 הופעות בכל המסגרות, 9 מתוכן בהרכב, וסיפק 4 שערים לצד 6 בישולים, כאשר בחלק מהמשחקים הוא אף כבש שערי ניצחון. ויש לו חבר לקבוצה שמהווה חלק לא פחות חשוב מ"מבצע הפיתוי" של נבחרת ארגנטינה על מנת שיבחר בה: ליסנדרו מרטינס, בלם אלופת העולם, אימץ אותו וברשתות החברתיות אף התייחס אליו כ"אח קטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully