וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשתה היסטוריה: מכבי תל אביב עלתה לגמר גביע האתגר האירופי

רגע גדול לכדורעף הישראלי: האלופה השיגה שתי מערכות בפורטוגל מול פונטה בסטארדו והבטיחה מקום בגמר שיהיה ב-8 ו-ב15 במרץ. הפורטוגלים ניצחו 2:3 במשחק לאחר שתי מערכות לפרוטוקול

תקציר: מכבי תל אביב מעפילה לגמר גביע האתגר בכדורעף/ספורט1

קבוצת הכדורעף של מכבי תל אביב עשתה היסטוריה הלילה (רביעי) והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לגמר אירופי. הצהובים ניצחו בשבוע שעבר 1:3 בהדר יוסף את פונטה בסטארדו הפורטוגלית, ובגומלין חצי גמר גביע האתגר ידעו לשרוד מסע מפרך של כמעט 24 שעות ושלוש טיסות בדרך לפראיה דה ויטוריה שנמצאת באיים האזוריים, לקחו שתי מערכות והבטיחו את המקום בגמר של המפעל השלישי בחשיבותו ביבשת, עוד לפני סיומו הרשמי של המשחק. הפורטוגלים ניצחו בסיום 2:3, אך זה לא שינה דבר.

מכבי תל אביב קבעה למעשה תקדים ישראלי כבר בעלייה לחצי הגמר, אבל לא התכוונה לעצור שם. היא הדהימה את אלופת פורטוגל בשבוע שעבר והמשיכה באותו קצב גם הפעם. היא שוב הפסידה את המערכה הראשונה ואז התעוררה ולא הביטה לאחור. קווין פוייר הצטיין בהתקפה, אלכסנדר סאפונוב עזר לו ויחד עם הגנה אדירה של גנדי סוקולוב וסלבה בצ'קלה דהרה הקבוצה של גל גלילי לניצחון בשתי מערכות רצופות.

כעת האלופה הישראלית תמתין לדעת מי מהיווניות תהיה יריבתה בגמר שייערך גם הוא בשיטת בית וחוץ (8 במרץ בישראל, 15 במרץ ביוון). הגומלין בין פנאתינייקוס לאולימפיאקוס נדחה למחר בצהריים בגלל מהומות באולם וייערך ללא קהל, כאשר הירוקים מארחים אחרי 1:3 בחוץ במשחק הראשון.

שחקני מכבי תל אביב כדורעף. דני מרון
השלימו את הסנסציה. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

מהלך המשחק

מערכה 1:

הפורטוגלים פתחו טוב יותר ועלו ל-2:6 מהר, כשבצד השני סאפונוב הכניס קצת את מכבי תל אביב לעניינים והקטין ל-9:6. למרות זאת, המארחים המשיכו בשליטה, עלו ל-10:17 ולא שמטו את היתרון עד ל-18:25 בסיום המערכה הראשונה. מכבי תל אביב סיפקה במערכה הזו חסימה אחת וביצעה שמונה טעויות שזיכו את היריבה בנקודות.

מערכה 2:

גם במשחק הקודם הפסידה הקבוצה של גיא גלילי את המערכה הראשונה ואז החלה בהסתערות, ואת זה היא ניסתה לעשות שוב עם יתרון 1:4 בפתיחת המערכה השנייה. אלא שהפורטוגלים בתמיכת הקהל חזרו ל-7:7. בצ'קלה וגראסו החזירו את היתרון לאורחת, לפני שפוייר נחסם ופונטה בסטארדו עלתה ליתרון ראשון במערכה - 10:11. המשחק הצמוד נמשך ואייס של סאפונוב קבע 18:18, לפני שפוייר הנחית טוב, סוקולוב חסם ומכבי עלתה ל-19:21 שחייב את המארחים לקחת פסק זמן. דה סילבה פריירה הצליח להשוות, אבל דווקא הכוכב ולנסיה גונסאלס טעה והעניק למכבי תל אביב שתי נקודות מערכה, שהשנייה נוצלה אחרי עוד טעות. 23:25 לאלופה הישראלית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אלכסנדר סאפונוב שחקן מכבי תל אביב כדורעף. דני מרון
שוב היה דומיננטי. אלכסנדר סאפונוב/דני מרון

מערכה 3:

מכבי תל אביב המשיכה בתנופה והובילה בתחילת המערכה, אראז'ה סיפק אייס והפך את התוצאה, ואז חסימה טובה של בצ'קלה, נקודה של גראסו ועוד חסימה של סאפונוב סידרו 4:6 לכחולים מישראל. סאפונוב הנחית פעמיים בקלות וסוקולוב חסם ל-6:9 שהציב את מכבי תל אביב בעמדה נהדרת, הפורטוגלים התקרבו, אבל ולנסיה גונסאלס הגיש רע, ההגנה הישראלית עמדה בפרץ וגם פסק הזמן לא עזר למארחת, כשפוייר קבע יתרון שיא - 9:14. דווקא כאן שחקניו של גלילי קפאו ופונטה בסטארדו חזרה ל-15:15, אבל סוקולוב העלה שוב ל-15:17. מכבי כבר קיבלה נקודה ועלתה ל-16:19, אבל המארחת טענה שהכדור היה בפנים והשופט תיקן ברגע קריטי אחרי בדיקה ארוכה ל-18:17.

למרות זאת, פוייר הרגיע עם נקודה אדירה וחסימה של בצ'קלה נתנה למכבי תל אביב 18:21, כשהכרטיס לגמר קרוב-קרוב. גראסו סיפק הנחתה נפלאה ולאחר מכן פוייר הרגיע עם 20:23, לפני שטעה בהגשה. בצ'קלה הנחית וסידר שלוש נקודות משחק, ובשנייה זה נסגר: 22:25 למכבי תל אביב במערכה השלישית.

המערכות הבאות הן כבר לפרוטוקול בלבד: מכבי תל אביב עלתה לגמר האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully